Ancia

Gæster til middag, hvad tænker I om den opførsel?

Recommended Posts

Ancia

Ja, sagen er den, at jeg på det sidste har oplevet et par gange over lidt tid, at dem jeg skulle have til aftensmad, har sagt, når jeg et par dage inden fortalte, hvad vi skulle have at spise, at det gad de ikke at have.....Her taler vi ikke om, at det var noget mad, som de ikke brød sig om eller ikke kunne tåle. Nej, nej, de havde bare ikke lige lyst til det....en grund var på et tidspunkt, at de havde fået dette for ikke så længe siden.

Er jeg den eneste der synes, at det er ualmindelig flabet.....? 😞 

Jeg ved næsten ikke, hvad jeg skal sige til dem.

- Man kunne fx overveje! Det er det, jeg laver, og hvis ikke du kan spise det, skal vi ikke spise aftensmad sammen på mandag....😕

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Det har jeg godt nok ikke hørt om før. :o

Tror det blev sidste gang jeg inviterede dem. 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 3 timer siden, Ancia skrev:

Ja, sagen er den, at jeg på det sidste har oplevet et par gange over lidt tid, at dem jeg skulle have til aftensmad, har sagt, når jeg et par dage inden fortalte, hvad vi skulle have at spise, at det gad de ikke at have.....Her taler vi ikke om, at det var noget mad, som de ikke brød sig om eller ikke kunne tåle. Nej, nej, de havde bare ikke lige lyst til det....en grund var på et tidspunkt, at de havde fået dette for ikke så længe siden.

- Man kunne fx overveje! Det er det, jeg laver, og hvis ikke du kan spise det, skal vi ikke spise aftensmad sammen på mandag....😕

Hvis dine gæster går så meget op i menuen, så kan de ikke sætte særlig stor pris på dit selskab.

Hvis selskabet er godt, så er menuen jo totalt ligegyldig, så længe det er noget man kan tåle og det er lavet ordentligt.

Hvis du vil fortsætte med, at invitere disse mennesker, så lad menuen være en overraskelse.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MorP

Det synes jeg godt nok er flabet 😳 - umiddelbart ville jeg nok bare lade være at fortælle hvad jeg har tænkt mig at servere.

Jeg har oplevet min datter på 7 sige, mor jeg kunne godt tænke mig en kage med mousse til min fødselsdag, men det kan min fætter jo ikke lide så måske det er bedre at få de chokolade muffins som han godt kan lide.

Så må jeg jo fortælle hende at det er hende der har fødselsdag, det er hende der bestemmer kagen, så må hendes fætter jo spise en ekstra bolle med nutella i stedet, for vi kan ikke please alle 🤷‍♀️

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
Skrevet (redigeret)
For 7 timer siden, Ancia skrev:

Usædvanlig ubehøvlet. Der er ting jeg ikke kan spise og så er der ting jeg ikke synes om. Eks. ser jeg helst at folk ikke servere fisk, men hvis de gør det aligvel så spiser jeg det og prøver at lade som om jeg kan lide det.

Står desværre helt af over for stærk ost og lever, men har aldrig oplevet at folk server noget uden at jeg kunne spise et eller andet.

Generelt spiser man det som bliver serveret hvis det overhoved er muligt, alt andet er uhøfligt. Jeg har en moster som elsker at serverer laks, så det får vi næsten altid når vi er samlet hos hende, men jeg har da ikke lyst til at sige til hende at den dyre mad hun server for at kredse om familien faktisk ikke er noget jeg bryder mig om. Især ikke når jeg formentlig er den eneste som ikke er til fisk.

Redigeret af modpol
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ancia

Det er lige sådan jeg har det...., hvis der er tale om, at det er noget, man ikke kan lide, er det noget helt andet, eller hvis jeg har spurgt folk, om der er noget, de gerne vil have, så er det også en helt anden sag. Men det med, at have lyst eller ej, når det ikke handler om, at man IKKE kan lide det, synes jeg er utroligt.....😕

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MorP
For 49 minutter siden, Ancia skrev:

Det er lige sådan jeg har det...., hvis der er tale om, at det er noget, man ikke kan lide, er det noget helt andet, eller hvis jeg har spurgt folk, om der er noget, de gerne vil have, så er det også en helt anden sag. Men det med, at have lyst eller ej, når det ikke handler om, at man IKKE kan lide det, synes jeg er utroligt.....😕

Altså jeg har det sådan lidt - min svigerinde er overfølsom overfor nødder og mandler generelt og en del frugt hvis det ikke er kogt så det tager jeg selvfølgelig hensyn til i en eller anden udstrækning og fortæller ellers hvis det er.

Men min søsters børn er ekstremt kræsne, den ene vil ikke have kerner i brødet og den anden kan nærmest ikke lide andet en nutella, han er autist og spiser generelt ikke ting han ikke har smagt før. Min søster kan ikke lide jordbær. Svigerfar har sukkersyge og svigermor spiser ikke noget med bananer i 😳 osv osv.

Det bliver rigtig mange ting at tage hensyn til når vi holder fødselsdag hvis jeg skal tage hensyn til det hele 🤷‍♀️

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Esbjergvandtårn
On ‎16‎-‎08‎-‎2019 at 06:43, Ancia skrev:

Mega flabet opførelse.  Det kan man da ikke tillade sig 😞

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
PlusEsseQuamSimultatur

Enig, det er virkelig ubehøvlet

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guru-Master

Ja sådan nogle typer blev ihvertfald ikke inviteret hos mig mere så måtte de finde et andet sted og indtage deres føde

Jeg og mine søskende blev opdraget til at spise hvad der kom på bordet ellers fik vi ingen ting har forståelse for hvis man er allergisk og derfor holder sig fra visse fødevarer men kræsenhed er bare forkælethed og så må man sulte!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind