snoozz

Jeg kan ikke sige "R" på engelsk!

Recommended Posts

snoozz

Hjælp jeg kan ikke sige R på engelsk! Hvad skal jeg gøre? Talepædagog?

Altså jeg kan godt sig "fred" på Dansk. Men fx Fred Flintstone bliver et noget som kan skrives som "Fuet"?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Tag som en del af din personlige charme. (Personlighed) 😊

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 3 timer siden, snoozz skrev:

Hjælp jeg kan ikke sige R på engelsk! Hvad skal jeg gøre? Talepædagog?

Altså jeg kan godt sig "fred" på Dansk. Men fx Fred Flintstone bliver et noget som kan skrives som "Fuet"?

Sorry for your problems 😉

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 2 timer siden, gumle skrev:

Jeg kan anbefale dig denne app https://learnenglish.britishcouncil.org/apps/learnenglish-sounds-right

Det virker fjollet, at sige lydene men det virker👍🏻 

Jeg kan bare anbefale den Engelske modsvar til "" Røde grøde med fløde "" 

Prøv                                                                      "" Temperatur kontrolled refrigerator ""  🎹🎹🎹

• Haha 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 7 timer siden, Jojojo skrev:

Jeg kan bare anbefale den Engelske modsvar til "" Røde grøde med fløde "" 

Prøv                                                                      "" Temperatur kontrolled refrigerator ""  🎹🎹🎹

For mange år siden var jeg i Canada, og den første morgen hos min værtsfamilie kom jeg op i køkkenet, hvor de andre sad og spiste morgenmad. Jeg kunne ikke umiddelbart få øje på køleskabet, så jeg ville spørge hvor det var, men snublede lidt i "refrigerator" hvorpå min værtinde smilede og sagde "we just call it the frige". Men siden har jeg lært at sige refrigerator.;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
Skrevet (redigeret)
For 20 minutter siden, Entrelac skrev:

For mange år siden var jeg i Canada, og den første morgen hos min værtsfamilie kom jeg op i køkkenet, hvor de andre sad og spiste morgenmad. Jeg kunne ikke umiddelbart få øje på køleskabet, så jeg ville spørge hvor det var, men snublede lidt i "refrigerator" hvorpå min værtinde smilede og sagde "we just call it the frige". Men siden har jeg lært at sige refrigerator.;)

Med tre gange R in et ord, så synes jeg det er rigtigt flot gjort. Jeg lærte hurtigt det med Røde osv. fordi jeg beherskede R,,,,,

Funny, jeg har aldrig mødt en Dansker i køkkenet som spurgte om Røde G med fl. og der er ingen som spiser det om morgen. og jeg spørger aldrig om nogen kan gentage hvad jeg siger 😉

Eller kunne de godt få ""Un petit coup dans le cul"" . I bund og grund er det et ulempe at være kendt med flere sprog, man kan nemt blive snot forvirret. 🤸‍♂️  

Redigeret af Jojojo

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 44 minutter siden, Jojojo skrev:

Med tre gange R in et ord, så synes jeg det er rigtigt flot gjort. Jeg lærte hurtigt det med Røde osv. fordi jeg beherskede R,,,,,

Funny, jeg har aldrig mødt en Dansker i køkkenet som spurgte om Røde G med fl. og der er ingen som spiser det om morgen. og jeg spørger aldrig om nogen kan gentage hvad jeg siger 😉

Eller kunne de godt få ""Un petit coup dans le cul"" . I bund og grund er det et ulempe at være kendt med flere sprog, man kan nemt blive snot forvirret. 🤸‍♂️  

Nu bliver jeg altså nødt til at rette dig lidt;). Det hedder ikke "røde grøde med fløde", det hedder "rødgrød med fløde":D, og det er ikke morgenmad, det er en dessert, som vist ikke bliver brugt ret meget mere. 

https://www.dr.dk/mad/opskrift/rodgrod-med-flode

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Torsten Bonfils

"Røget ørred" skulle være sværere at sige end "rødgrød med fløde".

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ElskerFolieBalloner

R for retarded? or R for red or?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind