Gæst Jkshf

Min kæreste er ikke tilfreds med den måde jeg ser ud på

Recommended Posts

Gæst Jkshf

Jeg er en pige på 20 år som har en kæreste på 39 år. Vi er begge lidt buttede og spiser ikke særlig sundt. Vi har begge længe forsøgt at ændre på vores livsstil. Indtil hans senere år har han altid været slank. Jeg derimod, har næsten hele mit liv kæmpet med mit selvværd især når det kom til vægt. Har har altid været en smule overvægtig. Ikke meget, men altid lidt og har aldrig været tilfreds med min krop og jeg har i perioder ladet være med at spise når andre var til stede. Ikke for at sulte mig selv, men fordi at jeg havde det ubehageligt med at spise foran andre.

I går spurgte jeg ham, helt uden at tænke over om det var en god ide at gøre, om han var tilfreds med den måde jeg ser ud på og om han syntes at jeg var for tyk. Det var sent og vi var begge trætte så jeg kunne se på ham at han ikke kunne overskue snakken. I stedet for at svare på selve spørgsmålet, svarede han

"jeg vil ikke bestemme over hvad du skal gøre med din krop. Jeg vil bare gerne have at du selv er tilfreds." 

Jeg svarede:

"Men tror du at du ville synes at jeg var pænere hvis jeg var tyndere?"

Han svarede

"Jeg ved det ikke, for jeg har aldrig set det"

Vi sagde en masse andet også, men jeg fik en meget stærk fornemmelse af at han ikke var tilfreds med den måde jeg så ud på, men kunne ikke få et direkte svar. Men kunne godt regne det ud. Jeg fik så bekræftet det næste morgen. Han synes at jeg lever for usundt og er bange for at jeg tager mere på.

Av! Det gjorde mig meget ked af det. Han var irrteret over at jeg stillede ham i den position, så der var ikke rigtig noget trøst at hente hos ham selvom jeg søgte det.

Hvad ville i tænke om det hvis det var jer og hvordan ville i komme videre fra det?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 16 minutter siden, Gæst Jkshf skrev:

Jeg er en pige på 20 år som har en kæreste på 39 år. Vi er begge lidt buttede og spiser ikke særlig sundt. Vi har begge længe forsøgt at ændre på vores livsstil. Indtil hans senere år har han altid været slank. Jeg derimod, har næsten hele mit liv kæmpet med mit selvværd især når det kom til vægt. Har har altid været en smule overvægtig. Ikke meget, men altid lidt og har aldrig været tilfreds med min krop og jeg har i perioder ladet være med at spise når andre var til stede. Ikke for at sulte mig selv, men fordi at jeg havde det ubehageligt med at spise foran andre.

I går spurgte jeg ham, helt uden at tænke over om det var en god ide at gøre, om han var tilfreds med den måde jeg ser ud på og om han syntes at jeg var for tyk. Det var sent og vi var begge trætte så jeg kunne se på ham at han ikke kunne overskue snakken. I stedet for at svare på selve spørgsmålet, svarede han

"jeg vil ikke bestemme over hvad du skal gøre med din krop. Jeg vil bare gerne have at du selv er tilfreds." 

Jeg svarede:

"Men tror du at du ville synes at jeg var pænere hvis jeg var tyndere?"

Han svarede

"Jeg ved det ikke, for jeg har aldrig set det"

Vi sagde en masse andet også, men jeg fik en meget stærk fornemmelse af at han ikke var tilfreds med den måde jeg så ud på, men kunne ikke få et direkte svar. Men kunne godt regne det ud. Jeg fik så bekræftet det næste morgen. Han synes at jeg lever for usundt og er bange for at jeg tager mere på.

Av! Det gjorde mig meget ked af det. Han var irrteret over at jeg stillede ham i den position, så der var ikke rigtig noget trøst at hente hos ham selvom jeg søgte det.

Hvad ville i tænke om det hvis det var jer og hvordan ville i komme videre fra det?

Jeg synes du er en klovn, at stille sådan et spørgsmål.

Hvilke muligheder har han for at svare?

Hvis han svarer, at han synes du er smuk og dejlig som du er, så vil du sandsynligvis ikke tro på ham, for du er selv overbevist om det modsatte.

Men når han giver dig ret i, at du nok ikke bør blive tykkere, så er det også galt.

Det her handler ikke om hvad din kæreste synes, det handler om dig selv og dit selvværd, og det er de ting du skal arbejde med.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Slå op med ham og ta mig med på date i stedet for...!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
1 time siden, snoozz skrev:

Slå op med ham og ta mig med på date i stedet for...!

Det vil give udtryk Blind Date en hel ny mening 🎢

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
homofaber

En af mine første flirter var på samme måde. Hun spiste heller ikke foran andre og faktisk havde jeg kun set hende tage en bid af et stykke brød.
Hvis man ikke bryder sig om svaret, skal man ikke stille spørgsmålet.
Men hende jeg kendte havde helller ikke noget selvværd og gik kun i løse og sort tøj. Problemet med folk, der ikke har noget selvværd og søger bekræftelse hos en partner er, at de stiller et urimeligt krav til partneren. Ingen har så brede skuldre, at man kan bære at være ansvarlig for et andet menneske indre lykke. Du er derfor egoisme, når du søger bekræftelse fra din kæreste. De eneste, man kan være ansvarlige overfor er børn.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Rævetøsen
Skrevet (redigeret)
On 19.7.2019 at 15:47, Gæst Jkshf skrev:

💃Vil du tabe dig skal du gøre det for din,og ikke for hans skyld

desuden er det pænest,at man taber sig gradvist,så man undgår,at få løs hud,poser andet(men du er stadig ung,så du slipper sikkert fra et vægttab,der foregår lidt hurtigere,end os der er 5-15 år ældre)men en ting kan jeg slå fast,at sulte er ikke sundt,og at sulte,og overtræne gør kun en deprimeret træt,og syg har været der led af anoreksi,som yngre mine knogler stak ud mine kvindelige former forsvandt stortset,tabte hår,var lilla i huden,og manglende altid energi(holdt mig kørende på kaffe,ginsing/energipræberater,og drikke)det er dumt,at sulte,og blive bange for maden sørg for du får de vitaminer,og mineraler,næringsstoffer,proteiner,og essentielle fedtsyrer din krop behøver du kan lave en kostplan,at følge hvis du synes det gør det nemmere,men det her projekt må ikke være for kæresten skal tænke du er lækker det skal være fordi det er noget du selv synes gør dig godt,og får dig til,at få det bedre,men synes du skal nyde din alder,og din krop ligenu,som du er det glemte jeg selv,at gøre,og det er en ærgelig ting,at tænke tilbage på du har livet foran dig du er kun lige begyndt ❤️ held & lykke:)  

Redigeret af Rævetøsen

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Rævetøsen
Skrevet (redigeret)

Hvordan behandler din kæreste dig iøvrigt?håber ikke han er typen,der holder dig nede:( 

Redigeret af Rævetøsen

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kenkari

Lad os se på det.

Du stiller et spørgsmål. Er du klar til svaret?

Derudover. Du smider det på bordet, på et tidspunkt hvor i begge er trætte. Tror du han vil debattere der? Eller vil han bare videre, så han kan få lov at sove?

Starter det ikke et sted, hvor du skal være tilfreds med dig selv først? Det virker ikke som om du er, ud fra det du beskriver. Jeg siger ikke du skal kaste dig ud i en vild slankekur, men du skal nok finde ud af hvad det er der gør dig tilfreds. Hvad skal der til for at gøre dig glad?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ieet

Hej,

Jeg kan se en rigtig god måde at komme ud af det med ham på. Giv ham et kæmpe kram, fortæl ham at han er vigtig for dig - og fortæl ham at du bare er usikker på om han vil elske dig og syns du er smuk uanset hvis du taber dig eller ej. Det er jo i virkeligheden det du vil høre.

Hvis du gerne vil have det, kan jeg godt gå ind i en lang snak om din kærestes motiver til hans svar. Men jeg er overbevist om at han gerne vil opfordre dig til at tabe dig - samtidig med at han faktisk syns du er smuk som du er. Han vil gerne støtte dig i at tabe dig for dit helbred både fysisk og for dit psykiske selvværd - og han vil gerne pointere at det ikke er et spørgsmål om at du ikke er smuk som du er; han syns du er smuk som du er. Og han er også overbevist om at han også vil syns du er smuk hvis du taber dig.

Men han vil ikke komme med en vurdering af hvilken vægt der vil gøre dig "smukkest" - og det var det du spurgte ham om. Han elsker dig og din smukkeste vægt, for ham, vil være en hvor du er lykkelig og det vil skinne igennem.

Så genlæs det øverste i mit svar. Giv ham krammet. Og fortæl ham at du har brug for at han elsker dig og syns du er smuk uanset din vægt - så vil ahn forstå og du får det som du har brug for.

Med venlig hilsen

Ieet

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Du skriver som "Gæst" på Jubii Debat. Opret en profil her... og få fuld adgang til Danmarks største debat forum.
Skriv nyt svar...

×   Du har indsat indhold med egen formatering.   Restore formatting

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Dit tidligere indhold er gendannet.   Ryd editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.