Patrioten

Globalismens følgevirkninger

Recommended Posts

ThomasSneum

De er ikke mere skyggeregeringer end Bill Gates forening.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
For 13 minutter siden, ThomasSneum skrev:

De er ikke mere skyggeregeringer end Bill Gates forening.

Måske. Men Gates anser jeg nu også som én af dukkeførerne, dog efter min overbevisning længere nede i hierarkiet end Rockefeller og Rothschilds. Ja, bortset fra at David Rockefeller jo nu er død. Han var den mest magtfulde af dem, men de er jo en hel klan. Så har vi også en mand som Al Gore, der fører an i hele klimahysteriet og røverhistorien om, at køernes prutter er skyld i klimakrisen.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Patrioten
1 time siden, Erpe skrev:

Du er ikke den første, der har kaldt demokrati for “flertalsdiktatur”. Men der er nu stadig en afgrund til forskel på dette og et rigtigt diktatur, hvor kun en enkelt person bestemmer og, hvor der er indført streng censur for at forhindre enhver kritik af denne “ophøjede” diktator.

Nu skal jeg give dig et eksempel på EU (demokratiet):

Hvis jeg ex. gerne vil gøre noget ved mærkning af halal slagtet kød, så står jeg som borger overfor en næsten uoverkommelig opgave:

Jeg skal jo ikke bare overbevise de danske borgere, men også de portugisiske, hollandske, tyske, franske osv. Og hvordan er det nu lige at jeg gør det som almindelig borger ? På hvilket sprog ? I hvilke medier ?
Min mulighed for at påvirke offentligheden i EU er stort set ikke eksisterende.

EU (demokratiet) er i ekstrem grad underlagt markedet. De såkaldt fire friheder – fri bevægelighed for varer, tjenesteydelser, personer og penge er EU’s egentlige grundlag og grundlov, som Kommissionen handler i overensstemmelse med, og som domstolene dømmer i overensstemmelse med. Markedet er altså vigtigere end demokratiet.

Selv hvis det danske samfund når til enighed om at vi skal mærke halal slagtet kød, går Domstolen ind som markedets vogter og overruler den beslutning som det danske samfund har truffet.

Det har intet med demokrati at gøre, men passer til gengæld i et diktatur !

Forestil dig så hvordan det bliver når EU bliver overstatsligt med een præsident !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 8 timer siden, Patrioten skrev:

Hvis jeg ex. gerne vil gøre noget ved mærkning af halal slagtet kød, så står jeg som borger overfor en næsten uoverkommelig opgave:

Jeg skal jo ikke bare overbevise de danske borgere, men også de portugisiske, hollandske, tyske, franske osv. Og hvordan er det nu lige at jeg gør det som almindelig borger ? På hvilket sprog ? I hvilke medier ?

EU (demokratiet) er i ekstrem grad underlagt markedet. De såkaldt fire friheder – fri bevægelighed for varer, tjenesteydelser, personer og penge er EU’s egentlige grundlag og grundlov, som Kommissionen handler i overensstemmelse med, og som domstolene dømmer i overensstemmelse med. Markedet er altså vigtigere end demokratiet.

Selv hvis det danske samfund når til enighed om at vi skal mærke halal slagtet kød, går Domstolen ind som markedets vogter og overruler den beslutning som det danske samfund har truffet.

Forestil dig så hvordan det bliver når EU bliver overstatsligt med een præsident !

Ingen forbyder DK i at halalmærke kød.

en Eu handler jo netop om at skabe ens regler, når man handler over grænserne - det er da helt logisk.  

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Erpe
For 8 timer siden, Patrioten skrev:

Nu er ideen jo at lave hele EU om til noget, der ligner den tyske forbundsrepublik, hvor Frank-Walter Steinmeier i øjeblikket er præsident. Han ligner nu ikke meget en diktator 😉

Dit problem med mærkning af varer ville også eksistere uden EU, hvor det bare ville være sværere at løse uden fælles regler. For skulle firmaerne jo i stedet sætte sig ind i reglerne for hvert enkelt af de lande,  som de ville sælge varer til.

For store eksportfirmaer er EU og åbne grænser derfor en klar fordel, hvilket jo også er hensigten med EU. 

Men jeg er enig i, at vi ikke bør afgive vores militær til EU og tillade, at EU omdannes til Europas Forenede Stater. For så bliver vi bare tromlet af de store lande og kan f. eks. risikere at skulle opprioritere undervisning i tysk og fransk på bekostning af dansk og engelsk, fordi alle EUs dokumenter måske til den tid kun skal eksistere på EUs hovedsprog. Hvilke fag vi skal undervise i i skolerne og med hvor mange timer, bør vi selv bestemme. Det samme gælder andre lokale danske ting. Dette bør vi derfor ikke overlade til de store lande i EU at bestemme!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Patrioten
For 26 minutter siden, ThomasSneum skrev:

Ingen forbyder DK i at halalmærke kød.

en Eu handler jo netop om at skabe ens regler, når man handler over grænserne - det er da helt logisk.  

Det er ikke rigtigt når man læser denne redegørelse fra ministeren:

https://www.ft.dk/samling/20171/almdel/uui/spm/798/svar/1512415/1942175/index.htm

“Totalharmoniseringen af mærkningsregler i EU betyder at vi ikke har mulighed for at indføre danske særregler med krav om mærkning med slagtemetode.”

https://ditoverblik.dk/ny-forening-gaar-til-kamp-for-maerkning-af-halakoed/

https://danskfolkeparti.dk/forbyd-halal-slagtning-i-eu/

https://www.facebook.com/DyrenesBeskyttelse/posts/eu-har-lige-forbudt-mærkning-af-halal-slagtet-kød-nu-har-man-som-forbruger-altså/559526384082109/

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
For 1 time siden, Erpe skrev:

Nu er ideen jo at lave hele EU om til noget, der ligner den tyske forbundsrepublik, hvor Frank-Walter Steinmeier i øjeblikket er præsident. Han ligner nu ikke meget en diktator 😉

Du har sandelig et skarpt syn:D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Erpe
For 39 minutter siden, dewey skrev:

Du har sandelig et skarpt syn:D

Du er måske også bange for ham?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
For 3 minutter siden, Erpe skrev:

Du er måske også bange for ham?

Nej slet ikke jeg kender ham privat siden 1998 - en meget fin mand.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Patrioten
For 14 timer siden, Erpe skrev:

Dit problem med mærkning af varer ville også eksistere uden EU, hvor det bare ville være sværere at løse uden fælles regler. For skulle firmaerne jo i stedet sætte sig ind i reglerne for hvert enkelt af de lande,  som de ville sælge varer til.

For store eksportfirmaer er EU og åbne grænser derfor en klar fordel, hvilket jo også er hensigten med EU. 

Men jeg er enig i, at vi ikke bør afgive vores militær til EU og tillade, at EU omdannes til Europas Forenede Stater. For så bliver vi bare tromlet af de store lande og kan f. eks. risikere at skulle opprioritere undervisning i tysk og fransk på bekostning af dansk og engelsk, fordi alle EUs dokumenter måske til den tid kun skal eksistere på EUs hovedsprog. Hvilke fag vi skal undervise i i skolerne og med hvor mange timer, bør vi selv bestemme. Det samme gælder andre lokale danske ting. Dette bør vi derfor ikke overlade til de store lande i EU at bestemme!

Nej, problemet ville ikke eksistere uden EU for så havde vi bare indført mærkningen og som ved alle andre handler med udlandet sætter man sig jo ind i dette lands love og regler eller også bliver man gjort bekendt med dem af køberen !

Der findes mange eksempler på EU lovgivning der går imod danske interesser !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.