dewey

Flyt dog, Fatima, hvis du gerne vil gå med niqab

Recommended Posts

DenBruneMunk
Skrevet (redigeret)

For 2 timer siden, modpol skrev:

Vi har ikke har nogle sikkerheds problemer med fuld ansigtsdækning i Danmark så det er et dårligt argument. Det er i orden at man nogle steder, eks. på en arbejdsplads ikke kan acceptere det. Derfor er det også i orden at man ikke regnes som værende til rådighed for arbejdsmarkedet og derfor ikke er berettiget til offentlig forsørgelse.

Men derfra og så til at forbyde det, der er et skridt og det er et for meget.

Kan du ikke uddybe hvorfor du mener det skal gå galt, før du vil rette op?  Er liv for dig så sølle, så religiøs frihed og terror i samme sætning er bedre, end de liv man redder ved at forebygge og skåne os for den skræk at hovedbanegården springer af en selvmordsbomber i burka, og så siger, øooooohhhhh, nå? Er det så din løsning på alle problemer, der skal mord og drab til, før du forstår?

Redigeret af DenBruneMunk
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Erpe
For 35 minutter siden, DenBruneMunk skrev:

Kan du ikke uddybe hvorfor du mener det skal gå galt, før du vil rette op?  Er liv for dig så sølle, så religiøs frihed og terror i samme sætning er bedre, end de liv man redder ved at forebygge og skåne os for den skræk at hovedbanegården springer af en selvmordsbomber i burka, og så siger, øooooohhhhh, nå? Er det så din løsning på alle problemer, der skal mord og drab til, før du forstår?

Nu er der mig bekendt aldrig nogen, der har lavet bombeattentater på Hovedbanegården iført burka eller niqab. Derimod er det jo velkendt, at forbud mod sådanne hovedbeklædninger og symboler virker opmuntrende på de højreekstremister, der overvejer at lave sådanne bombeattentater mod venstreorienterede eller indvandrere. Så forbudet kan jo nemt få den modsatte virkning af hensigten og fremkalde højreekstremistiske bombeattentater eller andre overfald fra højreekstremister.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dna

Jeg mener det er fint med ulovliggørelsen af Niqab (og det er desuden ikke eneste sted, der er lovgivet mod uhensigtsmæssig påklædning). Jeg kan ikke se der skal tages særligt hensyn til det meget lille flertal som på den måde gør hvad de kan for at smide sin egen identitet og afskærme sig fra at være en del af samfundet.

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
For 2 minutter siden, dna skrev:

Jeg mener det er fint med ulovliggørelsen af Niqab (og det er desuden ikke eneste sted, der er lovgivet mod uhensigtsmæssig påklædning). Jeg kan ikke se der skal tages særligt hensyn til det meget lille flertal som på den måde gør hvad de kan for at smide sin egen identitet og afskærme sig fra at være en del af samfundet.

:gogo:

skik følge eller land fly

TALEMÅDE som gæst eller nytilkommen (fx i et land, på et fremmed sted, i en gruppe) må man følge de regler for opførsel og omgangsformer som gælder på stedet.

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
For 14 timer siden, DenBruneMunk skrev:

Hvis en vil springe hovedbanegården i luften så forhindres det ikke at tildækningsforbudet uanset hvad. Derfor er det et dårligt argument at bruge for at staten skal have lov at blande sig i folks klædedragt i det private.

Jeg går ind for at bekæmpe terror og al religion punkt, men ikke på alle måder og betingelsesløst. Men på en klog retfærdig og rimelig måde, og uden at krænke borgenes frihedsrettigheder som jeg ingenlunde er parat til at opgive.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Le Misanthrope
For 6 minutter siden, dna skrev:

Det er også dejligt, at vide hvad sådan en beklædningsgenstand indeholder, den er ikke just tryghedsskabende.

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
For 3 minutter siden, dewey skrev:

TALEMÅDE som gæst eller nytilkommen (fx i et land, på et fremmed sted, i en gruppe) må man følge de regler for opførsel og omgangsformer som gælder på stedet.

Det er ikke dansk skik at lade staten begrænse borgens påklædning uden at det var af sikkerhedsmæssige grunde. At du vil have muslimer ud er helt legitim, men dette er ikke måden

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
For 1 minut siden, Le Misanthrope skrev:

Det er også dejligt, at vide hvad sådan en beklædningsgenstand indeholder, den er ikke just tryghedsskabende.

Det er da også det eneste argument for, at det utryghedsskabende.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dna
For 2 minutter siden, Le Misanthrope skrev:

Man kan sige det er en perfekt beklædningsgenstand både som selvmordsbomber (et forholdsvis udbredt erhverv inden for den religion) og som smugling af eksempelvis stopper.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dna
For 9 minutter siden, dewey skrev:

En talemåde jeg generelt er enig i. Jeg kender mange kvinder som har været i muslimske lande og har dækket sit hår til uden brok. I katolske kirker (i hvert fald sydpå) må man heller ikke have bare skuldre osv.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind