MorP

Politik på arbejdspladsen

Recommended Posts

MorP

Hvad er jeres holdning til at man prøver at trække sin politiske holdning ned over hovedet på andre på arbejdspladsen.

Egentlig har vi en stor frihed generelt på min arbejdsplads, og jeg har egentlig også et udmærket forhold til min nærmeste leder. 

Efter valget gik det dog op for mig at min nærmeste leder og jeg er på hver vores fløj politisk 😂, min nærmeste leder er meget autoritær og prøvede fra valget til jeg gik på ferie at trække hans politiske holdning ned over mig, han er til den islamkritiske side, og jeg er så på den anden fløj.

Jeg er generelt en meget lidt let-påvirkelig person, jeg har mine egne holdninger og værdier og det vil jeg have lov til. Jeg er derimod heller ikke specielt diskussionslysten og bliver lettere irriteret over folk der konstant starter en diskussion i håbet om at fange en i fakta-mangel for at stoppe deres egen holdning ned i halsen på en 🙄

Jeg udtaler mig sjældent om ting jeg intet ved om, og derfor fik jeg også 'lukket munden' på min leder i de fleste diskussioner han startede, da det viste sig at han ikke vidste meget om islam og muslimer, men kun forholdte sig kritiske til dem - Han udtalte på et tidspunkt i en diskussion "Hvis de ikke spiser svinekød er de ekstremister og har ikke noget at gøre i landet når de ikke støtter vores landbrug"

"Fordi vores landbrug leverer kun svinekød? ikke kød fra kvæg og høns. eller korn, raps, majs, mælk osv." måtte jeg så spørge 🙃

De muslimer jeg kender er ordentlige mennesker, der passer deres job og taler dansk og indordner sig under den lovgivning vi har i landet. Men ja selvfølgelig har jeg et "problem" med islam-ekstremister, men det har jeg med de fleste ekstremister, lige meget hvilken baggrund og religion de har.

Han er heldigvis stoppet med det efter vi begge er tilbage fra ferie.

Men ⬆️ øverste linje, hører det til på en arbejdsplads?

• Synes godt om 1
  • Elsker 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
On 14.8.2019 at 12:10, MorP skrev:

Hvad er jeres holdning til at man prøver at trække sin politiske holdning ned over hovedet på andre på arbejdspladsen.

Egentlig har vi en stor frihed generelt på min arbejdsplads, og jeg har egentlig også et udmærket forhold til min nærmeste leder. 

Efter valget gik det dog op for mig at min nærmeste leder og jeg er på hver vores fløj politisk 😂, min nærmeste leder er meget autoritær og prøvede fra valget til jeg gik på ferie at trække hans politiske holdning ned over mig, han er til den islamkritiske side, og jeg er så på den anden fløj.

Jeg er generelt en meget lidt let-påvirkelig person, jeg har mine egne holdninger og værdier og det vil jeg have lov til. Jeg er derimod heller ikke specielt diskussionslysten og bliver lettere irriteret over folk der konstant starter en diskussion i håbet om at fange en i fakta-mangel for at stoppe deres egen holdning ned i halsen på en 🙄

Jeg udtaler mig sjældent om ting jeg intet ved om, og derfor fik jeg også 'lukket munden' på min leder i de fleste diskussioner han startede, da det viste sig at han ikke vidste meget om islam og muslimer, men kun forholdte sig kritiske til dem - Han udtalte på et tidspunkt i en diskussion "Hvis de ikke spiser svinekød er de ekstremister og har ikke noget at gøre i landet når de ikke støtter vores landbrug"

"Fordi vores landbrug leverer kun svinekød? ikke kød fra kvæg og høns. eller korn, raps, majs, mælk osv." måtte jeg så spørge 🙃

De muslimer jeg kender er ordentlige mennesker, der passer deres job og taler dansk og indordner sig under den lovgivning vi har i landet. Men ja selvfølgelig har jeg et "problem" med islam-ekstremister, men det har jeg med de fleste ekstremister, lige meget hvilken baggrund og religion de har.

Han er heldigvis stoppet med det efter vi begge er tilbage fra ferie.

Men ⬆️ øverste linje, hører det til på en arbejdsplads?

Din politiske holdning er en privatsag. Så svaret er klart nej. 

Man kan da sagtens tale om sine private holdninger, men de skal ikke bruges imod dig på arbejdspladsen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Zorglup

Nej. Det er ikke i orden.
Men trækker den over hovedet på dig ? Vil han ikke bare diskutere ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MorP
For 21 timer siden, ThomasSneum skrev:

Din politiske holdning er en privatsag. Så svaret er klart nej. 

Man kan da sagtens tale om sine private holdninger, men de skal ikke bruges imod dig på arbejdspladsen.

Jeg vil hellere ikke sige at hans holdninger som så blev brugt mod mig, men der gik da det meste af en måned med at gøre mig opmærksom på hans holdninger, og at mine holdninger var 'til fare for vores samfund' - der er skam ikke noget ondt i mellem os og herefter ferien er det stoppet. Der kom nogle halv racistiske bemærkninger den anden som fik mig til at tænke på det igen, også fordi jeg ikke før har oplevet måden og omfanget det blev fremført på.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MorP
For 2 timer siden, Zorglup skrev:

Nej. Det er ikke i orden.
Men trækker den over hovedet på dig ? Vil han ikke bare diskutere ?

Han ville gerne diskutere, det er helt sikkert. Men når manden siger til mig at jeg lige så godt kan konverterer til islam med den holdning jeg har, så synes jeg at vi balancerer på en grænse.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
For 11 minutter siden, MorP skrev:

Han ville gerne diskutere, det er helt sikkert. Men når manden siger til mig at jeg lige så godt kan konverterer til islam med den holdning jeg har, så synes jeg at vi balancerer på en grænse.

Min anbefaling er du sige direkte næste gange han sige sådan noget, at du gerne vil være fri for at tale politik på arbejdspladsen. Så kan det ikke siges tydeligere at han gerne må holde det for sig selv.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind