Jump to content
Velkommen til DinDebat
Patrioten

Hvad er forskellen ?

Recommended Posts

Zorglup
For 19 minutter siden, Erpe skrev:

Det er godt at læse, at du kender forumreglerne, selvom du overtræder dem hele tiden og kun er her for at nedgøre indvandrere og muslimer!😉

Er det noget du kan dokumentere ? Eller er det bare pure opspind som sædvanligt ?
Jeg hælder til det sidste. Jeg har været herinde i langt over 10 år og har aldrig fået andet end en henstilling. Så find noget, der bakker din latterlige påstand op !

For 25 minutter siden, Erpe skrev:

Sigøjnere møder jeg ikke mere, hvor jeg færdes. Så jeg ved ikke, hvor ofte man stadig løber på dem? Men jeg husker fra min barndom, hvordan de kom rundt på gårdene og dukkede op til dyrskuer. De kunne en masse tricks, hvor det mest almindelige nok var, at de kunne fortælle ens fremtid mod betaling. Om man troede på den slags og ville betale dem for det, var naturligvis ens egen sag. Men hvis ikke man havde aftalte penge, så kunne de noget med at lægge til og trække fra lynhurtigt. Dog uden, at regnestykket normalt kom til at passe af den grund: “Hvis du nu giver mig sådan, så skylder jeg dig sådan, og hvis jeg så giver dig sådan, så...” Dette foregik normalt lynhurtigt, så ingen normale mennesker kunne følge med. Så ofte endte det med, at folk opgav og lod dem beholde resten af, hvad de “skyldte”. Dog kun for at opdage, at de var blevet snydt, så vandet drev, af sigøjneren. Der var derfor også masser af advarsler i radioen om at passe på disse omstrejfende sigøjnere og helst altid have aftalte penge, hvis man alligevel ville handle med dem.

Jeg så en masse cowboy film som barn, men derfor tror jeg ikke, at indianere er lumske blodtørstige vilde.
Men alt det her er OT. Undskyld til TS. ;)

• Synes godt om 2
  • Vred 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Erpe
For 26 minutter siden, Zorglup skrev:

Er det noget du kan dokumentere ? Eller er det bare pure opspind som sædvanligt ?
Jeg hælder til det sidste. Jeg har været herinde i langt over 10 år og har aldrig fået andet end en henstilling. Så find noget, der bakker din latterlige påstand op !

Jeg så en masse cowboy film som barn, men derfor tror jeg ikke, at indianere er lumske blodtørstige vilde.
Men alt det her er OT. Undskyld til TS. ;)

Tjah. I synes jo, at det er i orden, at I hele tiden nedgør indvandrere og muslimer. Men ikke, at vi andre dokumenterer, at muslimerne ikke er værre end andre, - og heller ikke, at vi henviser til Wikipedias definition af sigøjnere, hvor der jo står, at sigøjnere er betegnelsen for diverse grupper, der sandsynligvis oprindeligt stammer fra Indien og, som alle er nomader og er kendt for kriminalitet.

Jeg har ofte haft lyst til at spørge, hvor mange af jer der sidder i fængsel eller er blevet løsladt fornylig. Men jeg ved jo, at det ikke vil bringe ny information, fordi I jo bare vil lyve, som I plejer, og påstå, at I aldrig har siddet hverken i fængsel eller begået kriminalitet, selvom det jo formentlig er løgn for i hvert fald en del af jer. For ellers ville I jo næppe have haft dette had mod muslimer og andre indvandrere.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dna
For 11 timer siden, Erpe skrev:

Der har mig bekendt aldrig været bare en eneste muslimsk terroroperation i Danmark, - og vist heller ikke i Norge, hvor højreekstremisten Anders Breivik vel er den eneste kendte terrorist?

Du ønsker, at muslimerne skal fordømme palæstinensernes modstand og oprør mod Israel, fordi du vel ligesom USA betragter jøderne som et helligt folk? Men det kan du da ikke forvente, at muslimerne skal gøre!

Du kan med rette kritisere politikerne for ikke at fordømme de dårlige sider af kristendommen!

Personlig anser jeg kristendom, islam og jødedom for at have omtrent de samme dårlige sider. For de er alle blevet misbrugt til at føre religiøs krig mod andre. Islam er bestemt heller ikke fejlfri, men heller ikke engang den værste af de tre religioner.

Lad venligst være med at skrive hvad jeg ønsker da du tydeligvis ikke aner det. Jeg er faktisk ret ligeglad med palæstinenserne og israelerne. Det er dig som hele tiden prøver at bringe konflikterne i Israel på banen, men mit indtryk er faktisk at for de fleste, både herinde og i resten af Danmark, ligger det dem ikke specielt meget på sinde. Jeg betragter både jøder og muslimer som religiøse tosser (i hvert fald de stærkt troende). Begge grupper laver en masse lort.

Med hensyn til terrorangreb så var der angrebet på Krudttønden og synagogen for nogle år siden. Derudover er der blevet stoppet flere terrorangreb inden de blev udført (f.eks. mod Jyllandsposten). Ser man lidt mere bredt på det så er der sket rigtig mange angreb rundt omkring i Europa og ikke mindst i Mellemøsten.

Er der nogle bestemte ting du mener politikerne ikke har fordømt ved kristendommen? Jeg synes faktisk at der bliver fordømt, eksempelvis det sexuelle misbrug af drenge blandt katolske præster.

Jeg anser også kristendom, islam og jødedom for at have de samme (eller lige) dårlige sider...som udgangspunkt. Forskellen ligger i at især kristendommen er blevet reformeret og næsten alle kristne i vores del af verden tager ikke biblens ord for pålydende eller specielt seriøst. Islam derimod har ikke udviklet sig i samme grad og i mange muslimske lande er det faktisk gået tilbage i flere årtier.

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Erpe
For 11 timer siden, dna skrev:

Lad venligst være med at skrive hvad jeg ønsker da du tydeligvis ikke aner det. Jeg er faktisk ret ligeglad med palæstinenserne og israelerne. Det er dig som hele tiden prøver at bringe konflikterne i Israel på banen, men mit indtryk er faktisk at for de fleste, både herinde og i resten af Danmark, ligger det dem ikke specielt meget på sinde. Jeg betragter både jøder og muslimer som religiøse tosser (i hvert fald de stærkt troende). Begge grupper laver en masse lort.

Med hensyn til terrorangreb så var der angrebet på Krudttønden og synagogen for nogle år siden. Derudover er der blevet stoppet flere terrorangreb inden de blev udført (f.eks. mod Jyllandsposten). Ser man lidt mere bredt på det så er der sket rigtig mange angreb rundt omkring i Europa og ikke mindst i Mellemøsten.

Er der nogle bestemte ting du mener politikerne ikke har fordømt ved kristendommen? Jeg synes faktisk at der bliver fordømt, eksempelvis det sexuelle misbrug af drenge blandt katolske præster.

Jeg anser også kristendom, islam og jødedom for at have de samme (eller lige) dårlige sider...som udgangspunkt. Forskellen ligger i at især kristendommen er blevet reformeret og næsten alle kristne i vores del af verden tager ikke biblens ord for pålydende eller specielt seriøst. Islam derimod har ikke udviklet sig i samme grad og i mange muslimske lande er det faktisk gået tilbage i flere årtier.

Du ser på problemet med for små briller.

Jeg er enig i, at netop i Danmark har ateisterne stort set vundet over kristendommen og i en sådan grad, at kristendomsdemokraternes største problem med at komme ind i folketinget er, at ordet “kristendom” indgår i partinavnet. For i Danmark vil folk ikke stemme på partier, der kalder sig kristne. Politikerne fra andre partier omtaler derfor heller aldrig sig selv som kristne!

Sådan er det jo bare ikke i andre lande. I Tyskland kalder begge regeringspartier sig kristne i deres partinavne, og i USA fortalte selv Trump under sin valgkamp, at Bibelen var den bog, som han med størst fornøjelse læste i! For amerikanerne er meget religiøse og vil næppe stemme på en politiker, der ikke er religiøs og kristen.

Israel blev derfor også oprettet af amerikanerne, fordi de betragter jøderne som et helligt folk, der ifølge Bibelen hører hjemme netop der. Amerikanerne har derfor også støttet alle Israels krige ukritisk og givet Israel ubegrænset adgang til at købe våben.

Man skulle så tro, at Danmark ville have været mere kritisk, fordi vi ikke er religiøse. Men danske politikere har jo brug for USA og NATO og vil derfor ikke kritisere USA. Det ville simpelhen have været alt for dyrt for Danmark økonomisk at gøre dette. Så de danske politikere har også altid støttet Israel for at glæde USA. Dette har så også påvirket nogle danskere på højrefløjen, så de nu ikke kan lide araberne, - hvilket faktisk er i modstrid med USA! For som Trump udtrykker det, så elsker han Saudiarabien og stoler fuldt og fast på den saudiarabiske kongefamilie!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
1 time siden, Erpe skrev:

I Tyskland kalder begge regeringspartier sig kristne i deres partinavne

Gør de det? mon SPD selv ved det?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Erpe
For 16 minutter siden, dewey skrev:

Gør de det? mon SPD selv ved det?

SPD er ikke i regering i øjeblikket. Det er derimod CDU og CSU, hvor det første C i begge partiers navn står for "Christlich"!

Så de to mest populære partier i Tyskland er altså begge kristelige. (CSU stiller dog kun op i Bayern, hvor CSU til gengæld så ikke stiller op.)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
For 6 minutter siden, Erpe skrev:

SPD er ikke i regering i øjeblikket. Det er derimod CDU og CSU, hvor det første C i begge partiers navn står for "Christlich"!

Die derzeitige Bundesregierung wird getragen von einer Koalition aus CDU/CSU undSPD, mit Dr. Angela Merkel (CDU) als Bundeskanzlerin, Olaf Scholz (SPD) als Vizekanzler und Heiko Maas (SPD) als Bundesaußenminister. AfD, FDP, Linke und Grüne bilden die Opposition im Parlament.

CDU/CSU er een fraktion.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Erpe
For 53 minutter siden, dewey skrev:

Die derzeitige Bundesregierung wird getragen von einer Koalition aus CDU/CSU undSPD, mit Dr. Angela Merkel (CDU) als Bundeskanzlerin, Olaf Scholz (SPD) als Vizekanzler und Heiko Maas (SPD) als Bundesaußenminister. AfD, FDP, Linke und Grüne bilden die Opposition im Parlament.

CDU/CSU er een fraktion.

Selvom CDU og CSU samarbejder, så er det to forskellige partier. De slår sig ikke sammen, fordi Bayern er forskellig fra resten af Tyskland og ønsker så meget selvstændighed som muligt. En undersøgelse viste, at omkring 40% af Bayerns indbyggere ønsker, at Bayern skal melde sig ud af den tyske forbundsstat.

Jeg må da også indrømme, at jeg har sværere ved at forstå sproget i politiserien Die Rosenheim Cops, end jeg har med sproget i andre tyske serier. For Bayern-tysk er ret forskellig fra andre tyske dialekter. Selv østrigsk er langt lettere for mig at forstå.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
For 3 timer siden, Erpe skrev:

Selvom CDU og CSU samarbejder, så er det to forskellige partier. De slår sig ikke sammen, fordi Bayern er forskellig fra resten af Tyskland og ønsker så meget selvstændighed som muligt.

Det håber jeg så bare de to partier selv er klar over, ellers må gøre dem opmærksom på det.

Du går flot og elegant hen over din påstand om, at SPD ikke er i regering, så for en god ordens skyld, gentager jeg på tysk:

Die derzeitige Bundesregierung wird getragen von einer Koalition aus CDU/CSU und SPD, mit Dr. Angela Merkel (CDU) als Bundeskanzlerin, Olaf Scholz (SPD) als Vizekanzler und Heiko Maas (SPD) als Bundesaußenminister. AfD, FDP, Linke und Grüne bilden die Opposition im Parlament.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Erpe
Skrevet (redigeret)

For 17 minutter siden, dewey skrev:

Det håber jeg så bare de to partier selv er klar over, ellers må gøre dem opmærksom på det.

Du går flot og elegant hen over din påstand om, at SPD ikke er i regering, så for en god ordens skyld, gentager jeg på tysk:

Die derzeitige Bundesregierung wird getragen von einer Koalition aus CDU/CSU und SPD, mit Dr. Angela Merkel (CDU) als Bundeskanzlerin, Olaf Scholz (SPD) als Vizekanzler und Heiko Maas (SPD) als Bundesaußenminister. AfD, FDP, Linke und Grüne bilden die Opposition im Parlament.

Du kan læse mere om regeringskrisen mellem CSU og CDU på https://www.dr.dk/nyheder/udland/tysk-regeringskrise-udsat-merkel-accepterer-asyl-stramning

SPD har gjort sig ret usynlige og er åbenbart tilfreds med bare at være et støtteparti til de to andre partier. Så kan du jo eventuelt ærgre dig over, at de danske socialdemokrater ikke på samme måde var tilfredse med bare at være et støtteparti i en regering ledet af V og K 😉

Redigeret af Erpe

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...