Guldkareten

Arbejd en uge - fri en uge - halvtid - findes det?

Recommended Posts

Guldkareten

Jeg sidder pt. i et job jeg er ret glad for, hvor jeg arbejder mandag til torsdag i lige uger. Derefter ti fridage hvor vi så igen rammer mandag i lige uge, hvor det så endnu en gang er arbejde mandag til torsdag.

Jobbet er halv tid, og derfor halv løn. Jeg vil gerne prøve at finde et andet job som udfylder hullet, så jeg samlet set kommer op på en fuldtidsstilling. At gå fuldtid i nuværende job er ikke en mulighed, da det er prøvet, og ikke hvad jeg har lyst til.

Jeg har naturligvis googlet og søgt på diverse jobsites, men kan ikke rigtig finde noget, hvor det er den naturlige indgangsvinkel med den opsætning.

Det er klart det ikke vil være populært at være kræsen med det jeg søger, men alligevel er der en laveste barre for hvad jeg vil lave. At stå i butik, taxachauffør og lignende har ingen interesse. Det må gerne være kontorjob, eller noget hvor man rører sig - det er blot vigtigt at man bruger sit hoved bare en lille smule

Det er vigtigt at det er en normal arbejdsuge rent tidsmæssigt, dvs max 40 timer i den arbejdende uge. Man kan sagtens finde natarbejde hvor man banker 70 timer af på en uge, men vil også gerne have et liv ved siden af.

Er der nogen herinde som har en anelse om noget sådan findes et sted?=)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
anabeatriz
For 8 timer siden, Guldkareten skrev:

Ja kender en som arbejder i nattevagt en uge og har fri en uge på et hospital. Ved det findes i sundhedsbranchen men det er mest i natte og aftensvagt. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guldkareten
Skrevet (redigeret)
For 5 timer siden, anabeatriz skrev:

Men er det så ikke en uge hvor der bliver arbejdet virkelig mange timer!?!

Derudover vil natarbejde heller ikke fungere desværre, men tak for input :)

Redigeret af Guldkareten

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
gumle

Tror ikke det findes, hvis du ikke vil stå i butik eller have natarbejde.

Det eneste jeg kan tænke på, er tlf sælger, her vælger du selv dine timer. Eller kontorvikar i er bureau.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Ja det findes, men når du er så specifik omkring dage du kan/vil arbejde, så er afløser nok det mest realistiske, og der er du ikke nødvendigvis sikker på et bestemt timeantal, det kan svinge fra gang til gang... Rengøring og sundhed benytter sig af det, henvend dig direkte og sig hvad du kan tilbyde og hvorfor du ikke kan tilbyde mere. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
For 19 timer siden, Guldkareten skrev:

Jeg sidder pt. i et job jeg er ret glad for, hvor jeg arbejder mandag til torsdag i lige uger. Derefter ti fridage hvor vi så igen rammer mandag i lige uge, hvor det så endnu en gang er arbejde mandag til torsdag.

Jobbet er halv tid, og derfor halv løn. Jeg vil gerne prøve at finde et andet job som udfylder hullet, så jeg samlet set kommer op på en fuldtidsstilling. At gå fuldtid i nuværende job er ikke en mulighed, da det er prøvet, og ikke hvad jeg har lyst til.

Jeg har naturligvis googlet og søgt på diverse jobsites, men kan ikke rigtig finde noget, hvor det er den naturlige indgangsvinkel med den opsætning.

Det er klart det ikke vil være populært at være kræsen med det jeg søger, men alligevel er der en laveste barre for hvad jeg vil lave. At stå i butik, taxachauffør og lignende har ingen interesse. Det må gerne være kontorjob, eller noget hvor man rører sig - det er blot vigtigt at man bruger sit hoved bare en lille smule

Det er vigtigt at det er en normal arbejdsuge rent tidsmæssigt, dvs max 40 timer i den arbejdende uge. Man kan sagtens finde natarbejde hvor man banker 70 timer af på en uge, men vil også gerne have et liv ved siden af.

Er der nogen herinde som har en anelse om noget sådan findes et sted?=)

Bananplantager i Mellemamerika - måske!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guldkareten
For 45 minutter siden, Tim Hansen skrev:

Ja det findes, men når du er så specifik omkring dage du kan/vil arbejde, så er afløser nok det mest realistiske, og der er du ikke nødvendigvis sikker på et bestemt timeantal, det kan svinge fra gang til gang... Rengøring og sundhed benytter sig af det, henvend dig direkte og sig hvad du kan tilbyde og hvorfor du ikke kan tilbyde mere. 

Tak for input :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guldkareten
For 1 time siden, gumle skrev:

Tror ikke det findes, hvis du ikke vil stå i butik eller have natarbejde.

Det eneste jeg kan tænke på, er tlf sælger, her vælger du selv dine timer. Eller kontorvikar i er bureau.

Det har jeg nok også snart indset.. når du skriver kontorvikar i et bureau, hvad kan det så fx være?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
shoppinggirlen

Handicaphjælper

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind