dewey

Flyt dog, Fatima, hvis du gerne vil gå med niqab

Recommended Posts

dewey

https://www.berlingske.dk/laesere/flyt-dog-fatima-hvis-du-gerne-vil-gaa-med-niqab

Skrevet af: Finn Ortved Petersen, Frederiksværk

Fatima, der ønskede at være anonym, blev i lørdagsavisen interviewet om sit forhold til at bære niqab, som hun ønskede at benytte i det offentlige rum, men ikke kunne gøre det lovligt på grund af maskeringsforbuddet.

I den forbindelse havde hun en række kritiske bemærkninger om det danske samfund.

Hun kunne ikke gå på legepladsen med sine to børn, fordi andre ville være modbydelige mod hende, og det skulle hendes børn ikke opleve, hun kunne ikke købe varer ind, og hun havde standset sine studier i pædagogik på universitetet.

På grund af tildækningsforbuddet mente Fatima, at hun og alle andre muslimer var blevet andenrangsborgere i Danmark, og at det hele var en følge af kolonialiseringen i fortiden. Fatima mente også, at de kvinder, der bærer niqab, integrerer sig i samfundet.

Udover at Fatima kritiserer en lovlig beslutning i Folketinget, kan man stille et stort spørgsmålstegn til Fatimas øvrige betragtninger. Vi har i Danmark givet hende alle muligheder, en gratis uddannelse både som student og på universitetet. Og jeg må formode, at hun får børnepenge til sine to børn, og andre sociale goder. Hun har adgang til læge, hospitaler og andre af den slags ydelser, uden at det koster hende en krone. Muslimer har ligedes mulighed for at blive valgt til byråd, regionsråd og Folketinget.

Men hun ønsker ikke at deltage i betalingen. Sandheden er jo, at hun aldrig får et arbejde, og dermed betaler skat til samfundet, hvis hun insisterer på at bære niqab.

Der er mange love, vi som danske statsborgere skal overholde, selvom vi ikke synes om dem. Og det må vi have respekt for eller flytte. En del danskere, der er utilfredse med at betale skat af deres pensioner i Danmark, er f.eks. derfor flyttet til Spanien eller Frankrig.

Jeg vil foreslå Fatima at gøre det samme. Flyt til et land, hvor man lovligt kan gå med niqab, når du nu er så utilfreds med vort skønne Danmark. 

Jeg kan kun tilslutte mig skribentens mening, og ligeledes foreslå den gode dame at flytte til et land, hvor hun sikkert bliver mere tilfreds med at leve, da hun lovligt kan gå meg niqab.

Din mening?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Le Misanthrope
Skrevet (redigeret)
For 42 minutter siden, Erpe skrev:

Min mening er, at de hadefulde nynazister burde fængsles og, at deres ønske om at genoptage Himmlers ide om et racerent hvidt udemokratisk samfund i Nordeuropa burde droppes engang for alle! Burka og niqab burde være lige så lovlige som motorcykelhjælme og propagandaen mod alle muslimske beklædningsdele burde stoppes.

Hvem i alverden er det du omtaler som 'hadefuld nynazist'???

Er det ikke gået op for dig, at du lever i et demokrati med ytringsfrihed, og ovenstående indlæg i debatten i Berlingske kan ikke dømmes for kritisk omtale af personer, der udviser foragt for Danmarks lovgivning, og absolut ikke viser vilje til integration med deres holdninger.

Redigeret af Le Misanthrope
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
For 2 timer siden, dewey skrev:

https://www.berlingske.dk/laesere/flyt-dog-fatima-hvis-du-gerne-vil-gaa-med-niqab

Skrevet af: Finn Ortved Petersen, Frederiksværk

Fatima, der ønskede at være anonym, blev i lørdagsavisen interviewet om sit forhold til at bære niqab, som hun ønskede at benytte i det offentlige rum, men ikke kunne gøre det lovligt på grund af maskeringsforbuddet.

I den forbindelse havde hun en række kritiske bemærkninger om det danske samfund.

Hun kunne ikke gå på legepladsen med sine to børn, fordi andre ville være modbydelige mod hende, og det skulle hendes børn ikke opleve, hun kunne ikke købe varer ind, og hun havde standset sine studier i pædagogik på universitetet.

På grund af tildækningsforbuddet mente Fatima, at hun og alle andre muslimer var blevet andenrangsborgere i Danmark, og at det hele var en følge af kolonialiseringen i fortiden. Fatima mente også, at de kvinder, der bærer niqab, integrerer sig i samfundet.

Udover at Fatima kritiserer en lovlig beslutning i Folketinget, kan man stille et stort spørgsmålstegn til Fatimas øvrige betragtninger. Vi har i Danmark givet hende alle muligheder, en gratis uddannelse både som student og på universitetet. Og jeg må formode, at hun får børnepenge til sine to børn, og andre sociale goder. Hun har adgang til læge, hospitaler og andre af den slags ydelser, uden at det koster hende en krone. Muslimer har ligedes mulighed for at blive valgt til byråd, regionsråd og Folketinget.

Men hun ønsker ikke at deltage i betalingen. Sandheden er jo, at hun aldrig får et arbejde, og dermed betaler skat til samfundet, hvis hun insisterer på at bære niqab.

Der er mange love, vi som danske statsborgere skal overholde, selvom vi ikke synes om dem. Og det må vi have respekt for eller flytte. En del danskere, der er utilfredse med at betale skat af deres pensioner i Danmark, er f.eks. derfor flyttet til Spanien eller Frankrig.

Jeg vil foreslå Fatima at gøre det samme. Flyt til et land, hvor man lovligt kan gå med niqab, når du nu er så utilfreds med vort skønne Danmark. 

Jeg kan kun tilslutte mig skribentens mening, og ligeledes foreslå den gode dame at flytte til et land, hvor hun sikkert bliver mere tilfreds med at leve, da hun lovligt kan gå meg niqab.

Din mening?

Enig 100% - Hun kan sejle hjem til sit sandland med hendes unger - jo hurtigere hun forsvinder, jo bedre.👾

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Zorglup

Hvis man ikke kan lide lugten i bageriet, må man gå. Den er ikke længere.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Zorglup
Skrevet (redigeret)

@Erpe
Forhold dig til emnet. Og emnet er IKKE nazister, racister, højreekstremister, WW2 og deslige. Du kunne lige prøve, at læse startindlægget igen.

Redigeret af Zorglup
  • Synes godt om 4

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ieet
Skrevet (redigeret)
For 4 timer siden, dewey skrev:

Der er mange love, vi som danske statsborgere skal overholde, selvom vi ikke synes om dem. Og det må vi have respekt for eller flytte.

Hej Dewey,

Jeg er ganske uenig. Jeg er både uenig i at der skal lovgives om hvilken beklædning folk må vælge at have på. Og jeg er uenig i at du bare skal flytte ud af landet.

Jeg er tilmed uenig i at danske statsborgere bare skal flytte og flytter ud hvis der er love de ikke ønsker at overholde.

"Civil ulydighed" overfor fjollede regler. Hvor mange Danskere kører uden lys på cyklen? Skal de så også bare flytte til et andet land?
Dem er ryger hash? Er det også bare en en-vejs opfordring til Sibirien, da de ikke vil overhold dansk lovgivning?
Det er også ulovligt at gå over vejen for rødt eller udenfor fodgænger overgangen...
Skal dem der mener at hastigheds-begræsningen er en lovgivning man kan ignorere også bare ud af landet?

Så hele forudsætningen for "overhold loven eller ud" gælder åbenbart ikke for alle.

Skal vi også smide dem ud der ikke overholder loven imod racistiske og diskriminerende udtalelser? Der er godt nok mange fra DF der så må flytte til Spanien hvis man skal flytte ud når man ikke overholder loven.

Eller måske kan man snakke om lovgivningen er hensigtsmæssig?

Hvis du har lyst til at vi tager en snak om hvilke andre beklædnings genstande skal forbydes og hvorfor, så stemmer jeg for at forbyde hæslige kortærmede skjorter og shorts! Det er jo ikke krænkende af frihedsrettigheder at forbyde de forfærdelige symboler på dårlig smag.

Med venlig hilsen

Ieet

Redigeret af Ieet
  • Elsker 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Så er der ryddet lidt op. 
Stop med at gå efter personer herinde, ellers lukkes tråden.

Bryder I jer ikke om debattører kan I sætte dem på ignorer -og er ikke ikke enige i et indlæg, så kommenter indlægget, men stop med at gå efter personen. 

Off Topic og personhetz bliver fjernet uden orientering. 

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
Lige nu, Ieet skrev:

Hej Dewey,

Jeg er ganske uenig. Jeg er både uenig i at der skal lovgives om hvilken beklædning folk må vælge at have på. Og jeg er uenig i at du bare skal flytte ud af landet.

Jeg er tilmed uenig i at danske statsborgere bare skal flytte og flytter ud hvis der er love de ikke ønsker at overholde.

"Civil ulydighed" overfor fjollede regler. Hvor mange Danskere kører uden lys på cyklen? Skal de så også bare flytte til et andet land?
Dem er ryger hash? Er det også bare en en-vejs opfordring til Sibirien, da de ikke vil overhold dansk lovgivning?
Det er også ulovligt at gå over vejen for rødt eller udenfor fodgænger overgangen...
Skal dem der mener at hastigheds-begræsningen er en lovgivning man kan ignorere også bare ud af landet?

Så hele forudsætningen for "overhold loven eller ud" gælder åbenbart ikke for alle.

Hvis du har lyst til at vi tager en snak om hvilke andre beklædnings genstande skal forbydes og hvorfor, så stemmer jeg for at forbyde hæslige kortærmede skjorter og shorts! Det er jo ikke krænkende af frihedsrettigheder at forbyde de forfærdelige symboler på dårlig smag.

Med venlig hilsen

Ieet

Hvor mange af dine eksempler ser du klage over det? Ingen, så lad os nu forholde os til virkeligheden, hvis du ikke kan se forskel på folk som cykler på fortov og folk kigger på, og så love som brydes og dem som bryder går yderligere ud og brokker sig og sviner lovlydige borgere til. Der er sgu forskel på en cyklist som ikke brokker sig og niqab folk som brokker sig og føler de ikke hører hjemme, som de har ret i de ikke gør. Hvor ofte hører du cyklister sige de ikke hører hjemme i gadebilledet?

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ieet
Skrevet (redigeret)
For 7 minutter siden, DenBruneMunk skrev:

Hvor mange af dine eksempler ser du klage over det? Ingen, så lad os nu forholde os til virkeligheden, hvis du ikke kan se forskel på folk som cykler på fortov og folk kigger på, og så love som brydes og dem som bryder går yderligere ud og brokker sig og sviner lovlydige borgere til. Der er sgu forskel på en cyklist som ikke brokker sig og niqab folk som brokker sig og føler de ikke hører hjemme, som de har ret i de ikke gør. Hvor ofte hører du cyklister sige de ikke hører hjemme i gadebilledet?

Hej Munk,

Jeg ser folk klage over lovgivningen om Hash i bred udstrækning.

Og lovgivningen imod loven imod racistiske og diskriminerende udtalelser  - som jeg har opdateret mit indlæg med - de klager og brokker sig over og sviner dem der er fortalere for lovgivningen.

For ikke at nævne de mange der brokker sig hver eneste gang de bliver taget for at bryde lovgivningen om fart grænser.

Skal vi smide dem ud der bryder lovgivningen og brokker sig over den efterfølgende? For så mangler vi en del fremtrædende folk fra DF.

Med venlig hilsen

Ieet

Redigeret af Ieet

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
Lige nu, Ieet skrev:

Hej Munk,

Jeg ser folk klage over lovgivningen om Hash i bred udstrækning.

Og lovgivningen imod loven imod racistiske og diskriminerende udtalelser  - som jeg har opdateret mit indlæg med - går de ud og brokker sig over og sviner dem der er fortalere for lovgivningen.

For ikke at nævne de mange der brokker sig hver eneste gang de bliver taget for at bryde lovgivningen om fart grænser.

Skal vi smide dem ud der bryder lovgivningen og brokker sig over den efterfølgende? For så mangler vi en del fremtrædende folk fra DF.

Med venlig hilsen

Ieet

Du skelner desværre ikke mellem folke grupper, og folke problemer.

Så den historie om hash, der er turban folk som ryger hash, de har så andre folke gruppe probilemer udover et hash problem, der er turban folk  som kører for hurtigt og der er også dem som sviner danskere til om aften i byen. De har kun et til fælles af denne gruppe ikke synes de passer i det danske billede, og deri er forskellen på at brokke sig over lov og hash, og så alt det som er meget folke gruppe specifikt, fordi de mener de ikke vil integrere sig og at vores landskvinder ikke skal tale ned til dem, eller omvendt slet ikke tiltale dem. Så hvem er racist her?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind