Forsvarsadvokat

Danmark under angreb?

Recommended Posts

Torsten Bonfils

Jeg tror der er tale om to forskellige gerningsmænd.

Ham med bomben mod Skat er sandsynligvis en som, i bedste Poul Jørgensen-stil, har haft en sag kørende imod dem hvor han mener at de har snydt ham for en hel masse penge.

Ham på Nørrebro tror jeg er et kriminelt bandemedlem som sikkert har været fast "kunde" på den pågældende politistation. Han har så i et stykke tid haft planer om at sprænge en bombe foran deres dør. Da han så har læst om eksplosionen hos Skat, har han tænkt at det var et godt tidspunkt at gøre det på da politiet så ville blive vildledt i deres efterforskning.

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Patrioten

Selv i fredstid skal syrienskrigere jo holde færdighederne ved lige så de er klar når næste kalifat skal forsvares !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Forsvarsadvokat
For 18 timer siden, dna skrev:

Jeg tror ikke skattestyrelsen var et muslimsk terrorangreb. Muslimernes terror er som regel forbundet med lemlæstelse og død af uskyldige og ved skattestyrelsen virker det til at man bevidst valgte et tidspunkt, hvor man ikke skadede nogen.

Ja, det er ret tankevækkende, at angrebene blev udført på tidspunkter, hvor der var ingen eller færrest mennesker på stedet!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
searobber
On 10.8.2019 at 14:00, Lucianone skrev:

Ja, indtil videre kan vi kun gisne. Hvem som helst kan stå bag. Og dog, det må være én med forbindelser til militær eller hjemmeværn. En med forstand på eksplosive ting og sager. Og så er det nok én, der har set sig sur på Skat og politi. Eller myndigheder generelt. 

Det kan lige så godt være en højreekstremist som en muslim. Eller en tredje type. En sindslidende galning. En uligevægtig person. Jeg synes, vi skal passe på med at gøre sagen politisk og drage konklusioner, før vi ved mere. 

Jeg husker, at for nogle år siden var der nogle brandattentater i København, som gik ud over bl.a. Eksperimentarium og den gamle frimurerloge i Klerkegade. Det viste sig, at det angiveligt var en uligevægtig 23 årig ung mand, der stod bag. Formentlig en person, der gik sig et kick af pyromani. 

Eller vel også en venstreorienteret.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
Skrevet (redigeret)
For 1 time siden, searobber skrev:

Tja, ikke umuligt at det f.eks. kan være en autonom. De er jo berygtede for at ty til voldelige midler. Vi husker vel nok, hvordan disse autonome i flere tilfælde har brændt biler af i Kbh. Voldsfascister er jo hvad de rettelig er. 

Jeg læste dog lige en artikel, hvor en svensk ekspert udtalte, at der er en vis lighed med lignende bombeangreb og sprængninger i Malmö - hvor det er folk fra de kriminelle bandemiljøer, der står bag.

Derfor hælder jeg mest til, at der er nogle fra bandemiljøerne, som står bag også i Kbh. Ham der den unge fyr, man ser på billederne, ligner også en typisk bandetype. Anslaget imod SKAT kan være hævn, fordi SKAT jo går efter bander, der ikke betaler skat eller stjæler fra andre. Anslaget imod politiet giver også god mening, da ordensmagten jo er de kriminelles fjender. 

Redigeret af Lucianone
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Erpe
For 17 timer siden, searobber skrev:

Der har indtil nu været 8 sådanne bombeattentater i år, og venstreorienterede er ikke fanatikere af bomber og skydevåben sådan, som de fleste højreekstremister jo er.

Da ingen af bombeattentaterne er opklarede, kan vi ikke med sikkerhed vide, hvor meget forbindelse der er imellem dem. Men hvis det har været samme gerningsmand eller et samarbejde mellem flere gerningsmænd, så er det næsten med sikkerhed en højreekstremistisk gruppe, der står bag.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Le Misanthrope
For 7 minutter siden, Erpe skrev:

Der har indtil nu været 8 sådanne bombeattentater i år, og venstreorienterede er ikke fanatikere af bomber og skydevåben sådan, som de fleste højreekstremister jo er. 

Da ingen af bombeattentaterne er opklarede, kan vi ikke med sikkerhed vide, hvor meget forbindelse der er imellem dem. Men hvis det har været samme gerningsmand eller et samarbejde mellem flere gerningsmænd, så er det næsten med sikkerhed en højreekstremistisk gruppe, der står bag.

Du lyder ikke synderligt velorienteret, eller også er du glemsom, eller hvordan med f.eks. denne gruppe:

https://da.wikipedia.org/wiki/Rote_Armee_Fraktion

???

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Patrioten
For 8 minutter siden, Erpe skrev:

Det tror jeg du har ret i da islamister jo er noget af det mest højre ekstreme der findes !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Erpe
For 12 minutter siden, Le Misanthrope skrev:

Du lyder ikke synderligt velorienteret, eller også er du glemsom, eller hvordan med f.eks. denne gruppe:

https://da.wikipedia.org/wiki/Rote_Armee_Fraktion

???

Rote Armee Fraktion var en gruppe, der opstod i Tyskland især af to årsager:

1. Mange af de gamle nazister havde stadig topposter i den offentlige administration.

2. De hadede USA og imperialismen, der jo var skyld i Tysklands deling. De ønskede Vesttyskland indlemmet i Østtyskland til en samlet kommunistisk stat.

RAF blev efterfulgt af de revolutionære celler, der kæmpede for det samme og eksisterede i mange flere år. For de blev først nedlagt, da Sovjetunionen brød sammen, og de to Tysklande blev genforenet.

Men RAF og de revolutionære celler var rent tyske organisationer, og de fik aldrig filialer i andre lande sådan, som de højreekstremistiske grupper jo desværre altid gør. Desuden er højreekstremisterne ren ondskab, der bare ønsker etniske udrensninger og terror mod både venstreorienterede og alle andre end hvide “ariere”!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ieet
For 16 timer siden, Lucianone skrev:

Derfor hælder jeg mest til, at der er nogle fra bandemiljøerne, som står bag også i Kbh. Ham der den unge fyr, man ser på billederne, ligner også en typisk bandetype. Anslaget imod SKAT kan være hævn, fordi SKAT jo går efter bander, der ikke betaler skat eller stjæler fra andre. Anslaget imod politiet giver også god mening, da ordensmagten jo er de kriminelles fjender. 

Hej Alle,

Det er jo sjovt at spkulere i ting man ikke ved... jeg syns det er "pudsigt" at SKAT bliver bombet måneder efter de går igang med at bruge SKAT til at gå efter bander og bandemedlemmer.

Og når en politistation bombes efterfølgende, kobler jeg de 2 sammen til noget i stil med ovenstående.

Dette uagtet at vi ikke ved det og uagtet at der er brugt forskellig sprængstof - flere dele af banden eller forskellige medlemmer har sikkert lavet bomberne.

Dansk politi finder sikkert gerningspersonerne og så bliver det interessant at få det fortalt om man havde ret.

Med venlig hilsen

Ieet

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind