Lasse E. Jensen

Kønssygdom problemet

Recommended Posts

Lasse E. Jensen

Hej mine damer og herrer.
Jeg er praktikant som iværksætter i Startup factory, som er en del af Navitas som ligger i Århus. Kernen i det firma er jeg prøver at starte er at bekæmpe kønssygdomme. Kønssygdomme har plaget menneskeheden siden tidernes morgen. Men i forhold til sygdomme som Polio, mæslinger, Meningitis o.s.v, som næsten er udryddet, er kønssygdomme stadig et meget udbredt problem i den moderne verden. Hvert år bliver der diagnosticeret mere end 30.000 tilfælde af Klamydia, hvor en stor del er unge. Kønssygdomme kan fører til mange problemer i livet f.eks. brystkræft, som man kan få af HIV. Kønssygdomme er klart et problem vi skulle prøve at gøre noget ved. Jeg synes det kræver mere undervisning fokuseret på kønssygdomme i gymnasierne og folkeskolerne, samt mere åbenhed omkring emnet, så vi kan få fjernet det tabuet som følger med kønssygdomme-emnet. Derfor er det firma, jeg prøver at starter i gang med en opfindelse, der kan hjælpe med at diagnosticere kønssygdomme, nemt, hurtig, billige og anonymt. Dette tænker jeg gøres ved at lave en hjemme tester, som kræver en urin prøve fra folk ligesom en graviditetstest. I den forbindelse vil jeg gerne lave en markedsundersøgelse til at se, om denne opfindelse er mulig at sælge på dagens marked samt mere generelle information fra folk omkring emnet. Den primære kundegruppe er personer i alderen 18-30 år, men generelt vil jeg gerne have svar fra personerne som dyrker sex. Derfor ville jeg spørger om folk her ville være så venlig at svare på disse spørgsmål i følgende spørgeskema: https://www.surveymonkey.com/r/C38F96L 
Tak fordi du gider at læse min post. 
Venlig hilsen Lasse E. Jensen
P.S Ved godt det er ikke verden bedste spørgerskema men jeg har ikke prøvet det før.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lasse E. Jensen

Kære alle.

Tak fordi i gad deltage i min undersøgelse. Jeg har fået nogle gode data, som er virkelige brugbar. Alt data kan bruges. Jeg vil dog gerne nævne nogle ting, der er baseret på andre spørgeskemaer samt generel viden omkring kønssygdomme.

Man skal aldrig føle sig flov over, at man har en kønssygdom og aldrig være bange for at gå til lægen. Som en person, der har en frygt for nåle, ved jeg godt hvordan det føles. Men det er for ens eget bedste. Hvis man har problemer med at snakke med lægen omkring emnet, så forslår jeg, man finder en person man har nær og stoler på. Dem kan man snakke med, som det første, omkring kønssygdomme og ens frygt for at gå til lægen.

Kønssygdomme har plaget menneskeheden gennem tiderne. Nu må og skal de udryddes, for der er så mange uskyldige, der bliver ramt af dem, og kønssygdomme gør ingen gavn i denne verden. Hvis man er nysgerrig, er man velkommen til at stille spørgsmål og jeg skal gøre mit bedste for at besvare dem mens, jeg sidder og analyser på data’erne. 

Venlig hilsen Lasse E. J.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz
Skrevet (redigeret)

Jeg synes så kønssygdomme er stærkt opreklameret fis.

Blir også altid lige tjekket for Klamydia hvis jeg er hos lægen, selvom jeg kom af en helt anden grund. Altså det synes lægen at jeg skal, selv hvis jeg ikke har haft sex med nogen som helst.

Eller i al fald kun med mig selv eller min daværende kæreste - som ikke var utro, og faktisk aldrig havde haft sex med andre end mig.

Senere har jeg haft sex med nok 20 andre uden at tænke på sexsygdomme overhovedet. Man skal bare være sikker på at pigen tager P-piller, så er kondom unødvendigt.

Ikke engang købe-piger har jeg fået nogen sygdomme af alligevel.

Rettelse: Eller man skal bruge falsk navn og adresse, så hvis hun blir gravid alligevel, så aner hun ikke hvem eller hvor man er - MHT til børnepenge ;)

Redigeret af snoozz

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ethanol-Erik
On ‎11‎-‎09‎-‎2019 at 20:49, snoozz skrev:

Jeg synes så kønssygdomme er stærkt opreklameret fis.

Man skal bare være sikker på at pigen tager P-piller, så er kondom unødvendigt.

Som jeg husker det, så lever jeres teenagedatter sit liv hos sin mor - altså sån' lidt afsondret fra dig.... - ikke? 

DET er jeg helt tryg ved..:fløjt:

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Antyder du et eller andet? *gg*

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind