Patrioten

Globalismens følgevirkninger

Recommended Posts

Patrioten
For 20 minutter siden, DenBruneMunk skrev:

Jeg er delvist eller næsten enig, tror næsten mere at var den mobile telefon stadig i et stadie hvor man bar rundt på en kuffert, så ville folk stadig bruge fastnet telefoner mere end de gør nu.
Især smart delen har nok taget mange forældres kvalitets tid og de sanser ikke andre når de først er igang med den lille firkant.

Helt enig, bare tænk på hvor få år siden det er at ingen havde mobiler - det var sku da dejligt at komme hjem efter arbejde og høre hvordan de andres dag var gået 🙂

Idag kan mange ikke lade mobilen blive i lommen bare fem minutter.

Mange af mine yngre kolleger havde mobilens headset i øret hele dagen lang og det var sku træls på en byggeplads at skulle råbe for at overdøve både et headset og andre håndværkeres øredøvende musikradio 😞

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Patrioten
1 time siden, Erpe skrev:

Så du savner rødstrømpebevægelsen, Christianias storhedstid, den stigende arbejdsløshed og Glistrups sammenligning af skattesnyderne med frihedskæmperne! Samt Glistrups udtalelse: “Jeg finder afgjort, at der er grund til at rose de mennesker, der betaler mindst i skat, og fordømme de mennesker, der betaler mest i skat.” Altsammen noget fra 1970’erne, som du jo åbenbart mener var det allerbedste årti, selvom vi allesammen var meget fattigere dengang!? 🙂

Nu havde hverken rødstrømper eller “Mugge” nogen synderlig indflydelse på folks hverdag og så vidt jeg husker var arb.løsheden på sit laveste nogensinde indtil 73 hvor EF valget og oliekrisen startede en mangeårig stigning i arb.løsheden og mig bekendt er den lave ledighedsprocent fra 71/72 aldrig blevet slået siden !

Hvis du mener vi var fattige dengang kan du godt tro om igen for selv om vi måske ikke tjente så meget som idag så havde alle et rigere og mere harmonisk liv uden al den ødelæggende stress og jag Globalismens neo liberale verdensorden har medført !

Hvem som helst der var voksne i 60 og 70’erne vil nok være enige i at nutidens problemer med indvandring, utryghed, psykiske diagnoser, selvmord og stress var noget nær ikke eksisterende dengang hvor familier til gengæld holdt sammen og brugte fritiden sammen “face to face” !

Jo, vi var både rigere og mere lykkelige dengang EU, åbne grænser og globalisme ikke styrede vores liv !

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
For 5 timer siden, Patrioten skrev:

Jo, vi var både rigere og mere lykkelige dengang EU, åbne grænser og globalisme ikke styrede vores liv !

Det er jeg enig med dig i.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 7 timer siden, Patrioten skrev:

Nu havde hverken rødstrømper eller “Mugge” nogen synderlig indflydelse på folks hverdag og så vidt jeg husker var arb.løsheden på sit laveste nogensinde indtil 73 hvor EF valget og oliekrisen startede en mangeårig stigning i arb.løsheden og mig bekendt er den lave ledighedsprocent fra 71/72 aldrig blevet slået siden !

Hvis du mener vi var fattige dengang kan du godt tro om igen for selv om vi måske ikke tjente så meget som idag så havde alle et rigere og mere harmonisk liv uden al den ødelæggende stress og jag Globalismens neo liberale verdensorden har medført !

Hvem som helst der var voksne i 60 og 70’erne vil nok være enige i at nutidens problemer med indvandring, utryghed, psykiske diagnoser, selvmord og stress var noget nær ikke eksisterende dengang hvor familier til gengæld holdt sammen og brugte fritiden sammen “face to face” !

Meget beklageligt for dig og din nærmeste at du oplevet det sådan, men som du skrev in et svar til mig, så er vi, og oplever det alle forskelligt.Kan du ha en godt og dejligt varmt og solrigt søndag, du trænger til lidt positivt lykke i dit liv.

Jeg skal ude og sving køllerne med en group gamle kammerater, måske noget for dig? det er kendt at music og motion får livet til at se bedre ud.🍃⛳ 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Erpe
For 8 timer siden, Patrioten skrev:

Så du vil gerne igen have halveret lønningerne og fordoblet priserne i butikkerne? 

Have rødstrømperne tilbage med al deres had mod mændene?

Have sat arbejdstiden op til 40 timer og hævet pensionsalderen?

Have Vietnamkrigen og invasionen af de vietnamesiske flygtninge tilbage?

Det er høje priser du er parat til at betale bare for ikke at blive skræmt af et fredeligt muslimsk tørklæde! ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
Skrevet (redigeret)
For 21 minutter siden, Erpe skrev:

Så du vil gerne igen have halveret lønningerne og fordoblet priserne i butikkerne? 

Have rødstrømperne tilbage med al deres had mod mændene?

Have sat arbejdstiden op til 40 timer og hævet pensionsalderen?

Have Vietnamkrigen og invasionen af de vietnamesiske flygtninge tilbage?

Det er høje priser du er parat til at betale bare for ikke at blive skræmt af et fredeligt muslimsk tørklæde! ;)

Skal du ikke snart komme ud af din tidskapsel og se fremad, alt du kan er snakke om fortiden og bruge det som eksempler på noget du tror sker.  Hvordan associerer du el biler med 50'rne eller mobil telefonen? Internettet?
Mande roller, home seksuelle, ægteskaber mellem mænd og kvinder og uddannelserne som ikke var dengang.

Hvordan forholder du dig til nutiden når alt du kan se er fortiden. Det er der ingen fremtid i.

edit:
Når jeg læser dine fortidslevn, hvorfor bruger du så ikke vores tid istedet?
#Metoo? Skal jeg supplere med alle de kvinder som undgår mænd, ikke vil arbejde med dem, som er i nyhederne idag, osv. Dine rødstrømper er der allerede.
Arbejdstiden for mange er med overarbejde, og pensionen? Den er opadgående allerede.
Krig og flygtninge? Der kender du vel allerede lande i krig, flygtninge kriser osv,osv...

Så hvad er det du mener vi opnår ved at gå udenom EU, som vi ikke allerede ser idag, når vi er i EU?

Redigeret af DenBruneMunk
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Erpe
For 8 minutter siden, DenBruneMunk skrev:

Skal du ikke snart komme ud af din tidskapsel og se fremad, alt du kan er snakke om fortiden og bruge det som eksempler på noget du tror sker.  Hvordan associerer du el biler med 50'rne eller mobil telefonen? Internettet?
Mande roller, home seksuelle, ægteskaber mellem mænd og kvinder og uddannelserne som ikke var dengang.

Hvordan forholder du dig til nutiden når alt du kan se er fortiden. Det er der ingen fremtid i.

edit:
Når jeg læser dine fortidslevn, hvorfor bruger du så ikke vores tid istedet?
#Metoo? Skal jeg supplere med alle de kvinder som undgår mænd, ikke vil arbejde med dem, som er i nyhederne idag, osv. Dine rødstrømper er der allerede.
Arbejdstiden for mange er med overarbejde, og pensionen? Den er opadgående allerede.
Krig og flygtninge? Der kender du vel allerede lande i krig, flygtninge kriser osv,osv...

Så hvad er det du mener vi opnår ved at gå udenom EU, som vi ikke allerede ser idag, når vi er i EU?

Levealderen er langt højere end dengang. For idag har man ultralydsscanninger, der gør det muligt at lave f. eks. hjerteoperationer, der var umulige dengang.

Hvis man glemmer fortiden, så har den det med at gentage sig selv på ubehagelige måder, og jeg finder det dumt bare at blive ved med at lave de samme fejl, som vi begik i fortiden.

Ja, der er desværre stadigvæk krig. Men heldigvis ikke i Europa sådan, som der jo var da vi havde en masse nationalstater, der hellere ville føre krig end samarbejde.

Kun på ét punkt vil jeg gerne glemme fortiden, og det handler om, at vi dengang tænkte, at den hvide race og kristendommen var alt andet overlegent og, at vi derfor da bare kunne erobre resten af verden og behandle alle andre racer som slaver. For den tid, hvor vi kunne slippe godt fra dette, kommer med garanti aldrig tilbage! Vi kan forsøge det alligevel sådan, som den yderste højrefløj jo ønsker. Men det vil uundgåeligt bare give bagslag og formentlig give os det største nederlag i menneskehedens historie!

EU er et stort problem. Dette er jeg enig i. Bare ikke på den måde, som den yderste højrefløj jo tror. Men hele den grundliggende idé om Europas Forenede Stater er efter min opfattelse dødsdømt. For bliver den gennemført, så vil den jo nok kun bevirke, at magtkampene og de mulige krige bliver interne i EFS. De store lande vil kæmpe om magten og mulighederne for, at de kan dominere EU, og de små lande vil blive opslugt af de store. Dette vil sikkert ende med blodige borgerkrige i EFS, og Europas Forenede Stater vil så falde fra hinanden igen.

Men løsningen er ikke, at alle landene så bare melder sig ud af EU og isolerer sig fra omverdenen. For dette vil blot få landenes økonomier til at bryde sammen, hvilket jo ikke løser noget som helst. Disse problemer har vi bare ikke set endnu, fordi EU indtil nu har gjort gode miner til slet spil i håb om, at dette kan få landene til at melde sig ind i eller vende tilbage til EU. Så EU bruger charmen over for lande som Norge og England, fordi EU ikke har opgivet landene som medlemmer, der senere kan gøre EU endnu stærkere, når EU bliver til Europas Forenede Stater.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
For 1 minut siden, Erpe skrev:

Kun på ét punkt vil jeg gerne glemme fortiden

Vi skal ikke glemme fortiden men vi skal lære af den og ikke bruge den som argument for en fremtid der vil ske igen, for det gør den ikke.

Så meget er ændret at vilkår, levestil, kultur og andet har ændret sig for mange (ikke alle), at vi ikke kan se bagud og tro vi gør noget som skete dengang, for vi har så meget mere idag som forhindrer og begrænser det.

At nægte fortiden, er lidt en ommer. Og Tyskland er et godt eksempel på hvor love forhindrer det.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Erpe
For 10 minutter siden, DenBruneMunk skrev:

Vi skal ikke glemme fortiden men vi skal lære af den og ikke bruge den som argument for en fremtid der vil ske igen, for det gør den ikke.

Så meget er ændret at vilkår, levestil, kultur og andet har ændret sig for mange (ikke alle), at vi ikke kan se bagud og tro vi gør noget som skete dengang, for vi har så meget mere idag som forhindrer og begrænser det.

At nægte fortiden, er lidt en ommer. Og Tyskland er et godt eksempel på hvor love forhindrer det.

Fejlen er at tro, at fortiden kun kan gentages, hvis det sker på nøjagtigt samme måde. Det bedste eksempel på dette så vi mellem verdenskrigene, hvor alle politikerne troede, at 1. Verdenskrig kun kunne gentages som en ny skyttegravskrig, som de til gengæld ikke troede på, at Tyskland kunne finde på at starte. Så de skar ned på deres militær og havde kun lige soldater og våben nok til at kunne forsvare Maginot linjen. Derfor kom krigen alligevel, og det var jo et rent mirakel, at Tyskland alligevel ikke vandt den!

At 3. Verdenskrig kan komme og endnu engang blive startet af højreekstremister er desværre ikke nær så usandsynligt, som næsten alle ser ud til at mene bare, fordi der er gået så lang tid, og atomvåbnene desuden ikke har været brugt siden Hiroshima og Nagasaki. For stormagterne opruster stadigvæk og udvikler stadig nye missiler, nye atomvåben og endnu bedre forsvar mod fjendens missiler og våben.

Jeg er enig i, at det næppe bliver Tyskland, der starter næste verdenskrig. For det bliver næppe et europæisk land overhovedet. Dertil er Europa blevet alt for svagt, selvom de tidligere supermagter England og Frankrig jo også har atomvåben. Rusland er det stærkeste land, men jo ikke kun europæisk. Men selvom de stadig har flest atomvåben, så er det jo ikke kun antallet, som det kommer an på.

USA har idag en placering som den supermagt, som mest sandsynligt kunne starte en ny verdenskrig, hvis en tilstrækkelig fanatisk højreekstremist kom til magten. Men selvom Trump jo er meget langt ude på højrefløjen, er han vel næppe krigerisk nok til at kunne gøre det. I hvert fald ikke medmindre, at hans rådgivere kan fortælle ham, at USA nu råder over våben, som fjenden ikke kan stoppe og, at USA nu har et missilforsvar, der næsten med sikkerhed kan forhindre alle de andres missiler i at nå USA.

Kina er USA’s farligste konkurrent, fordi Kina i modsætning til Rusland nu har en økonomi, der fuldt ud kan konkurrere med USA’s, mens Ruslands økonomiske styrke kun er en skygge af, hvad den var i Sovjet-tiden. Men faren ligger stadig i, at et af landene kan opdage en militær teknik, der kan sætte landet i stand til at udslette de andre uden selv at blive udslettet. På længere sigt kan Indien også blive en særdeles hård konkurrent i dette kapløb.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
Skrevet (redigeret)
For 36 minutter siden, Erpe skrev:

Fejlen er at tro, at fortiden kun kan gentages, hvis det sker på nøjagtigt samme måde.

Du hedder tilfændigvis ikke Convex Earth? :)

Altså konspirationer og associationer til alt i verden er muligt, et korn er også også roden til ko syge i Danmark, en myre kan forvolde meget skade, selvom den kun er en myre og sikkert kom ud i rummet ved fejl, osv, osv...

Alt kan flettes til noget, om det er fortiden , nutiden eller fremtid, gav jeg dig ikke lige et godt eksempel.

Forskellen var, jeg kan bruge tiden idag og forholde mig til den, istedet for at se på fortiden og kalde det gentagelser. Det er tilfældigheder og dem lærer vi af, nogle gange tager det mange forsøg, nogle gange årtier.
Når du nævner dine turban folk så ofte, så se bare på fortiden og idag og Dubai som et eksempel, sharia love og kvinder som næsten går topløse (næsten :) ) , ja, de er flyttet ind i nutiden og tror du steder som dette gentager fortiden, hvis det ikke er sådan de lever i den i andre lande? Man skal fremad, før man kan sige at noget gentager sig.

Vi skal lære af vores fejl, og gentager noget sig og folk finder associationer, så er det deres mål i livet men det er som at finde 2 ens skyer på himlen, det kan du hvis du vil se dem sådan.

Jeg glemte helt, mit citat, er det ikke præcis hvad du gør med dine fortidslevn, og finder genganger og fortæller os alle, det er(eller bliver) præcis som det var dengang? 

Redigeret af DenBruneMunk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.