Forsvarsadvokat

Skal vi bygge mure omkring Europa?

Recommended Posts

Erpe
For 3 timer siden, homofaber skrev:

Jeg er ikke enig i, at konflikter i EU-regi kommer fra forskellige sprog og nationaliteter - vi har jo andre former for multilateralt samarbejde, som fungerer udmærket. Og i forhold til det, som man ser i Østasien er konflikter i Europa ikke så ekstreme. Her er det nærmere konflikter, der driver det hele.

Mit store problem med EU er, at systemet er så svært at overskue for den almindelige borger. Der er kun få, der læser traktaterne og selve det juridiske grundlag for EU er så ekstremt tungt, at kun få kan forstå det. Det gør, at befolkningen mister tilliden og det er ikke godt.

Du misforstod mig. For jeg er helt enig i, at konflikterne i EU indtil nu ikke har handlet om forskelle på sprog og nationaliteter. De har i stedet mest handlet om det populistiske højres frygt for indvandring fra Mellemøsten og Afrika. Men dette skyldes jo netop, at EU endnu ikke har en stærk centralregering, der kan give ordrer til medlemslandene og forbyde dem at forlade EU, ligesom f. eks. Spanien gjorde, da Vallonien ønskede at være et selvstændigt land. Som du kan se på https://www.faz.net/aktuell/feuilleton/bverfg-urteil-bayern-darf-deutschland-nicht-verlassen-14603200.html fik Bayern heller ikke tilladelse til at forlade Tyskland.

Men EU kan endnu ikke forbyde medlemslandene at melde sig ud, fordi EU intet militær har, da militæret stadig tilhører de enkelte medlemslande. Dette har store lande som Tyskland og Frankrig dog planer om at ændre. Men netop derfor holder Tyskland og Frankrig lav profil, så de ikke skræmmer de små lande til hverken at forlade EU eller fra at afgive deres militær til EU. At de store lande i stedet vil begynde at spille med musklerne efter, at de evt. har fået de små lande til at gå med til at afgive deres militær til Bruxelles, er jeg ikke et sekund i tvivl om!

EU er blevet påstået at være fredens projekt. Det er det også, sålænge det bare er et samarbejde mellem uafhængige selvstændige lande. For så forhindrer EU ganske rigtigt alle de krige, der hærgede Europa både i første halvdel af 1900-tallet og i de århundreder, der kom endnu tidligere. Men bliver EU til Europas Forenede Stater med centralt militær ligesom USA, så vil krigene blusse op igen. Bare i stedet som borgerkrige, hvor de enkelte lande gør oprør mod Europas centralregering, der vil forsøge at kvæle alle oprørene med militær, - hvilket dog nok kun vil virke i nogle år, før Europas Forenede Stater alligevel bryder sammen, ligesom bl. a. Sovjetunionen jo også gjorde. Mest sandsynligt vil Europas sammenbrud som forbundsstat dog blive mindre fredelig om mere blodig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sukla

Der er allerede bygget et grænsehegn mellem Bulgarien og Tyrkiet.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Erpe
On 9/7/2019 at 19:25, Jojojo skrev:

Det er jeg ikke enig med, jeg vil bruge Grækenland som forbillede at det sagtens kan virke, og jeg er overbevist om at den ungers generation som er vokset op med € i baglommen kommer til at gøre forskellen.

Til gengæld tror jeg at klima ændringer kommer til at spille et større rolle, og sætte EU,s grænser under tryk, men hvor hurtigt det sker aner jeg ikke rigtigt noget om, jeg frygter dog at det sker hurtigere end vi tror.

EU skal passe på med at acceptere ret mange flere muslimer lige nu på grund af islamofoberne, der ellers vil komme til at stå alt for stærkt og kunne erobre magten især i de tidligere østeuropæiske stater. Men EU har brug for indvandring for at imødegå manglen på arbejdskraft. Politikerne gør bare klogt i at stræbe efter, at indvandringen indtil videre kommer fra ikke-muslimske lande. I første omgang bliver det nok nemmest at få den ønskede arbejdskraft via indvandring fra Sydamerika.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Forsvarsadvokat
On 9.7.2019 at 20:25, Patrioten skrev:

Klog og fremsynet mand ham Uffe Østergård og helt enig i konklusionen !

Så længe Frontex og EU ikke kan få fingeren ud og beskytte de ydre grænser må det være på sin plads at vi splejser til et hegn og en grænsepatrulje der er sin opgave voksen !

Fandme en verdensomspændende uskik at folk tror de bare kan vade over en landegrænse uden at spørge om lov !

Enig, han er inde på sagens kerne med indvandring!

Man kan vel kun sige, at Ungarn har succes med sit grænsehegn, for de vil simpelthen ikke overrandes af migranter fra Syd.

At der så ses skævt til Ungarn af de andre lande i EU, tror jeg at Ungarn er ligeglad med. :D 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Patrioten
For 1 minut siden, Forsvarsadvokat skrev:

Man kan vel kun sige, at Ungarn har succes med sit grænsehegn, for de vil simpelthen ikke overrandes af migranter fra Syd.

At der så ses skævt til Ungarn af de andre lande i EU, tror jeg at Ungarn er ligeglad med. :D 

Helt enig, jeg tror også Orban er ligeglad og jeg håber flere følger trop hvis der kommer en bølge mere !

Vesteuropa lider af en sygelig politisk korrekthed når det kommer til ulovlig indvandring hvor de istedet burde takke en mand som Orban der lukkede hullet fra Tyrkiet.

Istedet hylder man folk som Merkel og Lofven der lukkede djævelen ind og forårsagede det ragnarok vi kæmper med endnu !

Hovedrystende idiotisk og endnu et bevis på EU’s inkompetence !

Ud af det lort !

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Forsvarsadvokat
For 7 minutter siden, Patrioten skrev:

Helt enig, jeg tror også Orban er ligeglad og jeg håber flere følger trop hvis der kommer en bølge mere !

Vesteuropa lider af en sygelig politisk korrekthed når det kommer til ulovlig indvandring hvor de istedet burde takke en mand som Orban der lukkede hullet fra Tyrkiet.

Istedet hylder man folk som Merkel og Lofven der lukkede djævelen ind og forårsagede det ragnarok vi kæmper med endnu !

Hovedrystende idiotisk og endnu et bevis på EU’s inkompetence !

Ud af det lort !

Hørt hørt! :D

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Erpe
1 time siden, Forsvarsadvokat skrev:

Det eneste, som Ungarn har succes med, er at blive fattigere!

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind