Lucianone

Endnu et skridt imod det totalitære diktatur i Sverige

Recommended Posts

Lucianone
Skrevet (redigeret)

På baggrund af EU´s nye datalovgivning, dropper Malmö nu skolefotos. Endnu et indgreb i vore vestlige frihedsværdier, fordi vi skal leve op til endnu et totalitært påfund nede fra EU:

https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/efter-nye-regler-slut-med-svenske-skolefotos/7756924

Jeg ved godt, at der ikke som sådan er noget formod imod sådanne skolefotos. Men i praksis gør man det jo bare så besværligt, at tage dem, at ingen til sidst gider det.

Og hvad bliver så det næste? Kan DR så ikke længere vise baggrundsbilleder fra Strøget i et indslag, fordi så skal de indhente tilladelse fra alle 200 fodgængere, der tilfældigvis går forbi under indslaget? Det må da blive den logiske konsekvens?! Ligesom jeg forventer, at i en nær fremtid kan der ikke vises sportsstævner med tusindevis af tilskuere på tv. Fordi man kan jo umuligt indhente tilladelse fra f.eks. 35.000 mennesker i Parken til at vise dem under en landskamp. 

Det er altså et skridt mod et totalitært diktatur. Globalisteliten kalder sig frihedsforkæmpere, men er i virkeligheden de mest yderligtgående af dem alle sammen. Også mere end f.eks. Paludan, Vermund o.s.v. I deres hellige jagt på terror, har de siden 2001 indskrænket vore friheds- og borgerrettigheder - og har dermed reelt givet Bin Laden og Co. det, de ønskede. Dumt med dette knæfald, som ikke er baseret på andet end frygt.

Der kunne nævnes mange flere eksempler på det globalistiske diktatur. I andre er velkomne til at bidrage, selvom jeg ved, at der allerede findes en tråd om emnet, som Patrioten vist startede for noget siden. Denne tråd fokuserer så bare specifikt på dette nye geniale påfund fra EU.

Redigeret af Lucianone

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk

Jeg forstår ikke hvorfor de ikke bare indhenter tilladelsen, eller dem som afviser, får ikke et fælles billede til arkivet.

De har ingen problemer med at tale med forældre på andre måder, så at droppe det, hvis GDPR er grundlaget, virker sådan lidt. Der ligger nok mere bag det end bare accepten fra forældre. Administrativ byrde er vist bare indpakningspapir her :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 22 minutter siden, DenBruneMunk skrev:

Jeg forstår ikke hvorfor de ikke bare indhenter tilladelsen, eller dem som afviser, får ikke et fælles billede til arkivet.

De har ingen problemer med at tale med forældre på andre måder, så at droppe det, hvis GDPR er grundlaget, virker sådan lidt. Der ligger nok mere bag det end bare accepten fra forældre. Administrativ byrde er vist bare indpakningspapir her :)

Jeg tager nogen gange studenter billeder som bestillings arbejde, og her er de regler heller ikke så nemt som man tror. 

Man må godt tage billeder af børn når de deltager in aktiviteter hvor det tydeligt fremgår hvad de deltager ind, men det er strengt forbud at tage billeder af de enkelte studenter uden skriftelige tilladelse.

For at forhindre administrativt bøvl tager man gruppe billeder helst udenfor, men her bliver det også mere og mere vanskeliggjort af nogen vanskelige forældre.

Jeg kan faktisk godt forstå de bekymringer. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
deliciouscookie

Det er meget godt alt sammen der har bare ikke noget med GDPR, EU eller globalisering at gøre.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
For 58 minutter siden, deliciouscookie skrev:

Det er meget godt alt sammen der har bare ikke noget med GDPR, EU eller globalisering at gøre.

Hvorfor ikke? Er det da ikke fra EU, at den der GDPR-lovgivning er kommet?

Og er EU ikke en del af globaliseringsprojektet (Europas Forenede Stater)?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
For 2 timer siden, DenBruneMunk skrev:

Nu er det jo i Malmö, hvor der mange steder er en overvægt af muslimske eller fremmede børn.

Så jeg kunne forestille mig, at der er et vist pres fra forældrene om ikke at tage de skolebilleder. I Islam er man vist ikke så glade for at fotografere mennesker.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
Skrevet (redigeret)
For 20 minutter siden, Lucianone skrev:

Hvorfor ikke? Er det da ikke fra EU, at den der GDPR-lovgivning er kommet?

Og er EU ikke en del af globaliseringsprojektet (Europas Forenede Stater)?

Jeg er enig, det har ikke ret meget med de ene eller andet love at gøre, bare common sense in en vanskelig verden hvor de sociale medier også viser deres bagside.

In USA og Canada har de ikke de samme love, eller ikke så vid jeg ved, men du kan bare glemme alt om at troppe op på skolen med en kamera i hænder, her er de fanatisk beskyttende.

Ikke engang husdyr må du fotografere, de tror at alt er bestillings arbejde, og om par år er vi vel også derhen.

tilføjelse

De fleste offentlige og private skoler in NA. har zoner rund omkring skolen hvor man ikke må fotografere uden særligt tilladelse, det gælder for resten også rygning. 💂‍♂️

Redigeret af Jojojo

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 2 timer siden, Lucianone skrev:

Nu er det jo i Malmö, hvor der mange steder er en overvægt af muslimske eller fremmede børn.

Så jeg kunne forestille mig, at der er et vist pres fra forældrene om ikke at tage de skolebilleder. I Islam er man vist ikke så glade for at fotografere mennesker.

Nu fisker du vist. 😋

De adspurgte begrunder det med den meget administration der følger med idag. Det ser jeg ingen grund til at tvivle på.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
Skrevet (redigeret)
For 41 minutter siden, ThomasSneum skrev:

Nu fisker du vist. 😋

De adspurgte begrunder det med den meget administration der følger med idag. Det ser jeg ingen grund til at tvivle på.

Ja, jeg spekulerer bare. Men det er immervæk kun én gang om året, de skal have taget et klassebillede. Så meget arbejde er der vel heller ikke i det. Det er bare at sende et brev til forældrene og så de, der sender det underskrevet tilbage igen, kan få deres børn fotograferet. Derfor vil jeg ikke afvise, at der kan ligge andre obskure motiver bag, som de ikke vil tale højt om.

Uanset hvad, synes jeg, at det er synd, at bureaukratiske love skal forhindre børn i at have klassebilleder fra deres skoletid. Man kan jo bare sørge for, at billederne kun holdes i private kredse. Ingen siger vel, at de skal lægges åbent ud på nettet. 

Især i disse tider, hvor de unge i forvejen lægger alle mulige private ting ud på nettet - helt uopfordret og friviiligt - giver det ikke særligt meget mening med alle de restriktive regler for at få taget et klassebillede, hvor der trods alt ikke er noget obskurt over (nøgenhed, fulde mennesker, mobning o.s.v.). Herregud, det er bare et klassebillede. Så hemmeligt og privat er det vel ikke.

Redigeret af Lucianone

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 8 timer siden, Lucianone skrev:

Ja, jeg spekulerer bare. Men det er immervæk kun én gang om året, de skal have taget et klassebillede. Så meget arbejde er der vel heller ikke i det. Det er bare at sende et brev til forældrene og så de, der sender det underskrevet tilbage igen, kan få deres børn fotograferet. Derfor vil jeg ikke afvise, at der kan ligge andre obskure motiver bag, som de ikke vil tale højt om.

Uanset hvad, synes jeg, at det er synd, at bureaukratiske love skal forhindre børn i at have klassebilleder fra deres skoletid. Man kan jo bare sørge for, at billederne kun holdes i private kredse. Ingen siger vel, at de skal lægges åbent ud på nettet. 

Især i disse tider, hvor de unge i forvejen lægger alle mulige private ting ud på nettet - helt uopfordret og friviiligt - giver det ikke særligt meget mening med alle de restriktive regler for at få taget et klassebillede, hvor der trods alt ikke er noget obskurt over (nøgenhed, fulde mennesker, mobning o.s.v.). Herregud, det er bare et klassebillede. Så hemmeligt og privat er det vel ikke.

Det er nu noget mere omstændigt end det.

Du skal kunne slette billede og arkiv ved henstilling, så der skal være styr på opbevaringen. Du skal kunne give en "bruger/person" adgang til de digitale arkiver, men så isoleret, at du ikke komprimerer sikkerheden, eller giver adgang til andres data. 

Du har svarfrister som skal overholdes ved henvendelser, ellers vanker der bøder.

Du skal sikre dig at samtlige data som opbevares, er formålstjenligt osv. osv. - nej.. det er ikke bare en tilladelse. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind