Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
ElskerFolieBalloner

er der slet ikke nogen voksende som IKKE drikker alkohol og kaffe

Recommended Posts

Entrelac
For 4 minutter siden, snoozz skrev:

Lol, ja vi må have udvidet loven til det også er forbudt med for meget koffein i blodet ;). Hvorfor ikke sukker også nu vi er i gang - eller forbudt at køre på tom mave - hvis man har hovedpine - osv osv ;)

Hmmm, det med koffein i blodet skal så være en lov, der kun gælder "ude vestpå".:lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
PlusEsseQuamSimultatur

Jeg drikker 99% af tiden te, hvis jeg endelig skal drikke kaffe er det kun kaffelatte (og det er jo nærmere nælk end kaffe 😁). Jeg kan sagtens nyde alcohol, men primært kun til fest. Det har ingen interesse i hverdagene.

Til gengæld drikker jeg ikke øl, det er alt for surt til mig og sodavand drikker jeg stort set kun til fester - og sådan har det været siden jeg var barn, hvor folk troede at mine forældre ikke ville have at jeg drak sodavand 😄

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Omnomnivore3000

For what it's worth, så er jeg heller aldrig sprunget med på kaffe/ølvognen. 😃 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bare mig.

Her hvor jeg kommer fra, drikker vi sort kaffe flere gange dagligt. Men øl og vin, undtagen brændevin til silden, får vi meget sjældent.

Hilsen Mig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guru-Master

Næh 🥴

Drikker og ryger aaalt det jeg kan nå! 🤪

Den slags voksne du søger findes kun hos Jehovas og Mormon, Pinsekirken søg efter dem der! Amen

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
pininfarina
On 30/7/2019 at 11:06, ElskerFolieBalloner skrev:

Jeg er voksen op i byen så måske det siger noget om hvorfor jeg ikke drikker alkohol og kaffe?

Siden hvornår skulle den sammenhæng være opstået??

Er cafeer ikke en storbyting?

Har selv drukket kaffe siden - 6 års alderen tror jeg. I starten ville jeg have sukker og mælk i, men efter få år røg det sukkerstads ud. Drikker nok max.10 sodavand om året. Til gengæld drikker jeg gerne en øl eller to i - passende sammenhænge.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MP66

Drikker ikke kaffe eller te. Men du finder mig i ny og næ i en af Mikkeller's, Fermentoren, Himmeriget, Warpigs eller Brus Bar. Det der NEIPA øl med sjove navne og frugt osv. det bar mig, men ellers var jeg altid i mod klassisk (P.I.S.) øl.

Redigeret af MP66

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
naturlig
On 22.7.2019 at 18:43, ElskerFolieBalloner skrev:

Jeg drikker slet ikke alkohol eller Kaffe og mange på min alder syns ikke er rigtig "voksen" men på mange måder ønsker jeg heller ikke at være "rigtig" voksen. syns at alkohol og kaffe smager vildt dårligt... det eneste kaffe der var ok var Monster Java som er en Amerikask energi drik men den sælger de danske butiker ikke, den er meget sød og har en karmel smag. Jeg kan ikke få ting sødt nok og ville ønske man kom mere sukker HFCS i tingne i Danmark Jeg går slet ikke op i sundhed og Jeg drikker 6 dåser Dr Pepper om dagen. 

er jeg virkelig den eneste i slutingen af 20erne som ikke drikker alkohol og kaffe?

Jeg er 44år Jeg hverken ryger, drikker kaffe, eller alkohol, jeg droppede det hele da jeg var 33år, men jeg har nu også røget og drukket for et helt liv, i min ungdom :) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone

Jeg har været ihærdig kaffedrikker siden 14 års-alderen. Jeg tror nok, at jeg startede, fordi jeg gik på et fritidshjem, hvor alle pædagogerne konstant gik rundt med en kop kaffe i hånden. Der fandt jeg ud af to ting om pædagoger. De drak alle kaffe i spandevis. Og de var alle ræverøde. De stemte alle på SF eller Socialdemokraterne, kan jeg huske...

Kaffen har jeg aldrig kunnet give slip på. Til gengæld har jeg aldrig røget så meget som én cigaret. Jeg blev skræmt væk fra rygning som dreng, fordi når jeg kom hos mine bedsteforældre, var der altid tykt af røg og et meget ubehageligt indeklima. Så jeg tænkte dengang, at jeg skal saftsuseme ikke være ryger. Sikke en klam luft det da skam giver! (ups, der kom en "da skam". Men jeg må være blevet smittet af Albert. Han skriver jo da skam og skam da ti gange i hvert indlæg, han laver....)

Alkohol rører jeg sjældent. Det er måske et par gange om året, at jeg køber en flaske rødvin eller en øl. Men hvis jeg er til fest eller festlige sammenkomster, drikker jeg da gerne et glas rødvin eller to. Men mit alkoholforbrug er ret begrænset i forhold til en gennemsnitsdansker. Jeg har faktisk aldrig været fuld.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
FrkFauna

Drikker for det meste vand og ind i mellem smoothies og sodavand, ellers er det kaffe og te.
Alkohol er sjældent, dermed ikke sagt at jeg ikke kan nyde et glas vin i ny og næ, men der går mange måneder imellem. 
Ryger ikke, og kommer heller aldrig til det.
- Og nej er ikke hellig! 

Desuden er jeg af den mening at vi hver især må leve som vi nu har valgt, uden andre nødvendigvis skal blande sig i det.

• Elsker 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...