Linc0

500 kcal om dagen - hurtigt vægttab

Recommended Posts

Linc0

Hejsa, jeg har et par spørgsmål ang. vægttab

Sagen er at jeg gerne vil tabe mig, men da jeg lige har fået mig en skade i benet, er jeg afholdt fra træning det næste stykke tid. Jeg kunne selvfølgelig nøjes med at gå en smule, og holde mig til noget styrketræning. Det har dog bare aldrig været mig.

Jeg tænkte derfor på, om man ikke bare kunne drosle meget ned på kalorierne og så tabe sig på den måde. Mit spørgsmål er derfor, hvor effektiv vil I mene at en 500 kcal om dagen vil være?

Jeg har også et andet spørgsmål. Jeg har forsøgt at søge lidt, men uden held. Hvor mange kalorier forbrænder man cirka passivt om dagen? Jeg har læst at nogle mener 2000, men jeg synes det lyder vildt, at man vil kunne forbrænde 2000 kalorier ved at lave ingenting?

Håber meget på svar

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499
On 20/7/2019 at 13:11, Linc0 skrev:

Sagen er at jeg gerne vil tabe mig, men da jeg lige har fået mig en skade i benet, er jeg afholdt fra træning det næste stykke tid. Jeg kunne selvfølgelig nøjes med at gå en smule, og holde mig til noget styrketræning. Det har dog bare aldrig været mig.

Jeg tænkte derfor på, om man ikke bare kunne drosle meget ned på kalorierne og så tabe sig på den måde. Mit spørgsmål er derfor, hvor effektiv vil I mene at en 500 kcal om dagen vil være?

Jeg har også et andet spørgsmål. Jeg har forsøgt at søge lidt, men uden held. Hvor mange kalorier forbrænder man cirka passivt om dagen? Jeg har læst at nogle mener 2000, men jeg synes det lyder vildt, at man vil kunne forbrænde 2000 kalorier ved at lave ingenting?

Håber meget på svar

jeg er aktiv ca 50 minutter om dagen og går ca 5,98 km om dagen og forbrænder 1416 kcal om dagen ifølge min samsung health 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
Skrevet (redigeret)

Jeg tror ikke på, at man kan sulte sig ned til et varigt vægttab. Næh, den rette vej er en kombination af motion og kostændringer.

Selv har jeg tabt 6 kilo siden Påske bare ved at skrue op for motionen og skære ned på maden. Og jeg er langt fra at sulte. Har bare skåret lidt ned på maden og motionerer lidt mere end jeg plejer. I går cyklede jeg f.eks. 45 km.

500 kalorier om dagen er alt alt for lidt. Du risikerer at blive syg af det, da din krop kommer i nærings- og vitaminunderskud og så går dit immunforsvar ned o.s.v.

Redigeret af Lucianone
  • Elsker 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kajkajdetermig
On ‎20‎-‎07‎-‎2019 at 13:11, Linc0 skrev:

Håber meget på svar

Hej.

Hurtigt vægttab findes ikke.

Dvs. jo i forbindelse med sygdom.

Men det vægttab som man får  ved f.eks. kræft som jeg fik. Der er det muskelmasse som du mister, og du bliver opfordret til at skide på alt vedr. sundhed.

Fedt kan ikke tabes, det skal forbrændes.

Og hvis du er skadet i benet, så har kroppen brug for protein, men for meget protein, bliver til fedt.

Du kan beregne hvor mange kalorier du har brug for, men at sulte dig kommer til at give bagslag.

Husk protein opretter muskelvæv, og heler din skade hurtigere.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kajkajdetermig
On ‎04‎-‎09‎-‎2019 at 13:25, JesperSB_Com skrev:

Det er derfor der ikke finde tykke håndværker, fordi de arbejder så meget.

Lægerne siger så at man normalt taber 50% fedt og 50% muskelmasse, medmindre du træner ting som bodybuilding...

Men hvis du har et link til din videnskablig baseret teori, så vil jeg gerne læse den.?

Det er jeg så ikke helt enig med dig i.

det er korrekt at håndværkere har et fysisk hårdere arbejde end en kontoransat.

Men hvis du er en håndværker som har fedmen inden på livet, ja så er det nok fordi der glider for meget fedt ned i mellemmåltiderne.

Da jeg lagde gulv på, var der kun en vej. Det var fremad, fordi jeg udelukkende arbejde på akkord.

Min mester var egentlig ligeglad med hvor mange timer jeg var om opgaverne, der var en sum til udførelse, og så var det op til os om vi ville have mere end den timeløn som dengang lød på 110 kr. i timen.

Han behøvede heller aldrig at bekymre sig om vi mødte på arbejde, for datidens pjækkerøve, de tjente ingen penge.

Det var udelukkende tillid under ansvar.

De fleste håndværkere i dag, bruger halvdelen af dagen i firmaets bil, fordi de sidder i kø mellem de skiftende arbejdspladser.

Der er masser af fede håndværkere, som har stået i lære med SU, som i min optik smadre gejsten hos de ny kommende håndværkere.

I gamle dage, der var der en bestemt slags håndværkere, som kørte på spjæt, (spjæt er reparationsarbejde på en forhøjet timeløn, som gerne skulle afspejle kollegaernes gennemsnitsløn.)

Det er totalt latterligt at alle håndværkerfirmaer bare køber biler til deres ansatte, som så bliver holdt nede på overenskomsten.

De håndværkere er så sløve, og ugidelige, fordi de tjener mindre end jeg gjorde for 25 år siden.

Dengang jeg stod i lære, der fik man lærlingeløn + akkordoverskud.

For 25 år siden havde jeg lærlinge som fik 90 kr. i timen på mine akkorder. Men så havde de heller ikke hænderne i lommen.

Jeg var kraftig, og arbejdede mange timer om ugen, og ja det hændte af det blev restaurant de kolde fødder, eller anden form for junkfood. Naturligvis skyllet ned med bajer, sammen med mine kollegaer.

Det er min overbevisning at de nuværende håndværkere de hellere vil sidde i bilen, end at tjene penge.

I gamle dage havde vi en vittighed i gulvbranchen, som lød på følgende" I Danmark har kvinderne ikke større røve end kvinderne i andre lande. Men det hed sig at hvis en rigtig gulvlægger, gav sin kone et klask i røven om morgenen inden han kørte på arbejde, så kunne han nå hjem og have tjent en dagløn inden konens røv holdt op med at blævre.

Så jo, så længe de har en bil, så kan det ikke lade sig gøre at opretholde fysiks arbejde 37 timer om ugen.

Minimum 30% går med at sidde i kø i mesters bil, hvor der er rigeligt tid til at stoppe kulhydrater og nutidens fedmerelateret spiselige produkter i hovedet. Jo der er stadigt rigtigt mange overvægtige håndværkere i Danmark.

Til sidst vil jeg godt lige svare på dit spørgsmål om bevis for min påstand.

Jeg har haft kræft. I den forbindelse, der var læger og de sygeplejersker omkring mig, hele tiden opmærksomme på mit fødevare indtag.

Jeg sad en dag og skulle have min ugentlige Kemo behandling. Det sker ved drop, og inden at du indtager det gift, så skal man lige tage noget modmedicin. Når man får kemo, så sker det over flere timer.

Jeg havde fået kræft i højre mandel, som også er en slags lymfeknude.

Du kan først mærke effekten af strålebehandlingen efter de første 10-14 behandlinger ud af  de for mit vedkommende 34 behandlinger. Jeg havde fået stillet en seng til rådighed, og havde pakket en taske med tablet og lidt mad.

En skide sød ældre sygeplejerske kom ind og så til mig, og fik øje på det mad som jeg havde valgt at spise.

Der var der et ÆBLE, som jeg spiser hver dag til min morgenmad. 

Hun blev faktisk lidt sur, fordi som hun sagde, om en uge, så hedder det flydende føde, i form af proteindrik, og andet tyndt, fordi vi faktisk er i gang med at brænde din inderside af din hals.

Så jeg ser heller at du spiste en masse kalorier og koncentrer dig om at få så meget protein i kroppen som muligt.

Vitaminer er ikke noget du kan bruge til noget som helst.

Grunden til at du skal hamstre protein, det er fordi det er med til at hele de skader som strålebehandlingen den forårsager.

Mange bliver nødt til at spise igennem en sonte. Men det nægtede jeg, alene af to grunde, den ene er hver gang du kigger dig selv i et spejl, bliver du påmindet om din sygdom, og på gaden glor folk.

Et andet problem er, når du bliver brændt i halsen, så reagerer dit svælg ligesom andre steder man bliver forbrændt.

Dvs. alle de muskler som du skal bruge til at synke din mad med fremover, de bliver stive, og du får korniske spiseproblemer fremadrettet. Du kan ikke genoptræne de spisemuskler du har i halsen. 

Man bliver også instrueret i øvelse for tungen og lign.

Jeg overlevede ved at spise blødkogte æg, og suppe med kødboller. Massere af kødboller.

Jeg tabte mig alligevel 20 kg, og overlevede på at bedøve min hals, og så skynde sig at få så meget mad ned som muligt.

Tro mig, du får alverdens smertestillende produkter, men det er ikke nok. Jeg får stadig tårer i øjnene når jeg spiser, men det er ikke smerter, hvorfor, det ved jeg ikke.

Du mister din smagssans, og hypofysen som også er dit tilfredsstillings center, bliver sat på prøve, og i min optik, der blev det "fornærmet"

Der var intet der smagte som det plejede, og op til 8 måneder efter at jeg var færdigbehandlet, fik jeg ikke nogen naturlig sult.

Så jeg glemte simpelthen at spise. Og tabte mig yderligere. Men det er så småt kommet igen.

Protein hjælper til opbygning af muskelmasser, men det har altså også en helende effekt på skader på kroppen.

De proteindrikke som man får tilbudt, det er nogen som man skal have recept på, og får 60% rabat på.

Men de indeholder også 400 kalorier på 200 ml. svarende til et måltid.

Derfor skrev jeg her i debatten til den person som gerne ville tabe sig, men var kommet til skade. Alm. sund fornuft, er vel bare i denne her persons situation, at spise mindre kalorier mens skaden heler. Så kan man træne bagefter. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind