Patrioten

Globalismens følgevirkninger

Recommended Posts

Erpe
Skrevet (redigeret)
For 35 minutter siden, dewey skrev:

Ja da det lagde jeg skam mærke til, men jeg bærer altid over med venstre ekstremister, de ved det ikke bedre:D

Nu er det jo kun højreekstremister, der betragter os fredelige humanister som nogle venstreekstremister, som de er nødt til at hade og opfordre til vold imod 😉

Redigeret af SyngeLærken
Personangreb ikke tiladt her på forum

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Zorglup
Skrevet (redigeret)
For 11 minutter siden, Erpe skrev:

Nu er det jo kun højreekstremister, der betragter os fredelige humanister som nogle venstreekstremister, som de er nødt til at hade og opfordre til vold imod 😉

''Hvorfor ser du splinten i din broders øje, men lægger ikke mærke til bjælken i dit eget øje? Hykler, tag først bjælken ud af dit eget øje; så kan du se klart nok til at tage den splint ud, som er i din broders øje.'' (Luk. 6, 41-42)

Redigeret af SyngeLærken
citat ændret
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Hvis I ikke evner at debatterer uden at blive personlige, så begynder vi at uddele advarsler. Det bør bare ikke være nødvendigt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
1 time siden, ThomasSneum skrev:

Hvis I ikke evner at debatterer uden at blive personlige, så begynder vi at uddele advarsler. Det bør bare ikke være nødvendigt.

Hvor og hvem er personlige?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Erpe
Skrevet (redigeret)
For 2 timer siden, Zorglup skrev:

''Hvorfor ser du splinten i din broders øje, men lægger ikke mærke til bjælken i dit eget øje? Hykler, tag først bjælken ud af dit eget øje; så kan du se klart nok til at tage den splint ud, som er i din broders øje.'' (Luk. 6, 41-42)

Jeg føler mig ikke ramt. Men netop dette citat burde højreekstremisterne tage til sig og bruge til at dæmpe sig ned!

Jeg kan sådan set godt forstå, at højreekstremister kan føle sig ramt af min kritik og også mene, at kritikken er overdreven. Men Hitler og Goebbels ville ligeledes have følt sig uretfærdig behandlet og afvist kritikken, hvis nogen i 1920’erne havde påstået, at de ville sende jøderne til kz-lejre eller udryddelseslejre, hvis de kom til magten. For det havde de jo endnu ingen planer om. Højreekstremister er også kommet til magten andre steder uden, at det er blevet helt så brutalt.

Så hvad er afgørende for, hvor ensrettet, nationalistisk og brutalt det bliver, når højreekstremister kommer til magten? For mig at se afhænger det af omfanget og størrelsen af den krise, der altid er nødvendig for, at højreekstremister kan komme til magten.

Det eneste, vi kan være 100% sikre på, er, at højreekstremister altid begynder at skære ned på demokratiet og oftest lukke medier eller fængsle dem, der kritiserer dem som magthavere. Der skal mere krise til, før de ligefrem begynder at gå i krig og lave etniske udrensninger. Men kommer der en sådan tilstrækkelig stor krise, så gør de det alligevel uanset, om de havde planlagt det eller ej. 

Redigeret af Erpe

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
Skrevet (redigeret)
For 47 minutter siden, Erpe skrev:

Men Hitler og Goebbels ville ligeledes have følt sig uretfærdig behandlet og afvist kritikken, hvis nogen i 1920’erne havde påstået, at de ville sende jøderne til kz-lejre eller udryddelseslejre, hvis de kom til magten.

Hvornår fatter du endelig, at det hverken var en Hitler's eller Goebbels' opfindelse at udrydde jøderne?

Redigeret af dewey

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Erpe
For 27 minutter siden, dewey skrev:

Hvornår fatter du endelig, at det hverken var en Hitler's eller Goebbels' opfindelse at udrydde jøderne?

Især Goebbels hadede jøderne helt fra starten. Senere kom Himmler til og udvidede til at hade alle ikke-ariere og sende jøderne i kz-lejre. Himmler lod sin ansatte Heydrich forfremme og gav ham ansvaret for “jødeproblemet”. Heydrich var psykopat og opfandt “Endlösung”. Hitler godkendte så efter overtalelse dette.

Men hvad har alt det med sagen at gøre? Havde de ikke eksisteret, og var partiet alligevel kommet til magten, så ville resultatet jo formentligt have været omtrent det samme.

Ungarn har i øjeblikket en højreekstrem nationalistisk regering. Dens behandling af immigranter gør, at blandt andet Tyskland er holdt op med at sende flygtninge tilbage til Ungarn. For behandlingen er umenneskelig.

Højreekstreme var også de fascistiske regimer i Italien, Spanien og Portugal. Nej, de udryddede ikke jøder. Men som de øvrige højreekstreme regimer afskaffede de demokratiet og blev ekstremt upopulære i deres befolkninger. 

Så at der er nogle her i Danmark, der er dumme nok til at ønske en højreekstrem regering og den samme elendighed endnu engang, er bare ufatteligt!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Vi lukker tråden.

Stop nu med at gå efter hinanden.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.