Forsvarsadvokat

Må ikke sætte kontanter ind i sin bank!?

Recommended Posts

Forsvarsadvokat

Må ikke sætte kontanter ind i sin bank!?

https://ekstrabladet.dk/nationen/smidt-ud-af-nordea-jens-tusindkronesedler-er-uoenskede/7778551

"Hvis jeg kommer med de 200.000 vil jeg blive afvist ved kassen. Jeg må IKKE sætte dem ind, skriver Jens, der helst vil have sine penge, så han kan røre ved dem.

- Mine penge skal indgå i en hus-handel. - Men sagen er at Nordea ikke vil modtage dem! - Jeg er i forgårs blevet ringet op af en Gitte, der er filialdirektør i Nordea. Og en Søren K, der også er direktør, har også ringet. Min konto skal lukkes - Hvis jeg kommer med de 200.000 vil jeg blive afvist ved kassen.

- Jeg må IKKE sætte dem ind!!

- De siger at jeg ikke er velkommen i Nordea og at jeg skal lukke min konto.

- Jeg er uønsket."

Så hvis du har 200.000 kroner i kontanter, som du havde gemt i madrassen til bedre tider, skal du nok ikke være kunde i Nordea!

Er Nordea blevet bange for at ende som hvidvaskningen af penge i Danske Bank?

Der er mange som stadig betaler med kontanter i butikker osv. i stedet for med elektroniske penge!

De vil hellere se kolde kontanter, som de altid har forholdt sig til, og mange gange - dog ikke altid, er det ældre mennesker som ikke kan finde ud af det med betalingskort, eller elektroniske pengeoverførsler på computer!

Min tidligere frisør, arbejdede kun med kontanter, og han modtog kun kontanter - og han havde ingen elektroniske pengeoverførsels terminaler i salonen!

Derfor havde han da også et skilt i salonen, hvorpå der stod - "modtager kun kontanter"!

Så jeg måtte på forhånd hæve de kontanter som han skulle have i en banks pengeautomat, inden jeg skulle klippes!

Nå! - det blev jeg så træt af til sidst!

Din mening?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
John H

Jeg vil mene de skal tage imod dine penge, men også, at du skal kunne stærkt redegøre for hvor de kommer fra

Det er helt klart ikke smart i 2019 med de hvidvask krav banker har på sig, at gemme 200.000 kr i madrassen. Du kan bede om kontakt til bankens klageansvarlige og bede om skriftlig begrundelse, men at banker er skeptiske overfor 200.000 kr cash i 2019 er ikke underligt

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Zorglup

Jeg bruger altid kontanter. Har godt nok et kort, men det har jeg max brugt 5-10 gange og det er som regel til brændstof, på ubemandede tankstationer. Mobile pay er udelukket, da jeg bruger en gammeldags knaptelefon, der ikke kan bruge app's. Da vi sidst var ude og købe bil, lagde vi udbetalingen i kontanter. ( 49.999 kr ) + den gamle. Dvs. at den gamle bil blev modregnet den nyes pris, for at det modtagne beløb ikke var over 50k.
Så jo, jeg vil græde snot, når / hvis kontanterne dør ud.
Manden i linket, kunne jo enten bare have levet af de 200k og ladet lønnen stå urørt( 5-10 måneder afhængigt af indkomst. ) eller have puttet dem i banken lidt af gangen. Han burde selv have kunnet regne det lidt bedre ud, end bare troppe op med en sæk penge.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
Skrevet (redigeret)
For 8 timer siden, John H skrev:

Jeg vil mene de skal tage imod dine penge, men også, at du skal kunne stærkt redegøre for hvor de kommer fra

Det er helt klart ikke smart i 2019 med de hvidvask krav banker har på sig, at gemme 200.000 kr i madrassen. Du kan bede om kontakt til bankens klageansvarlige og bede om skriftlig begrundelse, men at banker er skeptiske overfor 200.000 kr cash i 2019 er ikke underligt

Enig her, ganske fornuftigt af Nordea, og almen praksis hos andre banker, Nordea har haft en antal lorte sager med hvidvask, så de er nok ekstra forsigtigt.

Hvis du tror det er noget mærkeligt skal du bare prøve at købe bil med kontanter i den størrelses orden, Det er umuligt med mindre du forklarer præcist hvor pengene kommer fra og du skal afvente godkendelse før du får bilen med hjemme. 

I flere EU lande kan man heller ikke betale med kontanter in dagligvare butikker uden at betale en gebyr, det er bare fremtiden. Jens skal i fremtiden bare bruge sund fornuft når han modtager større beløb i kontanter

Redigeret af Jojojo

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dna
For 12 timer siden, Jojojo skrev:

Enig her, ganske fornuftigt af Nordea, og almen praksis hos andre banker, Nordea har haft en antal lorte sager med hvidvask, så de er nok ekstra forsigtigt.

Hvis du tror det er noget mærkeligt skal du bare prøve at købe bil med kontanter i den størrelses orden, Det er umuligt med mindre du forklarer præcist hvor pengene kommer fra og du skal afvente godkendelse før du får bilen med hjemme. 

I flere EU lande kan man heller ikke betale med kontanter in dagligvare butikker uden at betale en gebyr, det er bare fremtiden. Jens skal i fremtiden bare bruge sund fornuft når han modtager større beløb i kontanter

Ja, desværre tyder alt på at fremtiden byder på totalovervågning og automatisk mistænkeliggørelse af borgerne.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
basle72

Banken har fulgt de regler de er underlagt, så ikke noget problem der.

Og helt ærligt, så tror jeg ikke der er ret mange der har 200,000 i hvide penge liggende i kontanter, risikoen for at det er sorte penge er nok væsentligt større end det modsatte

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
passiv

Brug dog dine kontanter og lad lønnen stå i banken.

Der er for lang tid siden kommet frem, at 1000 kr. sedler vil udgå.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Hvis man insisterer på at være en afstikker i samfundet, så bliver man nok ofte behandlet som sådan. 
Det handler ikke om at alle skal mistænkes. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk

De nye hvidvaskningsregler tillader ikke at man udveksler kontanter over 50.000 kr mellem 2 parter, så skal dette rapporteres til skat.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Zorglup
For 13 minutter siden, ThomasSneum skrev:

Hvis man insisterer på at være en afstikker i samfundet, så bliver man nok ofte behandlet som sådan. 
Det handler ikke om at alle skal mistænkes. 

Der er ca. 70 milliarder dk. kroner i kontanter i omløb. Det svarer til 12.727 pr borger, så det er stadigt populært, at have og bruge kontanter.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind