Pigen101010

Udmeldt af akasse

Recommended Posts

Pigen101010

Hej, sagen er den at jeg i går blev frataget retten til dagpenge. Jeg har gået ledig siden januar og søgt oceaner af jobs siden og været til samtaler så mange gange. Min a-kasse har lukket ved telefonen om onsdagen hvor jeg 2 gange har haft et møde den dag, men har måtte sygemelde mig fordi jeg skulle til samtale og ikke vidste hvordan jeg ellers fik fat i dem. Jeg har meldt afbud til 2 møder efterfølgende fordi jeg er gået ned med stress og det resulterede i at jeg i går blev frataget retten til dagpenge, ydermere er jeg gravid. 

Kan a-kassen godt gøre det uden en advarsel? 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MorP

Rent juridisk kender jeg ikke svaret, men hvorfor har du meldt dig syg når du skulle til samtale, en jobsamtale er en fuldt ud gyldig grund til at aflyse et møde på jobcenter/fagforening.

Er du medlem af en fagforening eller kun A-kasse - hvis du er medlem af en fagforening vil jeg da foreslå du kontakter dem og fortæller du har været til samtale, det kan stedet hvor du har været til samtale vel bekræfte hvis fagforeningen ønsker det?

Hvis du er gået ned med stress - har en "diagnose" fra lægen kan lægen vel give en lægeerklæring på dette og at du derfor ikke har haft overskud til at tage til de her samtaler på jobcenter/fagforening.

Ved ikke hvor langt du er henne, men hvis din læge ikke vil give en lægeerklæring så tal evt. med din jordemoder om det pres du føler, hun kan jo dele journal med din læge og derved hjælpe med en sygemelding/lægeerklæring. Det gjorde min jordemoder da jeg var syg under min anden graviditet, der gik jeg til akupunktur på jordemodercenteret 2 gange i ugen, pga kvalme, opkast og svimmelhed som min jordemoder mente delvist var forårsaget af stress da min puls mere eller mindre konstant var på ml 90 og 100 - jeg var faktisk sygemeldt med det indtil jeg var 25 uger henne, hvorefter jeg startede deltids på arbejde men det kunne min daværende chef ikke leve med og jeg endte faktisk med at være sygemeldt helt graviditeten. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bjarne H
On 28.8.2019 at 06:10, Pigen101010 skrev:

Hej, sagen er den at jeg i går blev frataget retten til dagpenge. Jeg har gået ledig siden januar og søgt oceaner af jobs siden og været til samtaler så mange gange. Min a-kasse har lukket ved telefonen om onsdagen hvor jeg 2 gange har haft et møde den dag, men har måtte sygemelde mig fordi jeg skulle til samtale og ikke vidste hvordan jeg ellers fik fat i dem. Jeg har meldt afbud til 2 møder efterfølgende fordi jeg er gået ned med stress og det resulterede i at jeg i går blev frataget retten til dagpenge, ydermere er jeg gravid. 

Kan a-kassen godt gøre det uden en advarsel? 

Ja, du opfylder ikke rådighedreglerne, så det kan de godt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind