snoozz

Skrigende børn ?

Recommended Posts

snoozz

Hvad kan man gøre i mod dem ?

Altså jeg er helt med på at børn skal have lov at lege og spille bold osv i nabolaget.

Men især piger i alderen 5-10 år kan virkeligt skrige så det gør ondt i mine ører selvom jeg bor helt oppe på 2. sal .

Især her i sommerperioden har de sommetider været ude til efter kl 23! Kan det høre under det generelle med at man ikke støjer efter kl 22? Og i så fald Hvordan finder jeg frem til deres forældre, så jeg kan bede forældrene holde deres børn inde eller i al fald stille efter kl 22?

Det har dog hjulet lidt nu skolen er startet igen, men med den sommervejr de lover i weekenden skal jeg garanteret høre på dem hele dagen.

Jeg har selv overvejet lidt ting, som fx at kaste vandballoner efter dem ?

• Vred 1
  • Haha 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone

Her hvor jeg bor, er jeg forskånet for skrigende unger. Min nabo er godt nok delefar og har hver anden weekend besøg af sine to ca. 9-10 årige døtre. Men de er faktisk meget stille, så jeg hører dem knapt.

Bortset fra det, synes jeg du bør starte med almindelig venlighed. Sig pænt til dem, at de burde dæmpe sig lidt og at alle skal være der. 

Vandballoner efter dem synes jeg er en dårlig idé. Så bliver du bare til ham den sure gamle gniske og det er nok ikke måde at vinde gehør på.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz
For 14 minutter siden, Lucianone skrev:

Her hvor jeg bor, er jeg forskånet for skrigende unger. Min nabo er godt nok delefar og har hver anden weekend besøg af sine to ca. 9-10 årige døtre. Men de er faktisk meget stille, så jeg hører dem knapt.

Bortset fra det, synes jeg du bør starte med almindelig venlighed. Sig pænt til dem, at de burde dæmpe sig lidt og at alle skal være der. 

Vandballoner efter dem synes jeg er en dårlig idé. Så bliver du bare til ham den sure gamle gniske og det er nok ikke måde at vinde gehør på.

Der kommer så det næste problem, jeg har engang imellem mødt nogle af disse unger, fx på vej ned og købe ind. De er tydeligvist af en familie som ikke forstår dansk.

Seføli skal børnene have lov at lege, men kunne de ikke skrive bare lidt mindre - i al faldt efter kl 22 ?

Ved godt jeg "selv har bedt om det" ved at flytte ind i en lejlighed inde i en by", men alligevel. Jeg har ikke penge nok eget hus uden for byen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
For 37 minutter siden, snoozz skrev:

Der kommer så det næste problem, jeg har engang imellem mødt nogle af disse unger, fx på vej ned og købe ind. De er tydeligvist af en familie som ikke forstår dansk.

Seføli skal børnene have lov at lege, men kunne de ikke skrive bare lidt mindre - i al faldt efter kl 22 ?

Ved godt jeg "selv har bedt om det" ved at flytte ind i en lejlighed inde i en by", men alligevel. Jeg har ikke penge nok eget hus uden for byen.

Nu kan det også af og til være risikabelt at lægge sig ud ene mand med en stor arabisk familie. Måske har de 6-8 steroidepumpede bandetyper i deres omgangskreds, der kommer og afstraffer én, fordi man tillader sig at påpege, at deres unger skriger for meget.

• Wow 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Ja nok derfor jeg, og heller ikke boligforenigen påpeger det selvom de burde. Der er nogle vatnisser gg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
Skrevet (redigeret)
On 23.8.2019 at 17:54, snoozz skrev:

Hvad kan man gøre i mod dem ?

Altså jeg er helt med på at børn skal have lov at lege og spille bold osv i nabolaget.

Men især piger i alderen 5-10 år kan virkeligt skrige så det gør ondt i mine ører selvom jeg bor helt oppe på 2. sal .

Især her i sommerperioden har de sommetider været ude til efter kl 23! Kan det høre under det generelle med at man ikke støjer efter kl 22? Og i så fald Hvordan finder jeg frem til deres forældre, så jeg kan bede forældrene holde deres børn inde eller i al fald stille efter kl 22?

Det har dog hjulet lidt nu skolen er startet igen, men med den sommervejr de lover i weekenden skal jeg garanteret høre på dem hele dagen.

Jeg har selv overvejet lidt ting, som fx at kaste vandballoner efter dem ?

Du henvender dig der hvor du bør, nemlig til bestyrelsen i den boligforening du bor hos.

De har mulighed for at henvende sig til beboere med husorden i hånden, den mulighed har du reelt ikke selv, du kan kun brokker dig som en gnaven gammel mand. Hvis bestyrelsen ikke kan eller vil gøre noget, så kan du henvende dig hos kommunens beboerklagenævn.

Endelig hvis det er meget slemt, så er det en overtrædelse af ordensbekendtgørelsen og så kan du ringe 114 i de konkrete situationen hvor det er nødvendigt. Men legende børn vil næppe støje i en grad så det kommer på tale, medmindre de fester og høre musik.

Redigeret af modpol

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
passiv

Typisk brok fra en der ikke selv har børn. 😣

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
For 3 timer siden, passiv skrev:

Typisk brok fra en der ikke selv har børn. 😣

Der er to sider af sagen. Folk uden børn bør være lidt large og overbærende overfor børnefamilier, for de skal have lidt plads.

På den anden side skal børnefamilierne også tage hensyn. Det dur jo ikke, hvis ungerne tramper rundt kl. 2 om natten, når folk skal sove og tidligt op næste morgen.

I trådstarters tilfælde er det nok lidt et grænsetilfælde, da der tales om kl. 22-23 om aftenen. Det er sent, men dog ikke uforskammet sent. I hvert fald ikke om sommeren, hvor man må regne med at især børn er lidt længere oppe.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Nu snakker vi typisk børn i alderen 3-8 år. De kan virkelig skrige. Altså ikke bare sådan så det irriterer men decideret gør ondt i ørerne.

I øvrigt vil jeg mene at kl 22-23 er over sengetid for børn i den alder, eller i al fald "komme hjem" tid. Også om sommeren.

Min egen unge i den alder rendte da aldrig rundt udenfor på den tid, hun sov da. Om det så var sommer eller vinter. Og når hun endelig løb skrigende rundt, var det i børnehaven. Stakkels pædagoger ;)

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind