Anstoba

Polygami (flerkoneri)

Recommended Posts

Lucianone

Jeg er positivt stemt. Det kan ikke være rigtigt, at staten skal bestemme, hvor mange mænd eller koner, folk må have. Når det hævdes, at vi lever i et "frit" land.

Monogami spiller jo gang på gang fallit her i landet. Derfor må vi prøve os frem med nogle nye konstellationer. Monogami holder ikke.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Monogami kan nu godt virke. Mine forældre har da været gift siden 1973, and still going strong.

Når det så er sagt, så er det faktisk de eneste jeg kender som er blevet sammen, hvorimod jeg har set nok 50 par splitte, også dem med børn, og jeg er selv en af dem efter 11 år.

Man bliver bare til sidst trætte af hinanden og vil prøve noget nyt, det er vel bare menneskeligt.

MEN! Det betyder jo ikke fler-koneri. Det betyder at man skiller sig af med den man har og så finder en anden - måske har man allerede en anden, eller også lever man som single et stykke tid.

Lykken rammer uventet - heldigvis !...!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
Skrevet (redigeret)
On 30.7.2019 at 12:20, Anstoba skrev:

Hej er der nogle, der vil være med til at oprette et borgerforslag om tilladelse af polygami?

Forestiller mig, at forslaget kunne lyde: Tillad at alle 18+ lovligt kan indgå ægteskab med flere personer, sålænge alle parter er indforstået med det. 

Så kunne man nævne lovgivning i andre lande, hvor det er tilladt i forskelligt omfang osv.

Nej fordi ægteskabet er en juridisk konstellation mht. til skat, arv og ejendomsret. Folk kan frit bo og leve med dem og så mange de vil, men det betyder ikke at det skal foregå i et juridisk bånd som ægteskabet.

Redigeret af modpol
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Imnothere

Har det ikke også noget ned kirken at gøre? Er vel i mod vores tro, at være gift med flere partner. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
For 28 minutter siden, Imnothere skrev:

Har det ikke også noget ned kirken at gøre? Er vel i mod vores tro, at være gift med flere partner. 

Vores siger du, folk har forskellige tro og moralnormer. Det vi bør forholde os til at de juridiske og samfundsmæssige konsekvenser, hvis det handler om tro og moral så var det et individuelt valg.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Imnothere
For 8 minutter siden, modpol skrev:

Vores siger du, folk har forskellige tro og moralnormer. Det vi bør forholde os til at de juridiske og samfundsmæssige konsekvenser, hvis det handler om tro og moral så var det et individuelt valg.

Ja det hele tæller selvfølgelig med. Men tror aldrig vi får de kristne kirker med på den, lige meget hvad staten siger. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Ikke noget for mig - 0 kone/kæreste ,er det bedste; der er kun dit kreditkort, du skal spørge om det og det er muligt - ingen indblanding - ingen forstyrrelser - Så Anstobas idé med flere,  må være udsprunget af uvidenhed:D:cool:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
For 13 minutter siden, Imnothere skrev:

Ja det hele tæller selvfølgelig med. Men tror aldrig vi får de kristne kirker med på den, lige meget hvad staten siger. 

Kirkerne er uden betydning for andet end kirkebryllup. Flerkoneri er strafbart i dag, hvis det blev ændret så ville borgelig vielse med flere være mulig uagtet af hvad kirken siger. Bibelen er i øvrigt fuldt med eksempler på flerkoneri, kong Salomon have 1000 koner.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
For 8 minutter siden, El_Nino skrev:

Ikke noget for mig - 0 kone/kæreste ,er det bedste; der er kun dit kreditkort, du skal spørge om det og det er muligt - ingen indblanding - ingen forstyrrelser - Så Anstobas idé med flere,  må være udsprunget af uvidenhed:D:cool:

Ja med minder man kan sige som kong Salomon-  ingen kvaler skatteyderne betaler :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Jeg har på ethvert givent tidspunkt mindst 500 kærester, med jævnlig udskiftning når de bliver for gamle eller endda dør. Jeg kalder dem bare veninder i stedet for.

Jeg har heller ikke plads til 500 ringe på mine fingre alligevel !

• Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind