Lucianone

Hvad skete der omkring 2015 på dindebat?

Recommended Posts

Lucianone
Skrevet (redigeret)

Bare af ren nysgerrig: Jeg har lagt mærke til, at indtil ca. 2015 eller 2016 (ca.) ser det ud til, at der var en del mere aktivitet på Jubiidebatten. Men så flygtede en stor del af brugerne over på debatten dot net. 

Hvad skete der egentlig dengang, som fik folk til at flytte derover?

Nogen skriver noget om, at der kom en diktator af en mod herinde og bla bla bla. Men jeg har nu ikke set noget til, at mods herinde skulle være mere diktatoriske her end andre steder. Men de episoder ligger måske før min tid herinde...

Jeg kan se, at der på den anden debat er en meget stor overvægt af yngre venstreorienterede feminister. Flyttede de over på den anden debat, fordi de ønskede en større grad af politisk korrekthed og ikke kunne være i samme stue med f.eks. de højreorienterede/muslimkritikerne?

Det forekommer mig, at folk anno 2019 generelt er blevet meget sarte. Folk kan ikke klare at blive mødt af modsatrettede holdninger. Folk farer hurtigt op i det røde felt og der er ikke langt til ekstrem forargelse og indignation. Kort sagt er folks lunte og rummelighed blevet mindre og mindre de senere år, som jeg opfatter det. Derfor har folk i dag sværere ved at være på samme forum med folk, de ikke værdi- og holdningsmæssigt er i samme båd med. Derfor synes der at ske en større opsplitning, hvor folk i højere og højere grad kun sidder og snakker med folk, de i store træk er enige med. F.eks. var der et par af de navnkundige debattører fra en vis anden debat, der kortvarigt prøvede dette forum af - for så efter et par uger at forsvinde igen, fordi de havde det svært med, at de pludselig var på et forum, hvor de ikke kunne sætte hele dagsordenen og diktere, hvad andre måtte mene eller ej ("Hvad rager det os?"-syndromet, som er meget fremherskende på bindestregsdebatten, hvor et bestemt segment derinde konstant bruger den vending, når de møder holdninger, de ikke kan lide og ingen argumenter har...). 

Hvordan opfatter I andre det? Hvorfor forsvandt så mange herfra - og er der ikke noget der tyder på, at folk bare generelt er blevet mere sarte og får sværere og sværere ved at tolerere folk med anderledes holdninger? Har andre end jeg bemærket, at folk er blevet mere aggressive og sarte på diverse debatter de senere år?

Redigeret af Lucianone

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
homofaber

Nej, jeg har ikke lagt mærke til, at folk er blevet mere aggressive. Jeg har dog lagt mærke til, at der er kommet langt flere konspirationstosser og navlepillere, der fortrænger debatten med lange analyser om alle mulige andre debattører. Det har stået på i noget tid  ...

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
For 14 minutter siden, homofaber skrev:

Nej, jeg har ikke lagt mærke til, at folk er blevet mere aggressive. Jeg har dog lagt mærke til, at der er kommet langt flere konspirationstosser og navlepillere, der fortrænger debatten med lange analyser om alle mulige andre debattører. Det har stået på i noget tid  ...

Jeg takker for det fine eksempel ovenover: For herover brugte du lige et skældsord om folk, der interesserer sig for konspirationsteorier. Det er ufint at kalde folk tosser, fordi de synes sådanne emner er spændende.

Ligesom det er ufint gang på gang at afspore andre brugeres debatter ved at poste totalt irrelevante oneliners, med den ene åbenlyse hensigt at sabotere en bestemt tråd. Det kan f.eks. være, når en vis kommunist på den anden debat gang på gang skriver "Hvad rager det os?" til andres velmente debatoplæg.

Det er også dårlig debatstil gang på gang at kalde folk skældsord som tåbe, idiot og andre lignende udtryk. Hvis man er uenig i et indlæg, må man forsøge at argumentere sagligt imod det fremfor at tale som en gadedreng.

Et kik ovre på bindestregsdebatten giver nogle gode eksempler på, hvordan man lige præcist IKKE bør opføre sig, hvis man ønsker en god debat. Senest så jeg i går en tråd, der degenererede totalt og blev den rene slagmark, hvor 3-4 brugere, hvis navne jeg ikke skal nævne, sad og svinede hinanden til i ét væk. Det er den rene børnehave derovre.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
homofaber
For 6 minutter siden, Lucianone skrev:

Jeg takker for det fine eksempel ovenover: For herover brugte du lige et skældsord om folk, der interesserer sig for konspirationsteorier. Det er ufint at kalde folk tosser, fordi de synes sådanne emner er spændende.

Ligesom det er ufint gang på gang at afspore andre brugeres debatter ved at poste totalt irrelevante oneliners, med den ene åbenlyse hensigt at sabotere en bestemt tråd. Det kan f.eks. være, når en vis kommunist på den anden debat gang på gang skriver "Hvad rager det os?" til andres velmente debatoplæg.

Det er også dårlig debatstil gang på gang at kalde folk skældsord som tåbe, idiot og andre lignende udtryk. Hvis man er uenig i et indlæg, må man forsøge at argumentere sagligt imod det fremfor at tale som en gadedreng.

Et kik ovre på bindestregsdebatten giver nogle gode eksempler på, hvordan man lige præcist IKKE bør opføre sig, hvis man ønsker en god debat. Senest så jeg i går en tråd, der degenererede totalt og blev den rene slagmark, hvor 3-4 brugere, hvis navne jeg ikke skal nævne, sad og svinede hinanden til i ét væk. Det er den rene børnehave derovre.

Jeg ved ikke helt, hvad det er for en debat, du taler om, så jeg kan ikke udtale mig om det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
For 12 minutter siden, homofaber skrev:

Jeg ved ikke helt, hvad det er for en debat, du taler om, så jeg kan ikke udtale mig om det.

Den debat, hvor du selv er en af de mest aktive brugere. Der, hvor folk sidder og sviner hinanden til og kalder hinanden skældsord stort set døgnet rundt. Og hvor mindst hver anden tråd bliver afsporet af trollerier, bevidste forsøg på afledning af emnet, personangreb o.s.v.

I går sejlede det totalt derinde, da en bruger endte med at poste en video af mordet på de to norske kvinder i Marokko. Klassisk for den vage moderation derinde, slap posteren med en advarsel. På alle andre fora havde det givet direkte banning at poste den slags. Jeg blev også engang udsat for voldstrussel derinde. Personen blev smidt ud, men var tilbage dagen efter i ny forklædning. Og moderator gjorte intet. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
homofaber
For 7 minutter siden, Lucianone skrev:

Den debat, hvor du selv er en af de mest aktive brugere. Der, hvor folk sidder og sviner hinanden til og kalder hinanden skældsord stort set døgnet rundt. Og hvor mindst hver anden tråd bliver afsporet af trollerier, bevidste forsøg på afledning af emnet, personangreb o.s.v.

I går sejlede det totalt derinde, da en bruger endte med at poste en video af mordet på de to norske kvinder i Marokko. Klassisk for den vage moderation derinde, slap posteren med en advarsel. På alle andre fora havde det givet direkte banning at poste den slags. Jeg blev også engang udsat for voldstrussel derinde. Personen blev smidt ud, men var tilbage dagen efter i ny forklædning. Og moderator gjorte intet. 

Tror du, folk her på debatten er interesseret i at høre, hvad du synes om en debatside, som du ikke har deltaget på i over et år? Hvorfor lader du ikke være med at gå ind og snage og rapportere konstant på andre sider.

Hvad rager det os?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
Skrevet (redigeret)
1 time siden, homofaber skrev:

Tror du, folk her på debatten er interesseret i at høre, hvad du synes om en debatside, som du ikke har deltaget på i over et år? Hvorfor lader du ikke være med at gå ind og snage og rapportere konstant på andre sider.

Hvad rager det os?

Min hensigt med denne debat er at italesætte, at der efterhånden synes at blive mindre og mindre plads til forskelligheder på diverse danske debatsider. Hvilket betyder, at folk rotter sig sammen på de debatter, hvor de er enige med flest mulige brugere. Hvilket giver klikedannelser og gør, at der ofte kommer til at blive en slags mobbekultur på debatterne, fordi folk vil mene, hvad andre bør have lov at mene.

Du er jo selv én af dem, der har svært ved at give plads til folk med anderledes holdninger og interesser end dine egne. Jeg kan godt huske dig fra dengang, vi begge var på bindestregsdebatten. Du saboterede flere gange mine tråde. I stedet kunne du bare have ignoreret dem, hvis de ikke havde din interesse. Men nej du VILLE diktere, hvad jeg skulle have lov at skrive om. Siden du straks som den første besvarede DENNE tråd, må det  betyde, at du følte dig truffet. Det var også lige en type som dig, jeg havde i tankerne, da jeg skrev om, at der er for mange på diverse debatter, der mangler rummelighed og hele tiden vil bestemme over, hvad der må skrives om af emner eller ej.

Jeg kigger ikke mere med på bindestregsdebatten end du eller andre derinde fra kigger med her. Jeg ser da tit at I derinde nævner ting, der foregår herinde. F.eks. blev der i går på bindestregsdebatten henvist til en Poul Jørgensen-debat herinde. Så hvis jeg snager, er der også andre der snager.😜

Redigeret af Lucianone

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Rudi W
For 13 timer siden, Lucianone skrev:

Eeej, hvilke traumatiske minder, du må gå med. 😩  Og jeg er da sikker på, at du aldrig generede en kat derinde, du ville fx aldrig have kunnet finde på at beskylde andre for at være 117 andre profiler ...

Den side må du holde dig fra for altid.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
Skrevet (redigeret)
1 time siden, Rudi W skrev:

Eeej, hvilke traumatiske minder, du må gå med. 😩  Og jeg er da sikker på, at du aldrig generede en kat derinde, du ville fx aldrig have kunnet finde på at beskylde andre for at være 117 andre profiler ...

Den side må du holde dig fra for altid.

Det agter jeg da skam også at gøre, da jeg ikke er tiltrukket af en debat helt uden moderation, hvor de samme 4-5 ensomme 60-80 årige mænd sidder og taler med sig selv og hinanden fra hver sine 4-5 fiktive profiler...

Redigeret af Lucianone
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Zorglup

Keller stoppede og DH tog over. Det er sagen kort fortalt.
Værd at bemærke, at der stadig er liv i deres 300+ sider lange 'debat' om denne side. ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind