DenBruneMunk

Skræmme billede af en burka klædt individ

Recommended Posts

DenBruneMunk

Flere muslimske lande forbyder at kvinderne skjuler ansigtet.  Nu er det altså ikke bare lille Danmark som går udenom dem.

http://nyheder.tv2.dk/udland/2019-07-15-flere-muslimske-lande-forbyder-kvinder-at-skjule-ansigtet

Værst er nok det skræmme billede, som jeg husker fra Rusland i ældre tid, som også er nævnt her.

Tchad var netop det første land syd for Sahara, som greb til et forbud i 2015 efter det første selvmordsangreb i landets historie begået på et marked af en mand, der havde skjult sprængstoffet under en burka.

Så er den kultur omkring disse heldækkende dragter jo stille og roligt ved at blive begravet i mange lande. Eller?

Vil S regeringen gå hen og lade vores kultur påvirke af den frihed vi nyder herhjemme, og fjerner de hætte forbuddet?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Vores "burka-lov" herhjemme er en skændsel. Vi har allerede et maskeringsforbud. Hvis man reelt ønsker et opgør med vores religionsfrihed, så bør man tage opgøret fuldt ud, og få ændret grundloven igennem en folkeafstemning.

Vores lov nu er en joke.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
For 1 minut siden, ThomasSneum skrev:

Vores "burka-lov" herhjemme er en skændsel. Vi har allerede et maskeringsforbud. Hvis man reelt ønsker et opgør med vores religionsfrihed, så bør man tage opgøret fuldt ud, og få ændret grundloven igennem en folkeafstemning.

Vores lov nu er en joke.

Der er muslimske lande så ikke helt så enig med dig der :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 9 minutter siden, DenBruneMunk skrev:

Vil S regeringen gå hen og lade vores kultur påvirke af den frihed vi nyder herhjemme, og fjerner de hætte forbuddet?

Det var et svar til dette. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
gumle

Jeg er for forbudet, men kan godt se det “farlige” ved forbudet. Jeg bryder mig ikke om skræmmebilledet af en muslimsk kvinde dækket til, idet det tager fokusset fra, hvorfor forbudet skal være der.

Burka er kvindeundertrykkende, men burka gør ikke kvinder kriminelle ...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind