snoozz

Regler for kølevarer?

Recommended Posts

snoozz
Skrevet (redigeret)

Nej ok, så er jeg helt rolig, selvom jeg får lunkne fødevarer. Jeg er heller ikke mikrobiolog eller noget ;)

Men derfor undrer det mig kun endnu mere så at den ene del af en virksomhed prioriterer køl på "vareres rejse" og en anden bare stopper alt i en plastikpose ?

Redigeret af snoozz

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
basle72
For 19 timer siden, snoozz skrev:

UDen jeg gider gå ind i en stor debat som virksomheds-struktur så er det alle under COOP.dk. Der for jeg handler I Rema1000 når mit korpus ellers gider bevæge sig gg.

Og det passer ganske enkelt ikke at de leverere inten i kølebil eller i en kasse med fryseelementer i. Så sent som i går fik jeg leveret varer som normalt ville være på køl. Mælk osv. Tifældigvis var jeg hjemme så jeg kunne sætte det hurtigt på køl. Men det var sgu lunkent inden det kom ind - Passer med at jeg fik en SMS ko 09.45 med at mine varer ville komme mellem 12.25 og 12.55.

Det er jo fint med en præcisering af leveringen, men så har mælken stadig ligget uden køl i ca 3 timer jo ? I en varebil uden køl?

Og nej der var ikke køl i den varebil, jeg tog dem straks ind, og så ville det hele ikke føles lunkent i så fald?

Osuma hører ikke under coop.dk. En brugsforening er ejet af medlemmerne ( a-forening) og er 100% selvstyrende, coops butikker ( b-foreninger) er ejet af Coop. A-foreningerne som ejer Osuma franchiser sig ind under navnet Coop.

Hvis du kigger i leveringsbetingelserne for kølevarer på osumas hjemmeside står der at det altid leveres i thermokasser med køleelementer, gør det ikke det, ville jeg klage til Osuma 🙂

image.png.e89a3d4feda6976db91e23c6cc7233bc.png

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
basle72
For 19 timer siden, snoozz skrev:

Okay jeg er ikke så godt til at læse Jura-ting ;)

Så op til 3 timer uden køl er ok?

Så er det jo helt iorden, troede hellere ikke at en "stor en" som Kvickly ville smutte på den der.

Men de tager den så lige til grænsen så... ;)

Men det der undrer mig mest er når de Begge hører under Coop.dk at de så ikke bruger de samme kasser, køleelementer osv. Burde jo være en national standard - noget de bruger i hele firmaet, unaset om underfirmaet så er Dagligbrugsen eller Superbrugsen eller Kvickly

Som skrevet tidligere så er Osuma ikke ejet af Coop, deraf de forskellige fragtmetoder 🙂

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Hvis Osuma intet har med Coop at køre, hvorfor er min Faktura så skrevet af Kvickly i Kalundborg, som mig bekendt da er en del af Coop?

Men jo skal skrive en mail til dem. De har nemligt også det de kalder friskheds-garanti, og jeg har lige fået et vare som normalt kan holde sig ca 1 måned, men udløber i morgen ! Argh.

Ellers fungerer det overordnet set meget godt - jeg slipper for at bære øller op selv, og større udvalg end i en lokal butik osv.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
basle72
For 28 minutter siden, snoozz skrev:

Hvis Osuma intet har med Coop at køre, hvorfor er min Faktura så skrevet af Kvickly i Kalundborg, som mig bekendt da er en del af Coop?

Men jo skal skrive en mail til dem. De har nemligt også det de kalder friskheds-garanti, og jeg har lige fået et vare som normalt kan holde sig ca 1 måned, men udløber i morgen ! Argh.

Ellers fungerer det overordnet set meget godt - jeg slipper for at bære øller op selv, og større udvalg end i en lokal butik osv.

Fordi Kvickly Kalundborg er en medlemsejet forening som franchiser sig ind hos Coop, dvs. de køber deres varer hos Coop, og er under Coops fane, men ikke ejet af Coop. ca. 1/4 af butikkerne under coop er selvejende ( kaldet a-foreninger). De har ansat deres egen Direktør, bestyrelse osv. og det er en sammenslutning af sådanne foreninger der har startet Osuma. Så ja Osuma får deres varer fra Kvickly, Superbrugsen osv. som køber deres varer hos Coop, men er ikke ejet af Coop.

Så når du køber ind hos Kvickly Kalundborg, fysisk i butikken, køber du ikke ind hos Coop, men Kalundborg brugsforening. Ligesom hvis du er medlem hos dem, kan stille op til bestyrelsen på deres generalforsamling, og komme i bestyrelsen, og dermed komme til at sidde i ledelsen, det kan du ikke i Coop ejede, du kan godt stille op til generalforsamlingen og komme i butiksrådet,  fungerer som en bestyrelse de har bare ingen magt overhovedet funger udelukkende som bindeled mellem medlemmer og butik. Herfra kan du så stille op til Coops bestyrelse og derigennem få medbestemmelse over hele Coop.

Vist sådan kort fortalt opbygningen 🙂

Ps. Har selv tidligere været Direktør i 2 forskellige små Brugsforeninger, så ikke bare noget jeg gætter mig til 🙂  

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Okay hehe. Det lyder satme kompliceret, tror jeg fattede ca halvdelen ;)

Så hvis jeg vil handle med Coop, så er det kun i Superbrugsen, lokalbrugsen, og på Coop.dk jeg kan det ? Eller hvad ? gg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
basle72
For 6 timer siden, snoozz skrev:

Okay hehe. Det lyder satme kompliceret, tror jeg fattede ca halvdelen ;)

Så hvis jeg vil handle med Coop, så er det kun i Superbrugsen, lokalbrugsen, og på Coop.dk jeg kan det ? Eller hvad ? gg

He he Nej så simpelt er det ikke helt 🙂

Så er du nødt til at spørge i din butik om de er selvejet, eller Coop ejet forretning, der findes begge dele af både Kvickly, Superbrugsen, Daglibrugsen og Fakta, det eneste der mig bekendt er 100% Coop ejet er Irma, og Coop.dk 

Men varerne er jo det samme, det eneste der ikke er det samme er ejerforholdet af selve butikken

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind