dewey

Flyt dog, Fatima, hvis du gerne vil gå med niqab

Recommended Posts

ThomasSneum
For 16 timer siden, dewey skrev:

Hvad er formålstjenligt med at en kvinde vil gå med niqab i et land, hvor det er normalt at landets millioner af borgere viser ansigter?

Hendes formål er dikteret af en kulturel norm ligesom jøder der går med kalot osv. 
Hvis du ser en jødisk kalot som formslåtjenestelig, så må en niqab også være det.  

Men for mig er det 100% underordnet om det er formåltjenestelig eller ej. Jeg mener alene at his vi i DK vil forbyde religiøse hovedbeklædninger i offentligheden, så bør vi tage et opgør med grundloven, frem for at indskrænke 6 mio. menneskers frihed til at gå med det tøj og kostumer i deres fritid, som de har lyst til. 

Jeg synes det er fair at sige "Jeg bryder mig ikke om at folk dækker deres ansigter i offentligheden" - Eller "jeg mener vi skal bekæmpe undertrykkelsen af kvinder, igennem et forbud" - Alle de her holdninger er da fair.. men det ændre ikke på at denne lov rammer ved siden af. Formålet er at gå efter kvinder med Burka/niqab - deraf kaldenavnet "burkaloven" -og det er tilmed fremsat i forarbejderne. Men mennesker med solbriller, og alm. tørklæder på hoved, rammes nu også af bøder - men endnu værre er at det nu, uanset hvem som har fået bøder eller ej, er ulovligt for os alle at klæde os ud, hvis ikke det absolut er fastelavn, højtid eller lignende. Det er bare får åndsvagt. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 3 minutter siden, dewey skrev:

Du kom mig i forkøbet med samme spørgsmål - men nej det er ikke noget at tale om:gruble:

Argumentet er ofte fremstammet  af 4-årige i sandkassen. "Jamen.. han startede" 

Vi behøver altså ikke gå ned i niveau. Naturligvis bør vi opfører os ordentligt, uanset om andre slyngelstater opfører sig elendigt. Det burde sige sig selv.  

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
1 time siden, ThomasSneum skrev:

Det ved jeg så ikke, om det er, det er du nok mere kompetent til at udtale dig om, men DBM og jeg er en del år ældre og debatterer ikke på sandkasseniveau:D

• Synes godt om 1
  • Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
For 1 time siden, ThomasSneum skrev:

Men for mig er det 100% underordnet om det er formåltjenestelig eller ej. Jeg mener alene at his vi i DK vil forbyde religiøse hovedbeklædninger i offentligheden, så bør vi tage et opgør med grundloven, frem for at indskrænke 6 mio. menneskers frihed til at gå med det tøj og kostumer i deres fritid, som de har lyst til. 

Nu har du selv påpeget at når vi kun taler om få mennesker, og ikke millioner, så er problemet ikke det samme.

Her er det så kun 200+ som man mener påvirkes, så what the fuck do we care...

6 millioner er vist dagens overdrivelse, som kun er skrevet for at få noget småt til at virke stort. 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
Skrevet (redigeret)
For 1 time siden, ThomasSneum skrev:

Vi behøver altså ikke gå ned i niveau. Naturligvis bør vi opfører os ordentligt, uanset om andre slyngelstater opfører sig elendigt. Det burde sige sig selv.  

Så må du se og bede dem i Danmark som ikke er kristne, at stoppe med at spytte på de danske piger, and svine dem til med nedladende ord når de passerer, eller når de angriber uskyldige på gaden, og filmer det og lægger online så alle kan se hvilke fjolser de er, og hvordan de ser på det danske samfund.

At bagatellisere virkeligheden, er altså at gå med skyklapper, og især hvis man nægter dette.

Redigeret af DenBruneMunk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
For 2 timer siden, ThomasSneum skrev:

Hendes formål er dikteret af en kulturel norm ligesom jøder der går med kalot osv. 
Hvis du ser en jødisk kalot som formslåtjenestelig, så må en niqab også være det.  

Jeg synes det er fair at sige "Jeg bryder mig ikke om at folk dækker deres ansigter i offentligheden" - Eller "jeg mener vi skal bekæmpe undertrykkelsen af kvinder, igennem et forbud" - Alle de her holdninger er da fair.. men det ændre ikke på at denne lov rammer ved siden af. Formålet er at gå efter kvinder med Burka/niqab - deraf kaldenavnet "burkaloven" -og det er tilmed fremsat i forarbejderne. Men mennesker med solbriller, og alm. tørklæder på hoved, rammes nu også af bøder - men endnu værre er at det nu, uanset hvem som har fået bøder eller ej, er ulovligt for os alle at klæde os ud, hvis ikke det absolut er fastelavn, højtid eller lignende. Det er bare får åndsvagt. 

T.S:  "Hendes formål er dikteret af en kulturel norm ligesom jøder der går med kalot osv. 
Hvis du ser en jødisk kalot som formslåtjenestelig, så må en niqab også være det."

Der er jeg ikke enig - en kalot dækker ikke ret meget, måske en kommende "Måne" på baghovedet; en Niqab lader ansigtet frit, men ligner en sort sæk,  OG HØRER IKKE HJEMME HER, MEN SAUDI ARABIEN, KUWAIT; IRAQ; IRAN, OG MANGE NORDAFRIKANSKE LANDE.😕🤨

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
For 27 minutter siden, DenBruneMunk skrev:

Så må du se og bede dem i Danmark som ikke er kristne, at stoppe med at spytte på de danske piger, and svine dem til med nedladende ord når de passerer, eller når de angriber uskyldige på gaden, og filmer det og lægger online så alle kan se hvilke fjolser de er, og hvordan de ser på det danske samfund.

At bagatellisere virkeligheden, er altså at gå med skyklapper, og især hvis man nægter dette.

:klap:👍

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Erpe

Jeg synes nu, at man i stedet skulle forbyde munke, munkebeklædning og andet udansk katolsk rakkerpak her i landet 😉

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
For 24 minutter siden, Erpe skrev:

Jeg synes nu, at man i stedet skulle forbyde munke

Nu er alle munke ikke katolske, så tilbage til bøgerne, du er stadig ikke så klog som du gør dig til der. 
Modsat dem du vil prædike for, som intet har at gøre i dansk lov, og aldrig får det og hvad mange stadig synes skal begrænses modsat dit mindre sjove og latterlige argument her, så har vi andre loven med os, du har bare en vision som er ekstrem som ingen vil støtte , måske på youtube?

Og så har du nok også overskredet forums ordensregler, ved endnu engang at tale nedladende om en bestemt gruppe mennesker, denne gang kristne. Du kan ikke lade være?

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind