snoozz

Kun 1023 unge hjemløse!

Recommended Posts

snoozz

Hader den måde nyhederne omtaler det som vildt positivt at der nu kun er 1023 mellem 18-24 år som er hjemløse og ikke 1300 som sidste år.

I et rigt land som Danmark burde det tal være 0 for at være positivt. Vi kan ganske vist ikke alle have en villa på strandvejen, men en eller anden form for tag overhovedet burde man sgu kunne have.

Uanset om man er er ung uden uddannelse, eller ældre uden opsparing, eller bare syg og midt i mellem.

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

0 rammer vi nok aldrig. 

Og det er jo positivt at det går den rigtige vej. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 2 timer siden, snoozz skrev:

Hader den måde nyhederne omtaler det som vildt positivt at der nu kun er 1023 mellem 18-24 år som er hjemløse og ikke 1300 som sidste år.

I et rigt land som Danmark burde det tal være 0 for at være positivt. Vi kan ganske vist ikke alle have en villa på strandvejen, men en eller anden form for tag overhovedet burde man sgu kunne have.

Uanset om man er er ung uden uddannelse, eller ældre uden opsparing, eller bare syg og midt i mellem.

Jeg tror du skal tænke på  hvor meget pres der ligger på de unge skulderne, begge med arbejde og studie, men også mht. udsigter om vores fremtid, og her er miljøet på mange ungernes hjerner. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
tapdance

Ja, vi burde kunne sørge for tag over hovedet på de unge mennesker, men det er sgu' positivt at der er så mange færre i år, end sidste år.  Det er stadig for mange, men det er positivt at der er færre.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey

Enig - OT: i Tyskland har vi privat-initiativ projektet "Little Home", det er en gruppe frivillige, der bliver større og større, de bygger små mini-huse, til hjemløses overnatninger,  husene er godt nok kun på 3,2 qm, de er vejrtbestandige og kan aflåses, det sidst bygget hus blev afleveret 7.9.2019 i Hamburg. 

Mange hjemløse har fået glæde af disse mini-huse, hvor de kan sove i fred og ro og er beskyttet mod regn, kulde, sne m.m. Ventelisten er lang.

Sådan ser et 'little home' ud: Bil.de/RBB.de2,w=993,q=high,c=0.bild.jpg

1-4.jpg

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tormentor
Skrevet (redigeret)

Det er godt vi havde en regering der tog hånd om danskerne,også de unge, så de ikke ender på gaden.

Tallet stiger sikkert igen med den inkompetente flok, fjolserne ghar valgt ind for en periode.

De starter vel med at genindføre flygtninge/indvandreres retskrav på først i køen.

Og rød stue halvere vel ydelserne for folk op til 35 år denne gang.

Redigeret af Tormentor

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dna
1 time siden, Jojojo skrev:

Jeg tror du skal tænke på  hvor meget pres der ligger på de unge skulderne, begge med arbejde og studie, men også mht. udsigter om vores fremtid, og her er miljøet på mange ungernes hjerner. 

Som jeg ser det er der ikke et stigende pres på de unge. De unge er bare blevet mere svagelige (skyldes dårlig opdragelse fra forældre) og derfor ikke gode til at klare det pres der er.

• Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Erpe
For 1 time siden, dna skrev:

Som jeg ser det er der ikke et stigende pres på de unge. De unge er bare blevet mere svagelige (skyldes dårlig opdragelse fra forældre) og derfor ikke gode til at klare det pres der er.

Hvis de unge er blevet mere svagelige, så skyldes det næppe dårlig opdragelse. Men derimod, at hverken deres forældre eller lærere jo mere må give dem lussinger eller bruge spanskrøret.

Denne ændring var dog helt nødvendig for at gøre dem i stand til ikke bare at adlyde ordrer, men at kunne arbejde selvstændigt sådan, som man jo skal på jobbet i det moderne samfund. Så de unge blev stærkere på andre områder i stedet for bare at kunne adlyde ordrer ligesom deres forældre.

De unge har mange flere muligheder, end deres forældres og bedsteforældre havde. Men problemet er, at de bliver opdraget til bare at skulle vælge frit. Dette er jo på en måde også fint. Men det giver dem problemer, fordi de jo så søger efter det perfekte job, der til gengæld er nærmest umuligt at finde. Så de burde få mere vejledning i skolen vedrørende dette.

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Ved sgu ikke om spanskrør, eller om unge bare er svagelige vil hjælpe på det.

Altså det ER sgu hårdt at være ung: ikke nok med man skal have et studie, man skal også have et fritidsjob, og kun dem med rige forældre som kan købe en "delelejlighed" til 2-3 unge kommer reelt ind på studierne på universiteterne.

De børn af alm forældre, har ikke en jordisk chanche. Ikke fordi deres kompentencer fejler noget, men alene fordi er boligpriserne er så sindsyge i de større byer hvor uddannelserne er.

Jeg gik da selv på handelsskolen i Holbæk (pendle tll og fra for det er allerede dyrt der). Med ambitioner om noget større- en PH-D i et eller andet - helt hvilket vidste jeg dog ikke endnu.

Men det var også ligemeget da jeg så huspriserne, så blev jeg computersælger i en lokal compruterbutik i stedet.

Så er der så nogle unge som falder "helt i gennem" og deres forældre vil ikke engang have dem boende mere, og så ender de som hjemløse.

Det kan nu også sagtens ske for "ældre" - over 24 år, fx ved skilsmisse eller dødsfald at man ikke kan betale huslejen alene, og derfor naturligvis ryger ud.

Jeg og denne gruppe glemmes i denne undersøgelses da det trods alt udgør størstedelen (og har selv været på forsorgshjem og herberger, og ingen steder overhovedet.

Drak mig engang helt med vilje så fuld at jeg vidste jeg ville komme på hospitalet, i det mindste natten over....!

Heldigvis hjalp de mig videre til et forsorgshjem, men der var 10 mdr til egenbolig. Og mange er ikke engang så heldige. Men sover hos Røde kors eller lign, i kirker, og hvor man ellers kan komme ind i ly.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind