Jojojo

Mette Frederiksen i fornem selskab

Recommended Posts

Jojojo

Guds udvalgte President of the USA, Trump har ført vores stats minister til et fornemt list af fremtrædende kvinder i verden.

Hun ligger pt. nr 6 

Hillary Clinton nr 1  Karmen Crus mayor of San Juan, der hvor den sidste skole skyderi fandt plads. Nr 3 på listen er President kandidat Kammela Harris mens Nr. 4 Duchess of Sussex Meghan er kommet i modvind. 

På femte pladsen er det formanden for Demokraterne Nancy Pelosi, og på sidste pladsen indtil videre finder vi Danmarks nye statsminister Mette Frederiksen.

Vi kan alle være stolt af placeringen, Hun må være noget særligt. 

• Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dna

Jeg vil mere sige at hvis Mette F kan være den 6. mest fremtrædende kvinde i verden så står det squ skidt til med fremtrædende kvinder. Jeg synes dog hun har klaret hele sagen omkring Trump rigtig godt. Mon ikke hun nok skal få sig en international toppost når hun ikke vil være formand for S længere. 

• Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 8 timer siden, dna skrev:

Jeg vil mere sige at hvis Mette F kan være den 6. mest fremtrædende kvinde i verden så står det squ skidt til med fremtrædende kvinder. Jeg synes dog hun har klaret hele sagen omkring Trump rigtig godt. Mon ikke hun nok skal få sig en international toppost når hun ikke vil være formand for S længere. 

Jeg må erkende at jeg ikke kender ret meget til vores nye stats minister, Men det trækker en del positivt opmærksomhed verden over at hun er med på listen. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dna
1 time siden, Jojojo skrev:

Jeg må erkende at jeg ikke kender ret meget til vores nye stats minister, Men det trækker en del positivt opmærksomhed verden over at hun er med på listen. 

Jeg er bestemt med på at det trækker positiv opmærksomhed, og som sagt synes jeg hun har klaret Grønlandssagen helt rigtigt indtil videre.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Erpe
For 2 timer siden, dna skrev:

Jeg er bestemt med på at det trækker positiv opmærksomhed, og som sagt synes jeg hun har klaret Grønlandssagen helt rigtigt indtil videre.

Hun burde vel ikke have kaldt Trump’s forespørgsel “absurd” for at fornærme ham, men bare afvist det forespørgslen lidt mere diplomatisk. Altså ved sagligt at redegøre for, hvorfor Grønland ikke kan sælges. Så ville Trump jo sikkert heller ikke have aflyst besøget. Så hun fortrød jo nok også selv sit ordvalg.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dna
For 27 minutter siden, Erpe skrev:

Hun burde vel ikke have kaldt Trump’s forespørgsel “absurd” for at fornærme ham, men bare afvist det forespørgslen lidt mere diplomatisk. Altså ved sagligt at redegøre for, hvorfor Grønland ikke kan sælges. Så ville Trump jo sikkert heller ikke have aflyst besøget. Så hun fortrød jo nok også selv sit ordvalg.

Jeg kan ikke se hun sagde det var absurd for at fornærme ham. Jeg har ikke selv set interviewet da jeg ikke ser tv, men her er hvad der blev sagt:

Statsministeren svarede:

- Jeg gør mig ikke nogen som helst tanker i den forbindelse. Det er jo en absurd diskussion, og Kim Kielsen (Grønlands landsstyreformand, red.) har selvfølgelig gjort det klart, at Grønland ikke er til salg, og så stopper snakken med det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Erpe
For 2 timer siden, dna skrev:

Jeg kan ikke se hun sagde det var absurd for at fornærme ham. Jeg har ikke selv set interviewet da jeg ikke ser tv, men her er hvad der blev sagt:

Statsministeren svarede:

- Jeg gør mig ikke nogen som helst tanker i den forbindelse. Det er jo en absurd diskussion, og Kim Kielsen (Grønlands landsstyreformand, red.) har selvfølgelig gjort det klart, at Grønland ikke er til salg, og så stopper snakken med det.

Hendes udtalelse er muligvis blevet endnu værre af at blive oversat og fortolket på engelsk. Se https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-08-21-hylder-mette-frederiksen-paa-twitter-en-staerk-kvinde-der-saetter-trump-paa-plads 

Men stadig var ordet “absurd” uheldigt valgt. Det havde næppe gjort noget, hvis hun stadig bare var oppositionsleder. Men som statsminister er der jo meget mere internationalt fokus på hendes udtalelser på hele Danmarks vegne. Derfor bør hun være mere diplomatisk og huske, at det ikke kun er Danmarks befolkning, der lytter med.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 3 timer siden, Erpe skrev:

Hendes udtalelse er muligvis blevet endnu værre af at blive oversat og fortolket på engelsk. Se https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-08-21-hylder-mette-frederiksen-paa-twitter-en-staerk-kvinde-der-saetter-trump-paa-plads 

Men stadig var ordet “absurd” uheldigt valgt. Det havde næppe gjort noget, hvis hun stadig bare var oppositionsleder. Men som statsminister er der jo meget mere internationalt fokus på hendes udtalelser på hele Danmarks vegne. Derfor bør hun være mere diplomatisk og huske, at det ikke kun er Danmarks befolkning, der lytter med.

Trumps udtalelser og antagelser er absurd og grotesk, provokerende og grænseoverskridende, og jeg er helt med på at diplomati må vige når det gælder Trump.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dna
For 4 timer siden, Erpe skrev:

I den forbindelse det blev sagt var det ikke uheldigt, men præcist. At det så formentlig bliver hevet ud af kontekst i verdenspressen for at skabe sensationsoverskrifter er da ærgerligt, men det er jo netop en af grundene til at rigtig mange får et mere og mere anstrengt forhold til pressen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Erpe
For 39 minutter siden, dna skrev:

I den forbindelse det blev sagt var det ikke uheldigt, men præcist. At det så formentlig bliver hevet ud af kontekst i verdenspressen for at skabe sensationsoverskrifter er da ærgerligt, men det er jo netop en af grundene til at rigtig mange får et mere og mere anstrengt forhold til pressen.

Problemet er jo, at hun stadigvæk burde have vidst, at nyheden om, at hun havde kaldt hans forslag absurd, ville nå frem til Trump. Dette glemte hun bare i farten, og jeg kan ikke forestille mig, at hun direkte til ham kunne finde på at bruge ordet absurd om noget som helst forslag fra ham. For det er jo ikke hendes opgave at ødelægge forholdet mellem USA og Danmark.

I stedet for absurd burde hun have kaldt forslaget for uladsiggørligt eller lignende.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind