snoozz

Slippe af med en fremmed?

Recommended Posts

snoozz

Hvordan slipper man af med en fremmed - uden at virke uhøflig?

Sagen er at jeg forleden aften var på en chat, og der var en venlig fyr. Jeg var ret fuld og når jeg er det er jeg altid venlig...!

Så vi aftale at næste dag kunne han da komme forbi mig og drikke en flok bajere og bare hygge og sårn. Se en film eller et eller andet, ikke noget vildt.

Og han ER også supervenlig, henter smøger, går ned med skrald, og vi har gjort nærmest hele min lejlighed hovedrent. Han har sågar pudset mine vinduer.

Så hvorfor vil jeg af med ham igen?

Jeg bor i en 1-værelses lejlighed. Så han er alt for tæt på mit privatliv, og så hører han en masse muslimsk og snakker om gud - hvem det så end er - og jeg er ateist (tror ikke på nogen som helst guder) jo måske Tor GG.

Det viser sig så også at han er hjemløs faktisk. Og derfor vil han sådan set gerne flytte ind her mere permanent og ikke bare her i weekenden.

Han SKAL ud, jeg vil bare helst ikke skulle smide ham ud.

Har sagt til ham at han senest skal ud mandag morgen - velvidende at jeg dermed sender en ellers sød og rar mand på gaden.

Har prøvet at hjælpe ham med at finde en lejlighed selv, men det er umuligt at finde en som allerede er indflytningsklar fra på mandag...

Om nødvendigt må jeg vel have politiets hjælp til at fjerne ham, men håber ikke det kommer dertil...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone

Jeg synes, du allerede gør det rigtige. Er venlig, men siger bestemt, at du ikke kan og vil have ham boende. Det skal han selvfølgelig respektere, ellers må du skrue bissen på. Det er fint at være flink og venlig, men man skal ikke lade sig udnytte.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Du skriver som "Gæst" på Jubii Debat. Opret en profil her... og få fuld adgang til Danmarks største debat forum.
Skriv nyt svar...

×   Du har indsat indhold med egen formatering.   Restore formatting

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Dit tidligere indhold er gendannet.   Ryd editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.