Leonidas

Skak! Hvem interesserer sig for Skak?

Recommended Posts

Leonidas
Skrevet (redigeret)

Det er rigtigt nemt at komme i gang, og gratis. Fx https://play.chessbase.com/en/ intet med installering bare klik på 'Play Normal games'. Det kræver dog at man ved hvordan brikkerne flyttes.

:) 

Redigeret af Leonidas

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk

Fed side, jeg ville dog hellere tidsfordrive med lidt sænke slagskibe, som jeg også har spillet en del online. Skak er dog sjovt nok, og det er godt for hjerne musklerne :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 2 timer siden, Leonidas skrev:

Det er rigtigt nemt at komme i gang, og gratis. Fx https://play.chessbase.com/en/ intet med installering bare klik på 'Play Normal games'. Det kræver dog at man ved hvordan brikkerne flyttes.

:) 

Jeg har aldrig prøvet det, og jeg tror også at min hjerne er skruet forkert sammen, men det virker som en godt øvelse til de grå celler. 🎇

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hr.    Olsen

Skak er et ædelt spil og da jeg må betegnes som både ædel og ridderlig spiller jeg en del skak her i Krønge. Dog ikke med min nabo som er psykotisk idet han altid står og råber op om politi og voodoo og forsikringer, men med min svoger. Det gode ved spillet er at hvis modstanderen koncentrerer sig for meget om een udvikling som han tror er hans fordel da vil han blive ramt af hans modstander fordi han kommer til at åbne sit forsvar fordi han er for meget i offensiv. Ja som man kan høre er jeg ret ferm til dette spil hvis jeg må sige det selv. Dog spiller jeg udelukkende med rigtige brikker og ikke på computer. Computerspil er for bebumsede drenge og tabertyper. 

vh. Hr. Olsen

• Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Leonidas
For 4 timer siden, Hr. Olsen skrev:

Dog spiller jeg udelukkende med rigtige brikker og ikke på computer. Computerspil er for bebumsede drenge og tabertyper.

Jeg foretrækker også den gammeldags måde at spille skak på. Men med computerskak har man en "makker" på nul komma fem. :) Derudover kan man på youtube se analyser af diverse partier og stillinger. Jeg er selv vild med Chess with Suren, som sjældent bruger mere end ti minutter per video, hvilket passer perfekt til min tålmodighed.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Forsvarsadvokat
On 10.9.2019 at 15:15, Leonidas skrev:

Jeg foretrækker også den gammeldags måde at spille skak på. Men med computerskak har man en "makker" på nul komma fem. :) Derudover kan man på youtube se analyser af diverse partier og stillinger. Jeg er selv vild med Chess with Suren, som sjældent bruger mere end ti minutter per video, hvilket passer perfekt til min tålmodighed.

Jeg spiller også skak og burger denne her side:

https://lichess.org/

Jeg har spillet skak lige siden jeg var 16 år, og har været klubspiller på mesterplan!

Nu bliver det dog kun til computer skak, når jeg har tid til det!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Leonidas
For 7 timer siden, Forsvarsadvokat skrev:

Jeg spiller også skak og burger denne her side:

https://lichess.org/

Jeg har spillet skak lige siden jeg var 16 år, og har været klubspiller på mesterplan!

Nu bliver det dog kun til computer skak, når jeg har tid til det!

Hvoromkring ligger din rating? Min 1400 +-100 på chessbase mistænker jeg at være højere end den reele. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Forsvarsadvokat
For 18 timer siden, Leonidas skrev:

Hvoromkring ligger din rating? Min 1400 +-100 på chessbase mistænker jeg at være højere end den reele. 

Inden jeg stoppede på klubbasis havde jeg 1924 i rating!

Den er nok lavere nu, da jeg ikke har spillet i klub i en del år! :D

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Leonidas
On 20.9.2019 at 10:55, Forsvarsadvokat skrev:

Inden jeg stoppede på klubbasis havde jeg 1924 i rating!

Den er nok lavere nu, da jeg ikke har spillet i klub i en del år! :D

Hvordan bliver man god til åbningsspillet, fx noget man kan finde gratis på nettet? 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind