Forsvarsadvokat

Må ikke sætte kontanter ind i sin bank!?

Recommended Posts

ThomasSneum
For 11 minutter siden, Zorglup skrev:

Der er ca. 70 milliarder dk. kroner i kontanter i omløb. Det svarer til 12.727 pr borger, så det er stadigt populært, at have og bruge kontanter.

Næppe fordelt på mange private borgere. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Zorglup
For 6 minutter siden, ThomasSneum skrev:

Næppe fordelt på mange private borgere. 

73% svarer at de har mere end 10k i kontanter i artiklen. ;)

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
basle72
1 time siden, Zorglup skrev:

73% svarer at de har mere end 10k i kontanter i artiklen. ;)

Jep fordi det var den mindste mulighed, jeg svarede det også men kan ikke huske hvornår jeg har haft så mange kontanter sidst 🙂

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Zorglup
Skrevet (redigeret)
For 23 minutter siden, basle72 skrev:

Jep fordi det var den mindste mulighed, jeg svarede det også men kan ikke huske hvornår jeg har haft så mange kontanter sidst 🙂

Det ved jeg så ikke. Men jeg havde ikke 100k den dag. Vi har jo lige købt bil ;)

Redigeret af Zorglup

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ieet
On ‎08‎-‎09‎-‎2019 at 09:45, Forsvarsadvokat skrev:

Må ikke sætte kontanter ind i sin bank!?

Hej,

Det var så meget lettere dengang man bare kunne komme direkte efter at have været på Christiania en dag, men kufferten og bare få sat pengene ind på sin konto...

... men nej, Lovgivere og alle mulige andre mener at det ikke er en god ide at man bare kan hæve kontanter og så indsætte dem på andre konti, så der ikke derefter er et digitalt spor af hvad gode folk gør med mange hundrede tusinder. For Narkohandlere, Rockere, og anden Hvidvaskning foregik ikke på den måde.

Anyway; I 2013 satte politikerne en grænse, da de var sure over at Hash-handlere kunne indsætte penge på deres konti uden det kunne spores. Så grænsen skal du regne med ligger imellem 10k og 50k årligt i kontanter.

https://www.advodan.dk/nyheder/2014/2/undgaa-boeder-her-gaar-graensen-for-kontante-betalinger/

Med venlig hilsen

Ieet

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind