Ole Jensen

"Fodbold"

Recommended Posts

Ole Jensen

Engang da jeg var en stor knægt på 18-20 år spillede jeg nogen-gange lidt forbold nede ved stranden. Vi hyggede og kørte til stranden da vi havde "fået" kørekort. SÅ fuldte vi ofte en "VW-Bobel" med venner og så tog vi på stranden og grillede pølser og drak øl.

EN dag stod jeg og spillede ligt med mig selv mens de andre sad lidt-væk og grillede pølser og badede. En knægt kom og spurgte om vi skulle tage en kamp 1-mod-1 jeg grinede lidt også sagde jeg "ja okay" også tænkte jeg "hvad kunne sådanne en lille dreng overhovedet finde ud af at drible eller hvad"  så jeg gjorde det bare for at glæde ham. MEN! Der blev jeg skudda noget overraslet for han vandt lige 10-0 : ) og de andre på stranden var ved at få deres øl i den "gale" hals a grin !  Men pyt! Jeg gav knægten hånden og forærede ham en pølse fra grillen og en sodavand.

5-minutter senere kom hans far, det var "Finn Laudrup" og han råbte "Kom nu Michael" vi skal hjem! 

Så der havde jeg lige fået tæsk af "Michael Laudrup" i fodbold da han var kun 10-år, det var nu meget sjovt at tænke på, når "man" flere-år senere sad i sin stue og så "Michael" være verdens bedste fodbolds spiller på det Danske landshold. : )

Venlig hilsen Poul Jørgensen

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
For 12 minutter siden, Ole Jensen skrev:

Engang da jeg var en stor knægt på 18-20 år spillede jeg nogen-gange lidt forbold nede ved stranden. Vi hyggede og kørte til stranden da vi havde "fået" kørekort. SÅ fuldte vi ofte en "VW-Bobel" med venner og så tog vi på stranden og grillede pølser og drak øl.

EN dag stod jeg og spillede ligt med mig selv mens de andre sad lidt-væk og grillede pølser og badede. En knægt kom og spurgte om vi skulle tage en kamp 1-mod-1 jeg grinede lidt også sagde jeg "ja okay" også tænkte jeg "hvad kunne sådanne en lille dreng overhovedet finde ud af at drible eller hvad"  så jeg gjorde det bare for at glæde ham. MEN! Der blev jeg skudda noget overraslet for han vandt lige 10-0 : ) og de andre på stranden var ved at få deres øl i den "gale" hals a grin !  Men pyt! Jeg gav knægten hånden og forærede ham en pølse fra grillen og en sodavand.

5-minutter senere kom hans far, det var "Finn Laudrup" og han råbte "Kom nu Michael" vi skal hjem! 

Så der havde jeg lige fået tæsk af "Michael Laudrup" i fodbold da han var kun 10-år, det var nu meget sjovt at tænke på, når "man" flere-år senere sad i sin stue og så "Michael" være verdens bedste fodbolds spiller på det Danske landshold. : )

Sikke mange kendisser, du da skam har mødt, hr. Poul.

Michael Laudrup kan jeg ikke prale af at have mødt. Men jeg husker en anekdote fra, da jeg var 11-12 år gammel og spillede tennis. Jeg skulle møde en pigespiller. Hun var godt nok 14 år så hun var et par år ældre end mig, men jeg tænkte, at sådan en pige kunne jeg vel godt ordne. Men jeg tabte stort. Bagefter fik jeg så at vide, at hun var dansk mester i juniortennis for piger. Så det var måske ikke så sært, at jeg tabte.  Jeg husker dog ikke hendes navn. Nej, det var ikke Wozniacki. For jeg er jo lige generationen ældre end hende he he

Da jeg var først i 20´erne, havde jeg en nabo, som jeg tit spillede bordtennis med. Det var pisseirriterende, fordi han vandt ALTID. Så en dag fandt jeg ud af, at han også havde været toptennisspiller som knægt. Da han var 14 år var han dansk mester i drengetennis.

Så uden at have mødt de store stjerner, kan jeg da sige, at jeg har spillet mod en dansk mester i både pige- og drengetennis ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk

LOL ,

For 4 minutter siden, Lucianone skrev:

Sikke mange kendisser, du da skam har mødt, hr. Poul.

Det har du ret i der, længe leve den fri fantasi.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ole Jensen
For 2 minutter siden, DenBruneMunk skrev:

LOL ,

Det har du ret i der, længe leve den fri fantasi.

Munk, det er ikke fantasi, det skete. Men pyt! Jeg er da lige glad. : )

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ethanol-Erik
For 1 time siden, Ole Jensen skrev:

Munk, det er ikke fantasi, det skete. Men pyt! Jeg er da lige glad. : )

Jeg mødte engang Anker Jørgensen og Saddam Hussein på een og samme tid, de sad og fik sig en hyggepils på Krostuen i Pandrup.

Saddam var naturligvis i Danmark incognito, han gik derfor under dæknavnet Abdul el Kebab Olsen.

Af samme grund måtte samtlige tilstedeværende - inklusive tjener-Bent og puddelhunden Palle - højtideligt sværge at de selvfølgelig 'aldrig' :fløjt: havde set de to herrer sammen. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
Skrevet (redigeret)

Det nærmeste jeg kommer at have mødt fodboldstjerner er følgende:

- en dag så jeg Peter Schmeichel komme gående i gummistøvler og regntøj ved Kongens Nytorv. Jeg hilste ikke på ham, men så ham altså bare på få meters afstand. Han arbejdede på daværende tidspunkt for Discovery Channel og var vist ved at lave et program i København.

- engang i 2003 var jeg i Italien. Jeg var bl.a. i Torino og så benyttede jeg lejligheden til at tage ud til det gamle Stadio Comunale og se stjerneholdet Juventus træne. Efter træningen, kom stjernemålmanden Gianluigi Buffon pludselig kørende i sin bil. Han stoppede op et par meter foran mig og nogle andre fans og gav sig tid til at skrive autografer. Jeg er dog ikke autografjæger, så bad ikke om hans autograf. Men alligevel sjovt at have Buffon kun to meter foran sig. Men et par dage efter, kom jeg gående på gågaden i Torino, og lige forbi mig gik selveste Juventus´daværende direktør, Luciano Moggi. Han havde høj cigarføring og lignede en rigtig mafioso-type. Et par år senere blev han centrum i en stor skandale om købte dommere o.s.v. Han gik under navnet "Big Luciano". Og det hedder Lucianone på italiensk. Det er ham jeg har opkaldt mit brugernavn efter. Han var italiensk fodbolds Godfather på daværende tidspunkt. Buffon? Ja, ham fik jeg faktisk hilst på fem år senere, da Juventus var i København for at møde Brøndby i en træningskamp. Der hilste jeg på Buffon udenfor Juventus´hotel. Ikke håndtryk, men bare et CIAO og et gensidigt vink.

- AGF´s nuværende træner er David Nielsen, som også havde en okay god spillerkarriere, hvor han bl.a. var topscorer i FCK. David kendte jeg perifært, da jeg var ung, da jeg ligesom ham stammer fra Vendsyssel. Og jeg mødte ham også et par gange i fodboldkampe. Jeg har både prøvet at spille med ham og imod ham. Jeg husker en kamp, hvor jeg spillede imod ham. Jeg var målmand for det ene hold og han var angriber for det andet hold. Det blev uafgjort, men jeg kan huske, at han udlignede i sidste minut på en scoring, hvor jeg mente, at han begik klart friskpark på mig. Han havde fat i bolden og så kom David væltende ind i mig, så jeg mistede balancen og så scorede han. Jeg mente jo klart, at der var frispark, da han ramte mig før han fik fat i bolden. Men det mente dommeren åbenbart ikke. Hmm. Men jeg kunne da glæde mig over, at han først fik scoret på mig i allersidste minut af kampen. Indtil da havde jeg holdt ham fra fadet :) - Det var kun et par år før, han blev købet af OB, hvor han var med på det hold, der nåede kvartfinalen i Uefa Cup´en, hvor de tabte til Parma fra Italien.

Den allerstørste stjerne, jeg nogensinde har mødt, var dog flodhesten DOLPH. Jeg kom kørende ad Kastrupvej ude på Amager, da jeg til min store overraskelse pludselig spottede den blå flodhest DOLPH midt på fortorvet. Jeg gik over og hilste på ham og fik taget et billede sammen med ham, hvor jeg står arm i arm med ham. Vi er da skam rigtigt gode venner jeg og Dolph. Jeg ved jo, at han er et stort idol for højrefløjen. Hans holdninger matcher jo hr. Paludan´s meget godt he he. Men Dolph var i gang med at optage et afsnit ude ved et solcenter på Amager. Han er godt nok høj ham Dolph. Jeg vil tro ca. 2 meter høj. Men hans store flodhestehoved er jo også gigastort. 

Redigeret af Lucianone

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
david den store
For 2 timer siden, Ethanol-Erik skrev:

Jeg mødte engang Anker Jørgensen og Saddam Hussein på een og samme tid, de sad og fik sig en hyggepils på Krostuen i Pandrup.

Saddam var naturligvis i Danmark incognito, han gik derfor under dæknavnet Abdul el Kebab Olsen.

Af samme grund måtte samtlige tilstedeværende - inklusive tjener-Bent og puddelhunden Palle - højtideligt sværge at de selvfølgelig 'aldrig' :fløjt: havde set de to herrer sammen. 

Jeg syntes også at der var noget med Anker hvor der var en person der sparkede ham i enden så han røg i et hul , fordi han smed noget skrald . 🤣

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ole Jensen
For 9 timer siden, Ethanol-Erik skrev:

"Erik" okeeey så tror vi lige på den!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
david den store
For 15 timer siden, Ole Jensen skrev:

"Erik" okeeey så tror vi lige på den!

Jamen det tror jeg da på , det var synd du ikke var på Krostuen Pandrup den dag 😁 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Du skriver som "Gæst" på Jubii Debat. Opret en profil her... og få fuld adgang til Danmarks største debat forum.
Skriv nyt svar...

×   Du har indsat indhold med egen formatering.   Restore formatting

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Dit tidligere indhold er gendannet.   Ryd editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.