Recommended Posts

Erpe

Jeg kunne godt tænke mig, at moderatorerne blev mere neutrale og ikke ændrede reglerne midt i en tråd. Det gjorde de imidlertid i tråden “Igen eksplosion” i forummet om politik. Det skete på den måde, at der kom et offtopic indlæg med en ukorrekt oplysning ledsaget af et angreb på min person. Derefter blev reglerne ændret, så offtopic indlæg ikke mere var tilladt. Så jeg måtte ikke korrigere den ukorrekte oplysning på grund af offtopic, og mine forsøg på at korrigere oplysningen blev derfor bare slettet. Men det gjorde det oprindelige ukorrekte indlæg ikke, selvom og jeg anmeldte det, og indholdet jo stadig var offtopic. For det var skrevet før regelændringen.

Men det er ikke selve sagen, som jeg ønsker at diskutere her. Blot princippet om, at moderatorerne bare kan ændre reglerne midt i en diskussion, så man pludselig ikke kan svare på det indlæg, som man har behov for at svare på. Hvad mener I andre? Er det i orden, at moderatorerne først tillader offtopic, men så pludselig ændrer reglerne midt i en tråd uden at lade regelændringen få effekt for de offtopic indlæg, der allerede var skrevet før regelændringen?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone

Jeg har ikke fulgt med i den pågældende tråd.

Men generelt vil jeg sige, at man bør bestræbe sig på at moderere så neutralt og retfærdigt som muligt.

Så hvis vi siger, at én bruger har brugt ukvemsord om en anden bruger, så bør der enten skrides ind overfor indlægget - eller i modsat fald bør modparten have lov at svare igen.

Så hvis man nu går ind og siger, at nu skal folk stoppe med at svine hinanden til, kan jeg godt se, at det virker unfair, hvis det sker på en sådan måde og på et sådant tidspunkt, at ham, der blev talt ned til eller var offer for ukvemsord, ikke må forsvare sig. Men samtidig bliver indlægget, hvor ukvemsordene blev fremført, stående.

Skåret ud i pap:

A kalder B en idiot.

Moderator henstiller til pæn sprogbrug, men sletter ellers ikke A´s indlæg.

B svarer herefter A igen.

Moderator sanktionerer så B.

- Her mener jeg, at moderator burde have slettet indlæg A, hvis han eller hun ikke ville have, at B svarede A igen. For hvis en fornærmelse eller nogle ukvemsord bliver stående, synes jeg, at man som den forurettede har lov at svare igen på dem.

Dette er mit generelle svar. Jeg har ikke lige set, hvad der er blevet sagt og skrevet i den tråd, du hentyder til.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Erpe
For 46 minutter siden, Lucianone skrev:

Jeg har ikke fulgt med i den pågældende tråd.

Men generelt vil jeg sige, at man bør bestræbe sig på at moderere så neutralt og retfærdigt som muligt.

Så hvis vi siger, at én bruger har brugt ukvemsord om en anden bruger, så bør der enten skrides ind overfor indlægget - eller i modsat fald bør modparten have lov at svare igen.

Så hvis man nu går ind og siger, at nu skal folk stoppe med at svine hinanden til, kan jeg godt se, at det virker unfair, hvis det sker på en sådan måde og på et sådant tidspunkt, at ham, der blev talt ned til eller var offer for ukvemsord, ikke må forsvare sig. Men samtidig bliver indlægget, hvor ukvemsordene blev fremført, stående.

Skåret ud i pap:

A kalder B en idiot.

Moderator henstiller til pæn sprogbrug, men sletter ellers ikke A´s indlæg.

B svarer herefter A igen.

Moderator sanktionerer så B.

- Her mener jeg, at moderator burde have slettet indlæg A, hvis han eller hun ikke ville have, at B svarede A igen. For hvis en fornærmelse eller nogle ukvemsord bliver stående, synes jeg, at man som den forurettede har lov at svare igen på dem.

Dette er mit generelle svar. Jeg har ikke lige set, hvad der er blevet sagt og skrevet i den tråd, du hentyder til.

Der var tale om beskyldninger for bevidst vrøvl og historiefalskning igen-igen bare på grund af en lille ukorrekt detalje i mit mit indlæg. Vedkommendes rettelse var dog lige så forkert, hvilket jeg beviste med et link. Men jeg undlod at komme med lignende arrige beskyldninger, som jeg faktisk ikke troede, at moderatorerne tillod.

Derimod anmeldte jeg det indlæg, som jeg svarede på for dets beskyldninger og personangreb. Dette var moderatorerne dog ligeglade med. For kun mine svar blev konsekvent slettede, fordi de blev opfattet som offtopic, ligesom det indlæg, som jeg svarede på, jo så også må have været. Men dette indlæg blev som nævnt bare stående uanset, hvor meget jeg protesterede.

Desuden nægter moderatorerne stadig at begrunde deres handlinger. Så jeg har bedt Debat Høvding om at tage stilling. Men ellers tyder alt jo på, at moderatorerne ønsker at komme af med mig for at undgå min kritik af den højreekstremisme og racisme, der formentlig er årsagen til, at alle muslimer og indvandrere forsvinder fra forummet, før de overhovedet har fået oprettet en bruger.

Sagen er overladt til Debat Høvding, der jo så må tage stilling til, om jeg skal forlade forum og overlade det til den yderste højrefløj sådan, som moderatorerne jo tilsyneladende ønsker.

• Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bjarne H
For 16 timer siden, Erpe skrev:

Der var tale om beskyldninger for bevidst vrøvl og historiefalskning igen-igen bare på grund af en lille ukorrekt detalje i mit mit indlæg. Vedkommendes rettelse var dog lige så forkert, hvilket jeg beviste med et link. Men jeg undlod at komme med lignende arrige beskyldninger, som jeg faktisk ikke troede, at moderatorerne tillod.

Derimod anmeldte jeg det indlæg, som jeg svarede på for dets beskyldninger og personangreb. Dette var moderatorerne dog ligeglade med. For kun mine svar blev konsekvent slettede, fordi de blev opfattet som offtopic, ligesom det indlæg, som jeg svarede på, jo så også må have været. Men dette indlæg blev som nævnt bare stående uanset, hvor meget jeg protesterede.

Desuden nægter moderatorerne stadig at begrunde deres handlinger. Så jeg har bedt Debat Høvding om at tage stilling. Men ellers tyder alt jo på, at moderatorerne ønsker at komme af med mig for at undgå min kritik af den højreekstremisme og racisme, der formentlig er årsagen til, at alle muslimer og indvandrere forsvinder fra forummet, før de overhovedet har fået oprettet en bruger.

Sagen er overladt til Debat Høvding, der jo så må tage stilling til, om jeg skal forlade forum og overlade det til den yderste højrefløj sådan, som moderatorerne jo tilsyneladende ønsker.

Nu igen, du rendte jo ikke første gang du ville.Stop det dramaqueen show.

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
For 23 minutter siden, Bjarne H skrev:

Nu igen, du rendte jo ikke første gang du ville.Stop det dramaqueen show

Sjov kommentar, resten mindre sjovt. Jeg sender den til Søren Rasted 😇 Måske kommer den med i Comedy galla 2019.

Hvorfor ikke bruge en eksisterende tråd om moderation? Den var da fin og folk har allerede givet holdninger til kende der, skal vi starte forfra?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Erpe
For 13 timer siden, Bjarne H skrev:

Nu igen, du rendte jo ikke første gang du ville.Stop det dramaqueen show.

Nej, jeg render ikke bare min vej som en fornærmet baby bare, fordi jeg er uenig med nogen. Men jeg gider alligevel ikke være her, hvis jeg har en moderator, der bare sletter mine indlæg, på nakken. For så er det jo spildt ulejlighed at skrive dem!

At der er brugere, der har forsøgt at få mig mobbet ud, fordi de tilhører den modsatte politiske fløj, er noget helt andet. De vil jo bare have forrummet for dem selv uden at blive modsagt. Det får de ikke uden at alliere sig mod en moderator, der eventuelt tilhører samme politiske fløj og er enig med dem.

• Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Zorglup

Reglerne blev ikke ændret. Der blev sagt, at nu er det nok. Og du fortsatte. Man kunne nok godt have været hårdere, men det valgte man ikke. Ikke, at jeg gider diskutere det, men sådan er det. Og det klæder dig bestemt ikke, at blive ved med at pibe over det.

• Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Erpe
For 13 timer siden, Zorglup skrev:

Reglerne blev ikke ændret. Der blev sagt, at nu er det nok. Og du fortsatte. Man kunne nok godt have været hårdere, men det valgte man ikke. Ikke, at jeg gider diskutere det, men sådan er det. Og det klæder dig bestemt ikke, at blive ved med at pibe over det.

Jeg piber ikke. Men jeg gider på den anden side heller skrive indlæg, der bliver slettet, fordi den ene moderator ikke kan lide kritik af højreekstremismen eller, fordi den anden moderator forsøger at være “neutral” og derfor mener, at jeg også lige skal have slettet indlæg, når den, som jeg diskuterer med, får slettet indlæg.

Kort sagt, så har jeg bedre ting at bruge min tid på end at skrive indlæg, der bare bliver slettet uden, at moderatorerne overhovedet gider forklare hvorfor, fordi de åbenbart ikke mener, at den sande forklaring kan tåle dagens lys.

Desuden findes der andre forummer end dette.

Men I skal da være velkomne til at blive her også efter, at jeg eventuelt forsvinder 🙂

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
For 9 timer siden, Erpe skrev:

Desuden findes der andre forummer end dette.

Men I skal da være velkomne til at blive her også efter, at jeg eventuelt forsvinder 

På 'andre' forummer er moderationen skrappere end her.

Hvis du evtl. forsvinder - er vist kun igen en tom trussel - men skulle du gøre alvor og frosvinde, får Jubii nye medlemmer  bl.a.  højreekstremister :sarkasme:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bjarne H
For 51 minutter siden, dewey skrev:

På 'andre' forummer er moderationen skrappere end her.

Hvis du evtl. forsvinder - er vist kun igen en tom trussel - men skulle du gøre alvor og frosvinde, får Jubii nye medlemmer  bl.a.  højreekstremister :sarkasme:

Tvivler ærligt talt på de holder sig væk på grund af ham. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind