Forsvarsadvokat

Hvornår er det en pige eller en dreng?

Recommended Posts

Forsvarsadvokat

Hvornår er det en pige eller en dreng?

https://www.tv2lorry.dk/artikel/partner/tv2dk/se-billederne-op-mod-40000-gik-parade-i-koebenhavn

Hvis en person er født som en pige over bæltestedet, men som en dreng under bæltestedet - hvilket køn er det så?

Intetkøn?

En sådan person bliver registreret som en dreng med ulig personnummer, og dette skaber store problemer i samfundet for vedkommende!

Personen kan føle sig som en pige, men kan ikke få lov til at være det!

Personen kan også føle sig som dreng, men så går det galt over bæltestedet med udseendet!

Et køns skifte er også et stort indgreb, og dette kan også volde store problemer for den enkelte?

Din mening?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
Skrevet (redigeret)

Jeg synes, at er man født som dreng, er man altid dreng/mand. Og omvendt, hvis man er født som pige.

Oppe i vore hoveder har vi vel alle ting, vi kunne ønske, var anderledes. Jeg ville da godt være 20 år igen. Jeg ville da godt være stenrig og milliardær. Jeg ville da godt kunne flyve ligesom en fugl. O.s.v. Men vi har jo alle vore naturlige begrænsninger.

Det er bare synd, hvis man føler sig som det modsatte køn. Jeg mener, man bør leve med det og så kan man tage dametøj på, hvis man er mand og gerne vil lege dame engang imellem. Men jeg mener ikke, at man skal udøve vold på sin identitet og sit køn. Derfor er jeg også imod kønsskifteoperationer.

Jeg har altid identificeret mig som dreng/mand. Har aldrig haft lyst til at lege pige/dame. Men der er da nogle gange, hvor jeg tænker, at livet ville være lettere, hvis jeg var kvinde. Folk ser generelt mere venligt og positivt på kvinder end de gør på mænd, fordi mænd alle opfattes som potentielle krænkere og luskeper-typer. Mens kvinder pr. automatik opfattes som søde, dejlige og uskyldige. Derfor slipper kvinder afsted med mange ting, som vi mænd ikke slipper afsted med....

Redigeret af Lucianone

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol

Jeg mener ikke det giver menige at tale om født som og føler sig som, man er han eller hunkøn uanset hvad man føler eller identificerer sig som.

Så kan du få kønsskifte operation og hormoner, men det skifter man ikke køn af, men efterligner blot ligesom en kamæleon gør.

Man kan heller ikke føle sig som det modsatte køn, da man ikke har noget sammenligningsgrundlag at have det ud fra. Man kan kun sige man ikke føler sig tilpas i sin egen krop, men ikke hvad de ellers føler sig som.

• Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499

jeg har altid følt mig som dreng/mand  , men jeg tror på at der er nogen der er født i den forkerte krop , jeg har en gang arbejdet sammen med kvinde der følte sig som mand , vi kalte hende også hende manden den var hun helt med på , det skal lige siges hun havde muskler som en mand 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499
For 10 minutter siden, stig6499 skrev:

jeg har altid følt mig som dreng/mand  , men jeg tror på at der er nogen der er født i den forkerte krop , jeg har en gang arbejdet sammen med kvinde der følte sig som mand , vi kalte hende også hende manden den var hun helt med på , det skal lige siges hun havde muskler som en mand 

jeg vil lige sige der er nogen som har forslået at drenge og piger skal have log til at skifte køn rent juritisk helt ned til 6 års aldern de er syge i hovedet drenge og piger kan i den alder få sig en dille 

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
For 4 minutter siden, stig6499 skrev:

jeg vil lige sige der er nogen som har forslået at drenge og piger skal have log til at skifte køn rent juritisk helt ned til 6 års aldern de er syge i hovedet drenge og piger kan i den alder få sig en dille 

Jeg synes også, at det virker absurd. I Norge ER det jo allerede sådan!

De er skøre i Norge. De mener ikke, at VOKSNE mennesker selv kan tage stilling til,  om de vil drikke sig fulde (så der er strenge restriktioner på alkohol). Men de mener åbenbart, at 6 årige godt kan tage stilling til deres kønsidentitet. Det giver bare slet ingen mening i min optik.

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
For 6 timer siden, Forsvarsadvokat skrev:

Et køns skifte er også et stort indgreb, og dette kan også volde store problemer for den enkelte?

Cancer behandling og operationer er også store indgreb. Dømmer vi så disse folk fordi det har følge konsekvenser efter operationen? Er disse mindre mænd eller kvinder når kvinden mister bryster, eller manden mister erektionen, eller slet ikke kan bruge toilet som andre, hvad er definitionen af store indgreb og konsekvenserne. Det er bare et indgreb som så mange andre er idag. Dette må i hvert fald ikke være en årsag, så rammer du alverdens mennesker , bl.a folk som har været igennem cancer forløb.

Det er et personligt valg, og det skal fortsat være det, så længe man vil og godkendes, som man vist skal idag.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
For 16 timer siden, stig6499 skrev:

...men jeg tror på at der er nogen der er født i den forkerte krop , jeg har en gang arbejdet sammen med kvinde der følte sig som mand ...

Problemet er at man føre politik baseret på tro. Det er ok at du tror på det, men det er et problem når 90 mander i folketingen tror på det og vil tvinge den tro igennem.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
For 14 timer siden, DenBruneMunk skrev:

Cancer behandling og operationer er også store indgreb. Dømmer vi så disse folk fordi det har følge konsekvenser efter operationen? Er disse mindre mænd eller kvinder når kvinden mister bryster, eller manden mister erektionen, eller slet ikke kan bruge toilet som andre, hvad er definitionen af store indgreb og konsekvenserne. Det er bare et indgreb som så mange andre er idag. Dette må i hvert fald ikke være en årsag, så rammer du alverdens mennesker , bl.a folk som har været igennem cancer forløb.

Det er et personligt valg, og det skal fortsat være det, så længe man vil og godkendes, som man vist skal idag.

Nej børn er ikke myndige og derfor kan de heller ikke træffe den slags beslutninger, så de må vente til de fylder 18 år.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
For 13 minutter siden, modpol skrev:

Nej børn er ikke myndige og derfor kan de heller ikke træffe den slags beslutninger, så de må vente til de fylder 18 år.

Det var ikke spørgsmålet, og mit svar på tiltale i TS indlæg :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind