Lucianone

Kvinde fik ikke lov at være topløs i svømmehal: ok eller ej?

Recommended Posts

Lucianone

En ung kvinde blev bedt om at tage en top på, da hun i en svømmehal i Frederikshavn Kommune dukkede op topløs. Hun havde ellers på forhånd fået telefonisk tilsagn om, at hun godt måtte bade topløs derinde. Men da det kom til stykket, blev det alligevel for meget for personalet derinde:

https://www.bt.dk/samfund/louise-gik-toploes-i-svoemmehallen-og-blev-skuffet

Hvad mener dindebat-panelet?

- Er vi blevet for sippede, siden vi åbenbart ikke længere kan tåle at se topløse kvinder. Noget der var en hverdagsting i min barndom f.eks.?

- Er det ikke diskriminerende, at kvinder ikke må være topløse, når mænd godt må? Mænd har faktisk også bryster. De er bare knapt så svulstige som kvinders. Men det er jo stadig bryster. Og der findes i øvrigt også mænd, der har såkaldte mandebryster. Men de må jo GODT være topløse!

- Ofte bruges undskyldningen, at det er af hensyn til børn, at man ikke vil have topløse kvinder. Men er det ikke hykleri, at man på den ene side forsøger at fortælle og opdrage børn til, at nøgenhed er naturligt - samtidig med at man så seksualiserer kvinders overkrop og gør den til noget forbudt og farligt?

- I min barndom så jeg masser af bare bryster. Det var intet tabu dengang. Jeg tog ingen skade. Overbeskytter vi børn nu om stunder, siden vi vil beskytte dem fra noget, som vi andre blev udsatte for i store mængder, da vi var børn?

- Kunne det tænkes, at vi ubevidst giver køb på vore danske frihedsrettigheder og frihedsværdier for at tækkes et religiøst mindretal her i landet, der er mere sarte og bonerte hvad angår nøgenhed, end vi selv er? Og bør vi virkelig give køb på vor egen frihed for at tækkes mindretal?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk

Tabu , andet er det ikke.

Er det en privat svømmehal, så bestemmer de, er det offentlig tilgængeligt så gælder loven jo. Så kan man ikke komme udenom at man ikke må krænke andre på offentlige steder, og så tager de altså deres forbehold for at ikke at se det modsatte i BT, nemlig en shitstorm om en svømmehal som tillod det, og folk følte sig krænket i 2019.

Så.... Vælg selv, bryster eller krænkelser i svømmehallen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
Skrevet (redigeret)
For 6 minutter siden, DenBruneMunk skrev:

Tabu , andet er det ikke.

Er det en privat svømmehal, så bestemmer de, er det offentlig tilgængeligt så gælder loven jo. Så kan man ikke komme udenom at man ikke må krænke andre på offentlige steder, og så tager de altså deres forbehold for at ikke at se det modsatte i BT, nemlig en shitstorm om en svømmehal som tillod det, og folk følte sig krænket i 2019.

Så.... Vælg selv, bryster eller krænkelser i svømmehallen.

Ja, jeg er enig i, at det er tabu, som styrer det. 

Jeg påpeger bare, at der også findes mandebryster. Ligesom der findes kvinder med meget små, nærmest usynlige bryster. Derfor synes jeg, at det moralsk set er svært at trække grænsen her. Fordi hvornår er bryster krænkende? Skal de have en bestemt størrelse eller er de kun krænkende, når de sidder på et hunkønsvæsen? ;)

Min konklusion er nok, at det mere er folks moral og ja, tabu, som sætter grænserne end det egentlig er sund fornuft og logik. Folk har vedtaget, at mænds bryster ikke er sexy, men det er kvinders. Ergo er kvindebryster fy fy, men mandebryster ok. Men objektivt set burde man ikke diskriminere her, bare fordi flertallet åbenbart synes, at kvindebryster er frækkere end mandebryster. Et bryst er vel et bryst, uanset omfanget.

Hvad bliver det næste? Skal fede mennesker også have forbud imod at vise maven ved stranden eller i svømmehallen? En fed mave må jo alt andet lige også være mere krænkende og grænseoverskridende end en tynd/slank mave...

Redigeret af Lucianone
  • Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
For 4 minutter siden, Lucianone skrev:

Hvad bliver det næste? Skal fede mennesker også have forbud imod at vise maven ved stranden eller i svømmehallen? En fed mave må jo alt andet lige også være mere krænkende og grænseoverskridende end en tynd/slank mave...

Det handler ikke om overvægt men krænkede mennesker når overvægtige viser bryster :)

Så er vi kommet ind i samme kategori , og så er mænd ikke anderledes end kvinder hvad det angår, måske nogen som dårligt kan se forskel.

Vi glemmer dog at folks selvværd og egen opfattelse af skønhed oftest betyder de føler sig krænket af folks syn på dem, når de er overvægtige. Så helt automatisk vil mange tage andet tøj på eller en løs trøje, mørkt tøj osv,osv...  Vi forbyder dem aldrig men folkesyn på dette er allerede vigtig også selvom nok det halve Danmark er overvægtig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
1 time siden, Lucianone skrev:

Hvis jeg skal se hud, så vil jeg ærlig talt hellere se på et par damebryster end en stor ølvom, uanset om den sidder på en mand eller en kvinde.:lol:

Ps. Jeg er kvinde.;)

• Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
fister82

Det er surt at det skal være sådan. De fleste danskere vil da ik have noget imod topløse kvinder i svømmehallen. Det er jo meget naturlig på stranden. 

På den anden side bliver det nok også forstyrrende for mange... Altså kan hun være i fred for drengene? Går alle rundt med stiv p** pga af synet? Så bliver det pludselig ikke så hyggelig en tur i svømmehallen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Nu har det for de fleste drenge den modsatte effekt at komme i "relativt" køligt vand ;)

• Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 23 minutter siden, fister82 skrev:

Det er surt at det skal være sådan. De fleste danskere vil da ik have noget imod topløse kvinder i svømmehallen. Det er jo meget naturlig på stranden. 

På den anden side bliver det nok også forstyrrende for mange... Altså kan hun være i fred for drengene? Går alle rundt med stiv p** pga af synet? Så bliver det pludselig ikke så hyggelig en tur i svømmehallen.

Nu skal vi lige ha tingene på plads, Jeg tror ikke at mand kan få en stiv P## pga. en par bryster når en kvinde opfører sig naturligt, og jeg snakker om masser af erfaring in diverse saunaer rundt omkring.

Jeg tror ikke så meget på at bryster gør et forskel, Men der er meget forskel på hvem dem har dem på og om sin egen indstilling, der er F.eks. stor forskel på bryster eller andet når man har fantasier om den person.

For min skyldt, er bare bryster OK, men så skal det være alle, og ikke kun de pæne, og så er det en naturligt del af livet, de samme gælder en ølvom, eller bare en mave når man er over 70.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499

jeg må på det kraftigste fra råde kvinder at gå topløse rundt uha da da der er selvfølgelig nogle som bliver krænket over det  ,det er krænkernes tidsalder vi lever i 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
BenniM

Selv i Danmark har der været en halv-religiøst modvilje mod liberal beklædning i mange år. Trist men faktum.

Western hijab (blog)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind