mastermind335

Alternativ behandling i mod angst

Recommended Posts

mastermind335
Skrevet (redigeret)

Som en ung, nysgerrig og lidt naiv fyr, er jeg desperat efter at have sat ro på mit angst. Jeg fik diagnosen for ikke så længe siden, og har siden da faktisk strugglet en del. Jeg har absolut ikke haft bølgelængde med nogle psykologer, og er faktisk på vej til alternativ behandling. Jeg er meget indbegrebet af holistisk og mystik behandlinger, fordi jeg virkelig tror på det, og jeg hører rigtig mange sige at det har kureret dem fra deres psykiske lidelse. 

Hvilket fører mig til den her artikel... virker clairvoyance og healing for psykiske lidelser, altså hvis i scroller ned til sektionen om psykiske lidelser. Så påstår de faktisk at det ikke kan kurere mit angst? Det skræmmer mig rimelig meget, fordi jeg var ret overbevist om at tage til en clairvoyant og healere. Hvad er jeres mening med det her? Har i haft erfaring mht. psykiske lidelser og alternativ behandling?

PS. beklager for det dårlige dansk, jeg er oprindelig fra Spanien. 

Redigeret af mastermind335

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MorP
For 16 timer siden, mastermind335 skrev:

Som en ung, nysgerrig og lidt naiv fyr, er jeg desperat efter at have sat ro på mit angst. Jeg fik diagnosen for ikke så længe siden, og har siden da faktisk strugglet en del. Jeg har absolut ikke haft bølgelængde med nogle psykologer, og er faktisk på vej til alternativ behandling. Jeg er meget indbegrebet af holistisk og mystik behandlinger, fordi jeg virkelig tror på det, og jeg hører rigtig mange sige at det har kureret dem fra deres psykiske lidelse. 

Hvilket fører mig til den her artikel... virker clairvoyance og healing for psykiske lidelser, altså hvis i scroller ned til sektionen om psykiske lidelser. Så påstår de faktisk at det ikke kan kurere mit angst? Det skræmmer mig rimelig meget, fordi jeg var ret overbevist om at tage til en clairvoyant og healere. Hvad er jeres mening med det her? Har i haft erfaring mht. psykiske lidelser og alternativ behandling?

PS. beklager for det dårlige dansk, jeg er oprindelig fra Spanien. 

Du skal huske at clairvoyance er klarsyn, de arbejder med den spirituelle verden, med 'syn' og energier.

Healing er mange forskellige ting, på forskellige planer men er som så ikke terapi.

Jeg ved ikke om du har andre din psykiske lidelser end angst, men der findes jo andre alternative behandlingsformer end clairvoyance og healing.

Eksempelvis naturterapi og hypnose.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mastermind335
For 27 minutter siden, Ieet skrev:

... personligt har jeg dog ikke lyst til på den måde at blive snydt. "Kanalisering af Engle energier" kan virke på en person der tror nok på virkningen som placebo - men har jeg lyst til at være overbevist om at det er Engle energier og alle de omkringliggende "alternative" religiøst orinteterede tanker som jeg dermed ville skulle acceptere? Det er dit valg, men en overvejelse du bør have med.

Den eneste form for hjælp jeg kender til der har vist sig virkningsfuld er kognitiv samtaleterapi og helst på 1-til-1 hold, da gruppe terapi oftest trigger angsten så meget at effekten ophører. Og den har først vist sig virkningsfuldt efter et længerevarende forløb.

Det skal også noteres at i terapi forløbet vil det være hårdt og få dig til at føle af røv til, når du skal snakke om alt det ubehagelige. Det kan tilmed give nogle midlertidige nedture efterhånden som man arbejder med ubehageligheder som ligger til grund for angsten - og giver man op og dropper terapien her skal man bare starte forfra med en ny behandler.

Nåja og så virker terapien først når man får opbygget et tillids-forhold til en terapeut. Indtil da vil du være i "angst" forsvars mode og have ganske lille effekt.

Med venlig hilsen

Ieet

Jamen så har artiklen vel fat i noget... For jeg var faktisk meget skeptisk overfor den. Jeg tror bare ikke jeg ser klart, når jeg er så præget af min angst...

Tusind tak for svaret og din tid. Rigtig gode råd og information.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
For 3 timer siden, MorP skrev:

Du skal huske at clairvoyance er klarsyn, de arbejder med den spirituelle verden, med 'syn' og energier.

Healing er mange forskellige ting, på forskellige planer men er som så ikke terapi.

Jeg ved ikke om du har andre din psykiske lidelser end angst, men der findes jo andre alternative behandlingsformer end clairvoyance og healing.

Eksempelvis naturterapi og hypnose.

Hvis man har psykiske lidelser, så er clairvoyance nok ikke noget man skal rode med eftersom man jo er syg i forvejen.

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
gumle
Skrevet (redigeret)

Kære mastermind

clairvoyance og healing fjerner ikke angst, men kan i nogle tilfælde styrke mennesket til at arbejde med angsten, og fjerne nogle af de barriere, som angsten har lagt i ens liv.

MEEEN helt grundlæggende synes jeg, at mennesker med stærk angst eller andre psykiske lidelser skal holde sig væk fra den alternative verden. Der er alt for mange, der siger, de arbejder med clairvoyance eller healing, og de kan ikke en skid, for at sige det lige ud. Der er mange der går “ sygere” fra en alternativ behandling. Alternative behandlers arbejde er at skabe tillid og tryghed, men de glemmer at denne tillid og tryghed skal foregå under ansvar for et andet menneske, præcis som hvis man var hos lægen eller til psykolog. 

Mit råd til dig ville være at starte i noget Eksponeringsterapi ( https://www.pjkp.dk/ordbog/eksponeringsterapi/ ) 

Redigeret af gumle
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
gumle
For 2 timer siden, JesperSB_Com skrev:

Det lyder også skørt på mig.

Du er skrækslagen for hund... Du skal da møde 2 store hunde, så kan det være at det forsvinder.🤦‍♀️

Det ikke skørt, det virker... 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz
Skrevet (redigeret)

Ja men da ikke på generel angst. Jeg har selv panikangst, og socialfobi, næsten på grænsen til at jeg næsten aldrig forlader min lejlighed.

Og når jeg endelig gør, er det oftest om natten - for at tømme postkassen eller lign, så en chanchen for at møde andre i opgangen minimal, eller på vejen ned på døgntanken vil andre mennesker også være minimal.

Ved godt at for nogle der fx er bange for at flyve eller edderkopper, så skal de netop op og flyve og "hygge" med edderkopper. , men generaliseret angst er noget andet.

Det kan give et sæt i en bare man hører en uvant, og voldsomt ubehag. Det kan være noget så banalt som en fugleflok det flyver forbi eller en bil der dytter i det fjerne.

Til gengæld har jeg ikke problemer med fx hunde, eller at flyve. Ikke engang store hunde - så længe de ikke bider altså ;)

Redigeret af snoozz

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
gumle
For 54 minutter siden, JesperSB_Com skrev:

Min metode, til eksempelvis at fjerne fobier, ligner det også, men...

Først hypnotisere jeg dig, til at "se en film", hvor du gør det du er bange for.

(Det er mig som fortæller dig, hvad du gør, så personen i filmen, gør det jeg siger.)

Og jeg gør at Du er cool og afslappede, imens du gør det, du normalt er angst for.

Dette gør at du har et alternative til at være skrækslagen, når du er i situationen.

Så Hypnotisere jeg dig til at tror at du gør handlingen, imens jeg bliver ved med at minde dig, om at du er cool og afslappede...

Jeg kan vække dig, hvis det bliver for stresset, men det har jeg aldrig været ude for,

fordi din hjerne lige har set en film, hvor du gjorde det, imens du var cool og afslappede.

Hvis din hjerne har et valgt mellem angst og at være cool og afslappede, så vælger den at være Cool.

Problemet er at eksporings teknik, Mangler det første trin, og derfor vil din hjerne i 90% af tilfælde, gå i angst... som du gør normalt.

Man kan gøre et alternativ:

Se en film eller youtube video, med en person som ligner dig, som er afslappede og gøre det du er bange for...

Og så se den X gange, indtil du overbeviser dig selv, om at det er en normal ting.

Det du beskriver med youtube eller film er det man også gør ved Eksponeringsterapi. Det kommer helt an på psykologen.

Jeg er enig i at hypnose kan hjælpe, men du må da indrømme der er mange fake hypnotisøre.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
gumle
For 21 timer siden, Ieet skrev:

Hej Gumle & Mastermind,

Med al respekt for eksponeringsterapi, så vil jeg mene at det ikke virker på generaliseret angst (som ikke er konkret rettet imod noget bestemt).

Med venlig hilsen

Ieet

Hvorfor tror du ikke det virker på generaliseret angst ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
gumle
For 8 timer siden, snoozz skrev:

Ja men da ikke på generel angst. Jeg har selv panikangst, og socialfobi, næsten på grænsen til at jeg næsten aldrig forlader min lejlighed.

Og når jeg endelig gør, er det oftest om natten - for at tømme postkassen eller lign, så en chanchen for at møde andre i opgangen minimal, eller på vejen ned på døgntanken vil andre mennesker også være minimal.

Ved godt at for nogle der fx er bange for at flyve eller edderkopper, så skal de netop op og flyve og "hygge" med edderkopper. , men generaliseret angst er noget andet.

Det kan give et sæt i en bare man hører en uvant, og voldsomt ubehag. Det kan være noget så banalt som en fugleflok det flyver forbi eller en bil der dytter i det fjerne.

Til gengæld har jeg ikke problemer med fx hunde, eller at flyve. Ikke engang store hunde - så længe de ikke bider altså ;)

Kære snoozz

Eksponeringsterapi ville også kunne hjælpe dig. Det meget svære i Eksponeringsterapi er at man selv skal arbejde hårdt med sig selv, og ønske en vej ud af angsten. Dette ønske om at komme ud af angsten skal være drivkraften, fordi Eksponeringsterapi er hårdt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind