dewey

Flyt dog, Fatima, hvis du gerne vil gå med niqab

Recommended Posts

Le Misanthrope
For 5 minutter siden, dna skrev:

En talemåde jeg generelt er enig i. Jeg kender mange kvinder som har været i muslimske lande og har dækket sit hår til uden brok. I katolske kirker (i hvert fald sydpå) må man heller ikke have bare skuldre osv.

Selv vores Dronning respekterer andres kultur og religion ved at bære tørklæde i et muslimsk land, når hun rejser, og de kvinder, der gifter sig i disse lande, følger deres skik.

Så derfor er det vel naturligt, vi også forventer det, når folk slår sig ned i Danmark.

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
For 11 minutter siden, dna skrev:

Jeg kender mange kvinder som har været i muslimske lande og har dækket sit hår til uden brok.

Nu kender du ikke mig, men jeg er en af de kvinder, der har levet i muslimske lande bl.a. i Egypten og jeg havde absolut ingen problemer med at tilpasse mig landets love om, hvordan kvinder skulle gå påklædt i det offentlige, godt nok gik jeg ikke med hverken burka eller niqab, men jeg gik med tørklæde og mørke lange kjoler, der dækkede håndled og ankler, og kors hvor jeg svedte.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
For 23 minutter siden, modpol skrev:

At du vil have muslimer ud er helt legitim, men dette er ikke måden

Hvor har du det fra, at jeg vil have muslimer ud? har jeg nogensinde udtalt det? eller er du bare blevet inficeret af en vis herre, der også kommer med sådan en påstand?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
For 25 minutter siden, modpol skrev:

Det er da også det eneste argument for, at det utryghedsskabende.

Nej det er det ikke på mange virker det også provokerende.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Erpe
For 1 minut siden, dewey skrev:

Hvor har du det fra, at jeg vil have muslimer ud? har jeg nogensinde udtalt det? eller er du bare blevet inficeret af en vis herre, der også kommer med sådan en påstand?

Du fortsætter med dine perfide usande personangreb! Jeg angriber racisterne og ikke specielt dig! Du må selv afgøre, om du er racist eller ej. Dette er ikke mit problem overhovedet!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
For 13 minutter siden, Le Misanthrope skrev:

Selv vores Dronning respekterer andres kultur og religion ved at bære tørklæde i et muslimsk land, når hun rejser, og de kvinder, der gifter sig i disse lande, følger deres skik.

Så derfor er det vel naturligt, vi også forventer det, når folk slår sig ned i Danmark.

:gogo:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Erpe
For 15 minutter siden, Le Misanthrope skrev:

Vel er det ej! 

Dronningen gør det modsatte af det, som racisterne ønsker, nemlig at vise respekt for islam! Forbudet mod muslimsk hovedbeklædning i Danmark ville derimod svare til, at de muslimske lande indførte fængselsstraf for at bære kristne kors eller gøre korsets tegn!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
For 36 minutter siden, modpol skrev:

Det er ikke dansk skik at lade staten begrænse borgens påklædning uden at det var af sikkerhedsmæssige grunde. At du vil have muslimer ud er helt legitim, men dette er ikke måden

Selv arbejdsgivere har ret til at begrænse deres ansattes påklædning, så hvorfor skulle det ikke være staten tilladt at gøre det samme?

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
For 11 minutter siden, dewey skrev:

Du sagde "skik følge eller land fly" og det betyder at du mener at muslimer som ikke vil assimiler sig skal fly altså ud. Ellers har du valgt en aparte formulering.

Det er ikke Dansk skik begrænse folk påklædning unødigt, så den skik ændre du netop ved nu, men den slags lovgivning i kultur kampen imod islam. Og ja burka er kun islam og ikke andre.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
For 10 minutter siden, dewey skrev:

Nej det er det ikke på mange virker det også provokerende.

Det er noget eller nogen er provokerende eks. Paludan, betyder ikke at det/de forbydes - i hvert fald ikke når der er tale om andre end muslimer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind