ThomasSneum

Moderationsændringer

Recommended Posts

ThomasSneum

Hej allesammen..

Efter dialog imellem Jubii Media Group og moderatorteamet, er det besluttet at stramme op på moderationen. Der bliver ikke indført, eller redigeret i de eksisterende regler - men der vil blive strammet op ift. de eksisterende rammer.

Det er vigtigt for Jubii Media Group, at alle kan føle sig velkommen og at Jubii debatten indbyder til debat. Der vil derfor blive sat ind overfor grove, forhånende, nedsættende indlæg. Der skal simpelthen lægges vægt på at man kan finde ud af at tale ordentligt til og om andre.

Vi har i en periode forsøgt at skubbe grænserne og lade debattører finde et niveau selv - og se om den "frie" debat ville rykke sig i en positiv retning selv, men det har ikke fungeret efter hensigten.

Den nye linje er ikke fordi vi ønsker at hæmme den frie debat, men vi har indset at nogle faste rammer er nødvendige.

Jeg håber I alle vil tage godt imod den nye moderation - og lad os prøve at hjælp hinanden med at finde den godt tone herinde.

Ændringerne vedr. moderationen begynder vi at implementere i løbet af næste uge. 

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
Skrevet (redigeret)

Nu ved jeg ikke, om det er ok at kommenterer ændringerne her. Men det ser det ud til, da tråden ikke er lukket....

Jeg har nok bemærket, at I har prøvet at give lidt mere frie rammer på det sidste. For at se, hvor det bar sitet hen. Men der skete lidt det, jeg nok havde forventet. At så endte det lidt for meget henne á la bindestregsdebatten, hvor der også er løs moderation og hvor det sejler totalt. Så galt er det dog ikke gået her, men der har været lidt tendenser til ubehagelig tone i et par debatter. Jeg synes det er fint nok, at man skrider mere bestemt ind overfor folk, der håner andre og taler ned til dem. 

Nu må vi så se, hvor vi ender henne. Om det bliver FOR stramt. Eller om den rigtige balance bliver fundet. Det er uanset hvad altid svært at finde balancen. Men jeg har ikke noget imod, at der er lidt faste rammer, fordi min erfaring siger mig, at selvom der - tror jeg - mest er tale om voksne mennesker på diverse debatter, er det ikke alle, der kan finde ud at at tiltale andre med respekt og værdighed. Sådan er det bare desværre. Derfor forlod jeg bindestregsdebatten. Fordi hver eneste dag året rundt sviner folk hinanden til derinde. Det bliver hurtigt for meget børnehave. 

Så lidt mere faste rammer er fint med mig. Dog håber jeg så ikke, at det går for meget i den anden grøft, hvor det bliver som i Sverige, hvor det skal være så pokkers politisk korrekt, at man ikke må fortælle ubehagelige sandheder mere. Der skal også være plads til holdninger med kant, mener jeg. Så længe man ikke nedgør andre bevidst.

Redigeret af Lucianone

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
Skrevet (redigeret)
For 2 timer siden, ThomasSneum skrev:

Hej allesammen..

Efter dialog imellem Jubii Media Group og moderatorteamet, er det besluttet at stramme op på moderationen. Der bliver ikke indført, eller redigeret i de eksisterende regler - men der vil blive strammet op ift. de eksisterende rammer.

Det er vigtigt for Jubii Media Group, at alle kan føle sig velkommen og at Jubii debatten indbyder til debat. Der vil derfor blive sat ind overfor grove, forhånende, nedsættende indlæg. Der skal simpelthen lægges vægt på at man kan finde ud af at tale ordentligt til og om andre.

Vi har i en periode forsøgt at skubbe grænserne og lade debattører finde et niveau selv - og se om den "frie" debat ville rykke sig i en positiv retning selv, men det har ikke fungeret efter hensigten.

Den nye linje er ikke fordi vi ønsker at hæmme den frie debat, men vi har indset at nogle faste rammer er nødvendige.

Jeg håber I alle vil tage godt imod den nye moderation - og lad os prøve at hjælp hinanden med at finde den godt tone herinde.

Ændringerne vedr. moderationen begynder vi at implementere i løbet af næste uge. 

Og hvad består de stramninger i?  altså foruden vi skal tale ordentlig til hinanden - det burde vel være en selvfølge.

Redigeret af dewey

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Indlægget er ikke som sådan til debat. Jeg har dog alligevel ladet emnet stå åbent. 

Det er okay at spørge ind til ændringerne, men "brokkeri", klager osv. bliver ikke behandlet her i tråden- og slettes.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 17 minutter siden, dewey skrev:

Og hvad består de stramninger i?  altså foruden vi skal tale ordentlig til hinanden - det burde vel være en selvfølge.

Korrekt - det burde være en selvfølge, men det er det desværre ikke.

Jubii Media Group er orienteret om udfordringerne herinde. Moderationen er herefter blevet vurderet - og vi har sammen fået klarlagt hvor moderationsniveauet skal lægges - og hvad der skal tillades på dette forum.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Zorglup

Ok. Så må vi jo se, om der virker.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind