MorP

Reservebedste når farmor ikke rigtig viser interesse.

Recommended Posts

Entrelac

Hmmm, jeg kan godt fornemme den er svær.:gruble:

Mine børns far-forældre var døde før mine børn blev født, og min far var handicappet efter en blodprop i hjernen og døde da mine børn var 2 og 6 år. Efter min far døde gjorde min mor hvad hun kunne for at være der, men før da var hun ret bundet af min far.

Jeg tror det er vigtigt, at du er ærlig over for dine børn når de spørger efter farmor, fortæl dem ærligt, at du heller ikke kan forstå det, men at farmor nok har travlt med andre ting. Hvis børnene så konfronterer hende, så må hun jo selv rede den ud.

Ellers skal du "smide svesken på disken" når i engang er sammen, simpelthen sige til hende, mens din mand og måske også børnene er tilstede, at i er oprigtigt kede af, at hun har så svært ved, at finde tid til, at være sammen med både jer og børnene. Men vælg dine ord med omhu, og hold bolden på egen bane.;)

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MorP
For 19 timer siden, modpol skrev:

Har du overvejet at dele de ting du siger til os med din mand og høre hans syn på sagen?

Ja vi har snakket om det, og min mand mener hans mor gør det hun har overskud til og at vi ikke kan tvinge hende til andet og at hun jo har hjulpet os et par gange ved børnenes sygdom, så at vi jo bare kan bede hende om hjælp hvis vi har brug for det og acceptere et nej, da vi ikke kan tvinge hende. More or less, og det har han jo ret i.

Og så tror jeg måske lidt han lukker øjnene for at hun tager sig så meget af bonus barnebarnet både fordi vi måske er mere ressourcestærke end de er, men også fordi han mener at det også er noget hun gør af pligt mere end lyst - der bliver efterspurgt mere hjælp derfra og så tror jeg han tænker at det må hun jo selv om 🤷‍♀️.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
Skrevet (redigeret)
For 28 minutter siden, MorP skrev:

Ja vi har snakket om det, og min mand mener hans mor gør det hun har overskud til og at vi ikke kan tvinge hende til andet og at hun jo har hjulpet os et par gange ved børnenes sygdom, så at vi jo bare kan bede hende om hjælp hvis vi har brug for det og acceptere et nej, da vi ikke kan tvinge hende. More or less, og det har han jo ret i.

Og så tror jeg måske lidt han lukker øjnene for at hun tager sig så meget af bonus barnebarnet både fordi vi måske er mere ressourcestærke end de er, men også fordi han mener at det også er noget hun gør af pligt mere end lyst - der bliver efterspurgt mere hjælp derfra og så tror jeg han tænker at det må hun jo selv om 🤷‍♀️.

Så er det jo kun en mulighed tilbage, at du snakker med hende selv, en til en, og i den sammenhæng siger at du føler at dine børn forfordeles og at det gør DIG ked af det.

Så må hun forholde sig til det, og hvad hun end gør, så er det jo som det er.

Redigeret af modpol

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

MorP

Du skal lukke øjnene.

Hun "gider" tydeligvis kun det barn som er tættest på - og måske føler hun sig også belastet af det ?

Jeg har været i en lign situation - sådan en enkelt dags isoleret set:

Min kæreste var taget til banko med sin mor, så jeg skulle passe unge den aften. Ja fint hun kan da sidde på skødet af mig og lære noget om computere indtil hun sover.... !

MEN så ringede min venner og manglede en målmand til fodbold om en halv time ! Sagde jeg kom, vidste jo mine forældre var hjemme og boede på vejen til fodboldbanen.

Så tænkte de kan vel godt se efter hende et par timer, så svært er det jo heller ikke. Hun sov jo bare sådan set ?

Men nej da jeg kom og jeg overrakte min mor barnet startede hun med at falde med det.... ! fordi hun var fuld.

Heldigvis er min far en fornuftigt gut, så jeg kom både til fodbold og hjem igen med en baby i live - og min kæreste kom hjem fra banko-spil gg ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MorP

Nu var vi så faktisk til fødselsdag hos min svigermor i lørdags, og på en måde så jeg en anderledes side af hende, jeg forsøgte i hvert fald at se det med andre øjne så at sige. Vores børn var de eneste børn der var med og farmor sneg sig ovenpå for at være alene sammen med børnene i en halv time, det havde jeg ikke forventet. Hun fortalte også at hun skal ud at rejse i en måned nu her. 

Min mand og jeg snakkede på vej hjem. Vi tror hun er træt, træt af at lege barnepige for et barn som hun måske kan egentlig holder rigtig meget af men som hun ikke har en biologisk relation til, og som jeg tror har taget rigtig meget af hendes tid, og som hun måske selv kan se har taget tid fra vores børn. Og så tror jeg måske hun bare er gammel og træt og gerne vil være sammen med børnene i kortere tid men ikke har lyst til at agere barenepige🤷‍♀️ 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MorP
On 9.8.2019 at 22:14, snoozz skrev:

MorP

Du skal lukke øjnene.

Hun "gider" tydeligvis kun det barn som er tættest på - og måske føler hun sig også belastet af det ?

Min kæreste var taget til banko med sin mor, så jeg skulle passe unge den aften. Ja fint hun kan da sidde på skødet af mig og lære noget om computere indtil hun sover.... !

MEN så ringede min venner og manglede en målmand til fodbold om en halv time ! Sagde jeg kom, vidste jo mine forældre var hjemme og boede på vejen til fodboldbanen.

Så tænkte de kan vel godt se efter hende et par timer, så svært er det jo heller ikke. Hun sov jo bare sådan set ?

Men nej da jeg kom og jeg overrakte min mor barnet startede hun med at falde med det.... ! fordi hun var fuld.

Heldigvis er min far en fornuftigt gut, så jeg kom både til fodbold og hjem igen med en baby i live - og min kæreste kom hjem fra banko-spil gg ;)

😳 Hold nu op da, godt du har en far der er fornuftig nok til at have kontrol over situationen. Jeg ved hvad du mener. Da min far levede var han aldrig blevet erklæret egnet til at passe vores børn. Han var tidligere alkoholiker.. Og ja han drak ikke mere men når man har drukket tæt 50 år af sit liv, så fungerer ens hjerne bare ikke optimalt mere.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
On 9.8.2019 at 22:14, snoozz skrev:

MorP

Du skal lukke øjnene.

Begynder at forstå din livsstil, når du har haft en sådan opvækst. Så det er arv og miljø som har sat sine spor.

Det var da godt at din far kunne hjælpe.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind