Jojojo

Bye bye Boris, welkom England

Recommended Posts

dna
For 48 minutter siden, Jojojo skrev:

Der er bare en ting, Trump er ikke som alle andre, så man kan ikke bruge meningsmålene på den måde, og jeg er nu temmelig sikker at Boris og Trump ligner hinanden, og Boris er allerede på vej ud.

Jeg er faktisk ikke en stor fan af de demokratiske kandidater, dog med forbehold for Pocahontas, og du har ret ind at genvalg har været temmelig nemt for de fleste præsidenter, men Trump er ved at grave sin egen grav med handelskrigen imod Kina og hans fornægtelse af klima krisen.

Men, og nu skriver jeg Men, hvis Trump kan holde gang in USA.s økonomi, genvinde støtte fra farmere, undgå flere retssager, undgå flere natur katastrofer og smider hans twitter konto væk, opfører sig som en ansvarligt president, så er genvalg muligt.

Det er netop det at han ikke er som de andre præsidenter som er en af hans helt store forcer.

Og ja, det er rigtigt at meningsmålinger ikke er så retvisende med ham. I virkeligheden vil det formentlig gå bedre end meningsmålingerne. Sådan var det også i 2016.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
Skrevet (redigeret)
For 12 minutter siden, dna skrev:

Det er netop det at han ikke er som de andre præsidenter som er en af hans helt store forcer.

Noget af  de samme blev sagt om Boris Johnson.

Redigeret af Jojojo

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dna
For 4 timer siden, Erpe skrev:

Spørgsmålet er jo, hvor ulovligt det egentlig vil være, hvis Boris bare undlader at søge om forlængelse?

Jeg er enig i, at han ville risikere en særdeles alvorlig retssag, hvis han sagde, at han ville søge om forlængelse, og så bare ikke gjorde det alligevel. Men det er jo ikke det, der er tale om, når han bare fastholder sit valgløfte og stadig siger, at han aldrig vil søge om forlængelse. Den retssag, der så eventuelt kommer, synes for mig at være særdeles uklar. For de kunne jo bare i tide have vedtaget et mistillidsvotum mod ham, hvis ikke de var tilfredse med hans holdning, og derved have fået ham udskiftet!

Jeg har efterhånden opgivet at finde ud af hvordan det britiske system fungerer og hvilke muligheder der er for det ene og det andet.

Men det er da interessant om det er muligt bare at undlade at bede om forlængelse. Hvis der ikke er noget ulovligt i det så er det vel vejen at gå for Johnson. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Erpe
For 9 timer siden, dna skrev:

Jeg har efterhånden opgivet at finde ud af hvordan det britiske system fungerer og hvilke muligheder der er for det ene og det andet.

Men det er da interessant om det er muligt bare at undlade at bede om forlængelse. Hvis der ikke er noget ulovligt i det så er det vel vejen at gå for Johnson. 

Det vil jeg også mene. For når Johnson fastholder, at han ikke vil bede EU om udsættelse, så kan han næppe blive dømt særlig hårdt, hvis han så også gør alvor af det. Desuden løser det at dømme Johnson jo ikke briternes problem, hvis de er blevet smidt ud af EU.

Så vidt tvivler jeg dog på, at det vil komme. For EU følger vel også med og kan vel bare tilbyde UK forlængelse til f. eks. 31/1-2020, selvom Johnson ikke har søgt om forlængelsen? Gør EU dette, kan Johnson jo ikke bare afvise tilbuddet uden først at lade Underhuset tage stilling til det. For det har Johnson jo ikke kompetence til.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
Skrevet (redigeret)
For 20 timer siden, dna skrev:

Meget enkelt, så har de grundloven in England, lidt anderledes end vi har, men in princippet de samme, dog med den udtagelse at INGEN er hævet over loven.

In USA er præsidenten hævet over loven, dog ikke in England, og Boris skal holde sig til den vedtagne lov at han SKAL bede EU om en forlængelse af Brexit aftalen ifølge parlamentets bestemmelse, med mindre han vil i fængsel, og flere politikere venter bare at han nægter. Ifølge flere eksperter kan Boris kun forhindre den fremgangsmøde hvis han fyrer sig selv. 

Eller syge melde sig selv, men så er hans stedfortræder klar til at smide håndklædet. 

Men 'Boris er også snu, og hvem ved kommer han med noget helt nyt, som ingen andre har set. 

Tror du på at han kan holde sin løfte ?

Redigeret af Jojojo

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
Skrevet (redigeret)
For 11 timer siden, Erpe skrev:

Det vil jeg også mene. For når Johnson fastholder, at han ikke vil bede EU om udsættelse, så kan han næppe blive dømt særlig hårdt, hvis han så også gør alvor af det. Desuden løser det at dømme Johnson jo ikke briternes problem, hvis de er blevet smidt ud af EU.

Så vidt tvivler jeg dog på, at det vil komme. For EU følger vel også med og kan vel bare tilbyde UK forlængelse til f. eks. 31/1-2020, selvom Johnson ikke har søgt om forlængelsen? Gør EU dette, kan Johnson jo ikke bare afvise tilbuddet uden først at lade Underhuset tage stilling til det. For det har Johnson jo ikke kompetence til.

Det er godt set, at det ikke løser problemet med at Boris sættes i fængsel, Men Boris er fanget i nettet dersom en flertal af oppositionens MP,s har lavet en aftale med EU. og hans udgangspunkt er blevet forringet af Frankrigs holdning. 

Boris ligner en taber, mon ikke at det er sandheden

Redigeret af Jojojo

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Erpe
For 55 minutter siden, Jojojo skrev:

Det er godt set, at det ikke løser problemet med at Boris sættes i fængsel, Men Boris er fanget i nettet dersom en flertal af oppositionens MP,s har lavet en aftale med EU. og hans udgangspunkt er blevet forringet af Frankrigs holdning. 

Boris ligner en taber, mon ikke at det er sandheden

Det ved jeg ikke, om man kan kalde ham. For han er jo stadig premierminister, og han er kommet igennem med sin pointe, at Brexit ikke bare skal udskydes for evigt uden en afgørelse på grund af backstop, selvom det er særdeles tvivlsom, om han overlever som premierminister længere end til højst omkring d. 31/10. Dette er han desuden næppe meget interesseret i. For så ville han have søgt et kompromis i stedet for bare at fortsætte den hårde linje.

Desuden tror jeg på, at han vinder slaget om, at han ikke kan tvinges til at søge EU om udsættelse mod sin overbevisning. For det må Underhuset formentlig selv gøre, hvis UK ikke bare skal ryge ud af EU uden en aftale. Se også https://www.theguardian.com/commentisfree/2019/sep/05/boris-johnson-election-brexit-delay-extension

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 2 timer siden, Erpe skrev:

Det ved jeg ikke, om man kan kalde ham. For han er jo stadig premierminister, og han er kommet igennem med sin pointe, at Brexit ikke bare skal udskydes for evigt uden en afgørelse på grund af backstop, selvom det er særdeles tvivlsom, om han overlever som premierminister længere end til højst omkring d. 31/10. Dette er han desuden næppe meget interesseret i. For så ville han have søgt et kompromis i stedet for bare at fortsætte den hårde linje.

Desuden tror jeg på, at han vinder slaget om, at han ikke kan tvinges til at søge EU om udsættelse mod sin overbevisning. For det må Underhuset formentlig selv gøre, hvis UK ikke bare skal ryge ud af EU uden en aftale. Se også https://www.theguardian.com/commentisfree/2019/sep/05/boris-johnson-election-brexit-delay-extension

Boris er ikke en almindigt PM, men samme kan man sige om den Irske PM; Varadkar. Mandag vil vise om  Boris kan holde sine løfter og samtidigt få Varadkar og hans egen parlamentet med på hans ideer, og det er altså uden Rudd.

Miracles happen, men jeg tvivler.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dna
For 11 timer siden, Jojojo skrev:

Meget enkelt, så har de grundloven in England, lidt anderledes end vi har, men in princippet de samme, dog med den udtagelse at INGEN er hævet over loven.

In USA er præsidenten hævet over loven, dog ikke in England, og Boris skal holde sig til den vedtagne lov at han SKAL bede EU om en forlængelse af Brexit aftalen ifølge parlamentets bestemmelse, med mindre han vil i fængsel, og flere politikere venter bare at han nægter. Ifølge flere eksperter kan Boris kun forhindre den fremgangsmøde hvis han fyrer sig selv. 

Eller syge melde sig selv, men så er hans stedfortræder klar til at smide håndklædet. 

Men 'Boris er også snu, og hvem ved kommer han med noget helt nyt, som ingen andre har set. 

Tror du på at han kan holde sin løfte ?

Så det er altså ulovligt ikke at bede om udsættelse? Så bliver han selvfølgelig nødt til (eller han bliver væltet og den næste i rækken beder om udsættelse).

Jeg tror på at han vil gøre meget for at få Storbritannien ud af EU og han bekymrer sig ikke voldsomt om det er med eller uden aftale. Om jeg tror på at han vil holde sit løfte? Nej, egentlig ikke. Jeg tror ikke på det lykkes at komme ud ved næste deadline.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
On 7.9.2019 at 07:36, dna skrev:

Jeg ved ikke hvorfor du har den ide at hvis Boris Johnson må gå så er det også et farvel til Trump? Johnsons påvirkning af Trump's popularitet (eller mangel på det samme om man vil) tror jeg er tæt på lig nul.

Trumps chance for at blive genvalgt tror jeg af flere årsager er ganske stor.

Den afhænger mest af alt af to faktorer, den Amerikanske økonomi når der er valg samt hvilken modkandidat Demokraterne stiller med.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind