Trimmer

En uønsket venneanmodning

Recommended Posts

Trimmer

De fleste brugere af Facebook kender vel til det at modtage en venneanmodning, og i de fleste tilfælde bliver man vel glad.

For et stykke tid siden modtog jeg en venneanmodning fra en person der står relativt tæt på mig. Manden er forenings formand og har der for en vis magt, over foreningen og dens medlemmer. Jeg har været medlem af foreningen i omkring 10 år, og i den tid har den mand gentagene gange fornærmet mig, og jeg fatter der for ikke at han sender en venneanmodning, da han jo udmærket ved at vi står os dårligt med hinanden. Så jeg afviste ham straks som ven ! 

Jeg ved nu at det var uklogt af mig da han nu udøver chikane mod mig i foreningen. Jeg tror at det ender med at jeg forlader foreningen - da det psykiske pres er ret stort.

Facebook er på mange måder fornøjeligt, men den venneanmodnings ordning er på mange måder uheldig. Jeg modtager næsten altid en venneanmodning med glæde - bare ikke her i dette tilfælde.

Hvad skal jeg gøre - og hvordan slipper jeg ud af dette her med skindet på næsen ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
sortey

hmm  har facebook siden taget magten fra dig , , ?? det dit valg du kan da bare ignorere, de du ikke vil være venner med , forstår ikke problemet 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ieet

Hej Trimmer,

Puha det lyder som en grim situation som du er nødt til at håndtere.

Lad mig starte med at understrege, som jeg ser det, er problemet ikke Facebook eller venneanmodningen. Det lyder til at du har gjort det rigtige ved at afvise adgang som Facebook-"ven" til private detaljer til en du ikke ønsker skal have adgang til disse.

Det er et problem at manden nu udøver Chikane i foreningen af dig. Du kan stille hårdt imod og klage skriftligt til foreningen, og dermed gøre opmærksom på hvad han gør. Det kan blive taget op på et bestyrelsesmøde, og kan fremgå af referaterne... men...

Udfra det du skriver er problemet opstået allerede inden Facebook anmodningen, hvor i allerede stod dårligt. Nu skrev du ikke ret meget om hvad der ligger til grund for dette, og jeg vælger at tolke det som at du måske ikke er klar over problemet. Hvis du vil have problemet håndteret, så bør du huske at de fleste "bøller" er meget direkte - spørg ham! Find ud af om han har et problem med dig, og vær klar til at høre hans svar. Måske er det noget du kan gøre noget ved og måske hjælper det hvis han bare får luft.

Beklager det ubehagelige løsningsforslag, men når ting først er kørt af sporet, er der ofte ikke en god løsning. Vi lytter alle gerne her på forum til hvordan det gik og hvis du finder ud af hvad det underliggende problem var, og en løsning. Måske kan vi lære af det.

Med venlig hilsen

Ieet

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ole Jensen

Det lyder som en af "dødenskøbmænd", og det at "IEET" tilfældigvis nu kommer og skriver "fornuftigt" er bare tilfældigt? 

Kan i for-heælvede ikke forstå hvad det gør ved mennesker at blive jagtet gennem så mange-år? Ja jo, I kan da være ligeglad men en dag er det jer detr bliver jagtet og så er i sjovt-nok ikke så ligeglade længere. Nå men pyt! Det går jo nok. Ikke "IEET"? : )

Venlig hilsen Poul Jørgensen

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
david den store
For 12 minutter siden, Ole Jensen skrev:

Det lyder som en af "dødenskøbmænd", og det at "IEET" tilfældigvis nu kommer og skriver "fornuftigt" er bare tilfældigt? 

Kan i for-heælvede ikke forstå hvad det gør ved mennesker at blive jagtet gennem så mange-år? Ja jo, I kan da være ligeglad men en dag er det jer detr bliver jagtet og så er i sjovt-nok ikke så ligeglade længere. Nå men pyt! Det går jo nok. Ikke "IEET"? : )

Ieet har altid skrevet fornuftigt og er en meget klog mand der ved meget , især ved han meget om jura . 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
For 20 minutter siden, Ole Jensen skrev:

Hvem er dødens købmænd egentlig? Illuminati? Frimurerne? Aliens?

Nå, bortset fra det...

Eksemplet fra trådstarter illustrerer meget godt, hvorfor jeg ikke er på fjæsbogen. Der er for mange intriger derinde. For meget had. For meget bagtaleri. Og folk rotter sig sammen imod hinanden. Og der hersker, som jeg ser det udefra, en usympatisk flokmentalitet derinde, hvor folk bare jagter likes og popularitet - og det gør, at de ofte ikke tør være sig selv. Af frygt for at træde nogen over tæerne eller at miste likes og popularitet.

Når dette er sagt, synes jeg, at trådstarter bør konfrontere personagen direkte med, hvorfor hun ikke har godtaget vedkommende på vennelisten. Og fortælle vedkommende, at hun føler sig chikaneret af personen. Jeg tror, at der er brug for at rense luften. Måske vil det gøre forholdet bedre. Eller også må personen afsættes fra sin post, hvis det er tydeligt, at han går og chikanerer folk fra sin magtposition.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ole Jensen

JA hvis man synes det er "fornuftigt " at være ansat for flere-1000 kroner om dagen for at ædelægge en anden mands liv, så er "IEET" meget fornuftig. jeg kunne nu ikke se mig selv i sådanne et arbejde for jeg er en god person, men sådanne er der jo så meget : )

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
david den store
For 1 minut siden, Ole Jensen skrev:

JA hvis man synes det er "fornuftigt " at være ansat for flere-1000 kroner om dagen for at ædelægge en anden mands liv, så er "IEET" meget fornuftig. jeg kunne nu ikke se mig selv i sådanne et arbejde for jeg er en god person, men sådanne er der jo så meget : )

Hold da lige op , du mener sgu da ikke at manden har ødelagt dit liv 🤣 nej det har du så sandelig selv gjort pga af din evindelige kamp i mod Tryg. Der er bare den forskel at Ieet vidste hvad han snakkede om mht til jura , hvor du derimod faldt til jorden med dit hjemmestrikkede jura.  

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ole Jensen

Det er hver gang jeg skrive4r noget som "IEET" ikke kan eller VIL svare på, så er indlægget pist-væk som om jeg var lavet af luft. Det er da lidt af et tilfælde synes du ikke "Flixtor/MarieS/Måneskid/IEET/Mjølner/HR Olsen"

Ti Amo Nessuno

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
david den store
On 10.7.2019 at 16:56, Ole Jensen skrev:

Jeg er sikker på at Ieet er en god person , prøv at læse de gode råd han kommer med her på debatten , så jo han er sikkert meget flink. 🤩

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Du skriver som "Gæst" på Jubii Debat. Opret en profil her... og få fuld adgang til Danmarks største debat forum.
Skriv nyt svar...

×   Du har indsat indhold med egen formatering.   Restore formatting

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Dit tidligere indhold er gendannet.   Ryd editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.