ElskerFolieBalloner

kan man sige nej til blodprøve

Recommended Posts

ElskerFolieBalloner

Jeg har ikke haft taget blodprøve siden år 2000 og jeg næger at få taget en blodprøve igen... jeg vil hellere dø end at få taget det igen... jeg er ret ligeglad med sundhed for at sige det lige ud... drikker tit 2 liter sodavand om dagen og lever af færdigretter og dåsemad og fastfood og dyrker ikke sport og jeg er da ligeglad hvis jeg dør om 10-20 år fra nu af... ønsker ikke at staten skal blade sig og tvinge mig til at leve sundt... min læge snakket om at tage blod prøve på mig men jeg nægtet det. kan lægen gøre noget ved det? Jeg ønsker ikke nogen blodprøve... er bange for nåle og jeg vil hellere dø af usund livstil... er ret ligeglad hvad samfundet syns... har ikke nogen børn der kommer til at savne mig og jo mere folk snakker om sundhed jo mere sodavand og mere fastfood vil jeg spise... Jeg gider ikke fælleskabet/staten.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
basle72

Så længe du ikke har gjort noget ulovligt er der ingen der kan tvinge dig til at få taget en blodprøve.

Bliver du feks. taget for spritkørsel er der ingen vej udenom

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Erpe
For 8 timer siden, ElskerFolieBalloner skrev:

Jeg har ikke haft taget blodprøve siden år 2000 og jeg næger at få taget en blodprøve igen... jeg vil hellere dø end at få taget det igen... jeg er ret ligeglad med sundhed for at sige det lige ud... drikker tit 2 liter sodavand om dagen og lever af færdigretter og dåsemad og fastfood og dyrker ikke sport og jeg er da ligeglad hvis jeg dør om 10-20 år fra nu af... ønsker ikke at staten skal blade sig og tvinge mig til at leve sundt... min læge snakket om at tage blod prøve på mig men jeg nægtet det. kan lægen gøre noget ved det? Jeg ønsker ikke nogen blodprøve... er bange for nåle og jeg vil hellere dø af usund livstil... er ret ligeglad hvad samfundet syns... har ikke nogen børn der kommer til at savne mig og jo mere folk snakker om sundhed jo mere sodavand og mere fastfood vil jeg spise... Jeg gider ikke fælleskabet/staten.

Det drejer sig ikke om, at du kan dø 10-20 år fra nu. Men derimod om, at du risikerer at få en blodprop eller hjerneblødning, så du skal til at bruge rullestol og bo på et plejehjem. Du risikerer endog at blive lam i det meste af kroppen, hvilket ville være noget, der for mig var meget mere skræmmende end at skulle dø nogle år for tidligt!

Du har dog ret i, at det fuldstændig er dit eget valg. Men du risikerer som nævnt at komme til at leve i 20-30 år som lam og/eller i en rullestol, hvor du sikkert kun vil kunne sidde og ærgre dig over, at du dog ikke havde passet bedre på dit helbred i tide!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
For 9 timer siden, ElskerFolieBalloner skrev:

er bange for nåle 

Det deler du nok med dine folie balloner :)

• Haha 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind