Forsvarsadvokat

Tour de France igen!

Recommended Posts

Lucianone

Jeg skal nok følge lidt med alligevel, fordi det er bare noget, man skal om sommeren. Eller jeg synes nu det er hyggeligt at sidde og se rytterne lide op ad de stejle bjerge, mens man nyder det betagende landskab.

Det er også ekstra interessant i år, fordi der er hele ni danskere med i løbet, hvilket er rekord. Og selvom det mest er Fuglsang, der snakkes om, bliver de andre jo også spændende at følge. Med hele ni ryttere, tror jeg på, at vi i år endelig får en dansk etapesejr i Touren. 

Fuglsang har haft et fantastisk forår, men jeg tvivler på, at han kan holde kadencen i Touren, da det er et tre uger megalangt og hårdt løb, så jeg tror han får et par Off Days undervejs, der forhindrer ham i at kunne vinde løbet. Men hvis alt flasker sig, er en Top 5 eller Top 8 bestemt en mulighed for ham.

Det er dog et dårligt tegn, at han allerede styrtede på 1. etape i går. Statistisk set, når man allerede styrter på første etape, så kommer man nok også til at styrte et par gange mere undervejs. Og det stiller Fuglen i en halvdårlig udgangsposition, at han allerede har haft sit første styrt. Noget der ikke kan undgå at hæmme ham fysisk og mentalt på de første etaper. Nu kom han heldigvis ikke alvorligt til skade. Men bare sådan noget som, at hans knæ er en smule hævet og gør ondt, er nok til, at han vil få det svært i løbets første 3-4 dage. Og han risikerer nemt at miste lidt tid de kommende dage. Jeg styrtede selv på min cykel for en uge siden og slog mit knæ - røg lige forover styret og landede på knæet. Og jeg har haft besvær med både at cykle og gå den seneste uge, så derfor ved jeg selv, hvor hæmmet man er i sine bevægelser efter sådan et styrt. Jeg har da stadig kunnet cykle og gå, men det hele foregår i et langsommere tempo og man kan ikke hverken gå eller cykle hurtigt, fordi man er hæmmet i sine bevægelser. Det vil Fuglsang også kunne mærke de kommende dage, så han skal være glad, hvis han undgår at tabe tid.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Torsten Bonfils

Jeg har ikke fulgt med i det endnu, men jeg vil umiddelbart gætte på at Jakob Fuglsang næppe kommer til at leve op til de store forventninger. Det plejer vist at være sådan at dem der kører godt om foråret plejer at køre skidt til Tour de France. Man kan ikke holde en topform over så lang tid.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Han er jo styrtet, så tvivlsomt om han overhovedet gennemfører.

I øvrigt synes jeg at Tour de France er ca lige så underholdende som at stå i kø i Netto - hele dagen gg.

• Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Forsvarsadvokat
For 21 timer siden, snoozz skrev:

Han er jo styrtet, så tvivlsomt om han overhovedet gennemfører.

I øvrigt synes jeg at Tour de France er ca lige så underholdende som at stå i kø i Netto - hele dagen gg.

Jeg begriber ikke at nogen gider se på det doping løb længere!

Men der må jo være mange penge i det og reklamer!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
Skrevet (redigeret)
For 17 timer siden, Forsvarsadvokat skrev:

Jeg begriber ikke at nogen gider se på det doping løb længere!

Men der må jo være mange penge i det og reklamer!

Jeg ser heller ikke det hele. De her lange dræbende og ensformige flade etaper i starten af løbet, gider jeg sjældent se. Jeg ser som regel kun lige spurten, fordi ni ud af ti gange ender disse etaper jo i en massespurt. Og de 200 km. frem til spurten er en ren transportstrækning uden overraskelsesmomenter. I hvert fald ofte.

Men når de kommer frem til bjergene, må jeg indrømme, at jeg følger rigtigt meget med. Jeg er fascineret af at se dem lide op ad bjergene. Af at se, hvordan de forcerer det ene monsterbjerg efter det andet. Jeg cykler selv en del, dog kun på motionsplan. Men derfor ved jeg, hvor hårdt det kan være bare at cykle op ad en bakke, der er 70-80 meter høj og stejl (bakkerne i mit lokalområde er sådan ca. 70 meter høje, de højeste af dem). Så tænk på at i Touren cykler de måske op ad 1-2 km. høje bjerge. Jeg har svært ved at forstå, at de kan klare det. Men netop derfor fascinerer det mig. 

Det er rigtigt, at doping har ødelagt meget. Men det er dog mit indtryk, at man gør meget for at bekæmpe doping. Og jeg har det sådan, at så længe folk ikke er snuppet, må man lade tvivlen komme dem til gode. Man kan måske kynisk sige, at der i 90´erne hvor alle var dopede, var det vel groft sagt alligevel den stærkeste der vandt. Fordi alle var lige dopede he he. Altså nok var Riis dopet, da han vandt Touren. Men det var hans konkurrenter vel også. Så derfor var det i mine øjne stadig en flot sejr. 

Redigeret af Lucianone
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind