Forsvarsadvokat

Sælger: Den har kun kørt 60.000 km!?

Recommended Posts

Forsvarsadvokat

Sælger: Den har kun kørt 60.000 km!?

https://www.dr.dk/nyheder/penge/find-vej-i-kilometerjunglen-saadan-sikrer-du-dig-bedst-mod-fusk

"Det kan være svært - nærmest umuligt - at gennemskue, om der er svindlet med kilometerstanden i den bil, du overvejer at købe.

Og selv om bilsælgeren virker troværdig og overbevisende, kan kæden også nemt være faldet af et andet sted i salgsleddet, så du ender med at købe en bil, der er ældre, end den tager sig ud og dermed også for dyr."

Mange tjekker ikke om den brugte bil de påtænker at købe, nu også "kun" har kørt de km som sælgeren opgiver!

Min nabo har lige købt en 9 år brugt bil, og den har "kun" kørt 60.000 km siger han!

Dette svare til "kun" 6.666 km pr. år!

Så sagde jeg til ham, ja men har du fået en kilometer garanti?

Nej, det har jeg ikke tænkt på, da jeg stolede på bilforhandeleren - svarede min nabo!

Mit bud er, at den bil godt kan have kørt 160.000 km eller mere på de 9 år, da en udbredt svindel med brugtbiler er, at dreje km tælleren "passende" tilbage!

Og dette svindelnummer behøver ikke kun at være på bilforhandlerens side, men bliver også lavet af den tidligere ejer af den brugte bil!

Dette bliver selvfølgelig gjort for at den tidligere ejer kan få en højere brugtpris, og hvis det er bilforhandleren som fusker, så kan han jo også sælge bilen til en højere pris!

I linket kan du læse 7 gode råd, for ikke at blive snydt alt for meget, hvis du påtænker at købe en brugtbil!

Din mening?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
T38

Slå nummerpladen op på www.nummerplade.net .

Det kan være vanskeligt at kontrollere bilens sande kilometertal hvis den er importeret brugt .

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Forsvarsadvokat
For 17 timer siden, T38 skrev:

Slå nummerpladen op på www.nummerplade.net .

Det kan være vanskeligt at kontrollere bilens sande kilometertal hvis den er importeret brugt .

Korrekt, men mange køber brugt bil med skyklapper på! :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind