MorP

Bedste Mellemstr. børnevenlig hund - som ikke fælder for meget.

Recommended Posts

MorP

🙈

Vi overvejer hund. Vi har haft 2 katte (der kun har været udekatte), som nu indenfor de sidste par måneder er forsvundet - den ene er ikke med sikkerhed helt væk - men den har været væk 2 dage, det er en neutraliseret hunkat og vi plejer altid kunne kalde hende hjem så for os ser det ikke godt ud.

Vi bor i udkanten af en lille by ud til åbne marker, men desværre også ved siden af vejen som er hovedåren ind til vores by og industri - så temmelig trafikeret.

Så hvis nu vores kære sidste kat ikke dukker op igen, ja så overvejer vi en hund men...

Vi har begge fuldtidsjob (mere eller mindre jeg arb 34 timer men har en halv times køretid hver vej) - vi forlader hjemmet og kommer hjem lidt forskudt så den skal være alene hjemme ca 7,5 - 8 timer hver dag.

Vi har 2 børn på 4½ og 7 år - så den skal være børnevenlig - men ja de skal også lære at acceptere og respektere dens behov

Vi har en kæmpehave hvor den kan lege - selv eller med børnene - vi er ude mennesker og er meget i haven eller ude at gå tur.

Støvsugning foregår i weekenden - simpelthen fordi hverdagen forsvinder og jeg vil hellere bruge de 20-30 min på at være sammen med familien - så hunden skal helst ikke fælde for meget.

Jeg har googlet og kigget og læst osv. om alverdens hunderacer - jeg tænker vi mest er ude efter en blandingshund for vi har simpelthen ikke 10.000 + der står hund på - i forhold til sidst hvor vi havde hund synes jeg hunde er blevet vanvittig dyre - 5-7000 for blandinger 😳

Men det vigtigste er den kan fungere i familien.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DDR

folk der ikke kan finde ud af at holde deres dyr på egen grund burde forbydes at eje dyr......

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tormentor
For 3 timer siden, MorP skrev:

🙈

Vi overvejer hund. Vi har haft 2 katte (der kun har været udekatte), som nu indenfor de sidste par måneder er forsvundet - den ene er ikke med sikkerhed helt væk - men den har været væk 2 dage, det er en neutraliseret hunkat og vi plejer altid kunne kalde hende hjem så for os ser det ikke godt ud.

Vi bor i udkanten af en lille by ud til åbne marker, men desværre også ved siden af vejen som er hovedåren ind til vores by og industri - så temmelig trafikeret.

Så hvis nu vores kære sidste kat ikke dukker op igen, ja så overvejer vi en hund men...

Vi har begge fuldtidsjob (mere eller mindre jeg arb 34 timer men har en halv times køretid hver vej) - vi forlader hjemmet og kommer hjem lidt forskudt så den skal være alene hjemme ca 7,5 - 8 timer hver dag.

Vi har 2 børn på 4½ og 7 år - så den skal være børnevenlig - men ja de skal også lære at acceptere og respektere dens behov

Vi har en kæmpehave hvor den kan lege - selv eller med børnene - vi er ude mennesker og er meget i haven eller ude at gå tur.

Støvsugning foregår i weekenden - simpelthen fordi hverdagen forsvinder og jeg vil hellere bruge de 20-30 min på at være sammen med familien - så hunden skal helst ikke fælde for meget.

Jeg har googlet og kigget og læst osv. om alverdens hunderacer - jeg tænker vi mest er ude efter en blandingshund for vi har simpelthen ikke 10.000 + der står hund på - i forhold til sidst hvor vi havde hund synes jeg hunde er blevet vanvittig dyre - 5-7000 for blandinger 😳

Men det vigtigste er den kan fungere i familien.

Det er synd at anskaffe en hund der skal være alene så længe. Vent til ungerne er større, så de kommer hjem før jer.

Hvis du mener 5000-7000 er for meget, så ryger den vel ikke til dyrlæge som hurtigt løber op i samme beløb.

Nøjes I med kat der kan være hjemme selv, det vil være synd for en hund at lande hos jer med jeres indstilling.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MorP
For 5 timer siden, DDR skrev:

folk der ikke kan finde ud af at holde deres dyr på egen grund burde forbydes at eje dyr......

Eye roll 🙄 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MorP
For 5 timer siden, Tormentor skrev:

Det er synd at anskaffe en hund der skal være alene så længe. Vent til ungerne er større, så de kommer hjem før jer.

Hvis du mener 5000-7000 er for meget, så ryger den vel ikke til dyrlæge som hurtigt løber op i samme beløb.

Nøjes I med kat der kan være hjemme selv, det vil være synd for en hund at lande hos jer med jeres indstilling.

Tak for din forudindtagethed 👌

At jeg synes 5-7000 er meget at give for en blandingshund har absolut intet at gøre med om jeg vil bruge penge på dyrlæge hvis hunden er syg - bare til info!

Men du er simpelthen af den overbevisning at min familie ville være den eneste i DK med et fuldtidsjob og hund? Jeg kender folk med hund der er hjemmefra nogen flere timer end os om dagen som har hund. Eller er halvdelen af Danmarks hundeejere bare dyrplagere i dine øjne?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Zorglup

Man kan snildt have hund og arbejde. Men vælg at få den op til noget ferie, så I lige har en indkøringsfase. :)
Hvad racen angår, er det et spørgsmål om temperament.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk

Tendensen er desværre at blandinger sammenlignes med racer, og de priser som den ægte hund kan koste.  Selv ægte hunde uden stamtavle men ægte som de nu kan bevise det, er også meget dyre.

Så længe der er et marked for det, så bliver priserne sat op, så du kan være heldig at få dem under 5000kr , så skal du nok bare være tålmodig, for det er vel en pegepind for sælger at slå op på dba eller guloggratis, og så sættes prisen ud fra dem, så enkelt er det.

Personligt mener jeg at har man været glade for katte, så skal man ikke gå ud og få en stor skt. bernhard  :) Eller stor hund generelt, de kræver meget, meget mere, motionen for flere er jo vigtig, hvor små hunde kræver motion men de kan også overbelastes hvis vi taler dem på 2-5kg vil jeg mene, så skal man altså gå ture men nok ikke tage dem med på en cykeltur ved siden af på 15km.  Så hvis katte var dig, så skal du nok holde dig i den størrelse med en hund, der er stadig mange at vælge imellem, og pavillion og lign. er populære men igen, koster stadig en del.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MorP
For 1 time siden, Zorglup skrev:

Man kan snildt have hund og arbejde. Men vælg at få den op til noget ferie, så I lige har en indkøringsfase. :)
Hvad racen angår, er det et spørgsmål om temperament.

Det er også hvad vi har sagt til børnene - ar hvis vi skal have hund skal det være op til uge 42 hvor vi har efterårsferie og vil være hjemme i 9 dg. 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MorP
For 1 time siden, DenBruneMunk skrev:

Tendensen er desværre at blandinger sammenlignes med racer, og de priser som den ægte hund kan koste.  Selv ægte hunde uden stamtavle men ægte som de nu kan bevise det, er også meget dyre.

Så længe der er et marked for det, så bliver priserne sat op, så du kan være heldig at få dem under 5000kr , så skal du nok bare være tålmodig, for det er vel en pegepind for sælger at slå op på dba eller guloggratis, og så sættes prisen ud fra dem, så enkelt er det.

Personligt mener jeg at har man været glade for katte, så skal man ikke gå ud og få en stor skt. bernhard  :) Eller stor hund generelt, de kræver meget, meget mere, motionen for flere er jo vigtig, hvor små hunde kræver motion men de kan også overbelastes hvis vi taler dem på 2-5kg vil jeg mene, så skal man altså gå ture men nok ikke tage dem med på en cykeltur ved siden af på 15km.  Så hvis katte var dig, så skal du nok holde dig i den størrelse med en hund, der er stadig mange at vælge imellem, og pavillion og lign. er populære men igen, koster stadig en del.

Tak for svar.

Jeg er vokset op med en Sankt Bernhardshund - det er nok lige i overkanten 😂 Sidst min mand og jeg havde hund var en Rottweiler - hun blev desværre aflivet pga sygdom da dyrlægen efter et år med smertestillende måtte sige at der ikke var andet at gøre end smertedække hende resten af hendes liv og det synes vi var synd.

Dengang var børnene for små til vi havde overskuddet til en ny og vores katte har været tilløbere som vi har fået neutraliseret gennem kattens værn.

Generelt er jeg selv mest til større hunde men som du skriver kræver de ofte mere tid/opdragelse. Og jeg er meget lidt til små hunde som papillon og chihuahua 

Så derfor kigger vi lidt i andre rækker 😏 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk

Ok, det er da godt at høre at der var lidt erfaring, og med de helt store i klassen. Jeg er selv mest glad for de små (gravhunde) og lidt højlydte :)

Har dog haft bernhards og schæfer og lign. i familie dog ikke så tæt som til daglig, bare andre i familien som ejede dem.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind