Patrioten

Roskilde-festivalen er slut

Recommended Posts

Patrioten

Denne festival er indehaver af mange rekorder, gode som dårlige.

Til de gode hører at festivalen er Nordens første og største musikfestival.

Udover en mangeårig kedelig rekord som Nordens største åbne losseplads både under og efter festivalen, oplyser nyhederne her til morgen at voldsepisoderne er steget og antallet af voldtægter er tredobbelt ifht. til sidste år.

Festival ledelsen ved at miljøet er i højsædet hos mange unge mennesker så iår er der opstillet rekordmange containere som man håber vil hjælpe, men ifølge øjenvidner har det åbenbart ikke haft den store effekt under festivalen.

Nu bliver det spændende at se de obligatoriske billeder af festival området efter de sidste gæster er taget hjem.

Mon billederne vil vise at de unge er blevet mere miljøbevidste - hvad tror du ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

De to ting kan ikke umiddelbart blandes sammen.

Roskilde er ikke repræsentativ for hele ungdommen, og bestemt ikke for netop den miljøbevidste sektion.

Roskilde er en kæmpe drukfest og kan sammenlignes med fx 1. maj i Fælledparken. Begge efterlader en del oprydning - ligesom når I holder en abefest selv.

Jeg har set festivalen blive brugt mange gange, til at miskreditere "de unges" miljøbevidsthed. Men den holder sgu ikke i byretten.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
Skrevet (redigeret)
For 2 timer siden, ThomasSneum skrev:

De to ting kan ikke umiddelbart blandes sammen.

Roskilde er ikke repræsentativ for hele ungdommen, og bestemt ikke for netop den miljøbevidste sektion.

Roskilde er en kæmpe drukfest og kan sammenlignes med fx 1. maj i Fælledparken. Begge efterlader en del oprydning - ligesom når I holder en abefest selv.

Jeg har set festivalen blive brugt mange gange, til at miskreditere "de unges" miljøbevidsthed. Men den holder sgu ikke i byretten.

Det er det samme her i Aalborg efter det årlige karneval, der afholdes i maj. Kæmpe drukfest, hvor hele byen sejler i affald i timerne og dagene efter karnevallet. 

Jeg er dog ikke sikker på, at jeg er enig i din konklusion. Fordi hvor Roskilde er for en mere snæver del af ungdommen, så er sådan noget som Aalborg Karneval for alle og jeg vil påstå, at over halvdelen af unge mennesker i Aalborg og omegn deltager i festen. Så derfor synes jeg egentlig godt, at man kan konkludere, at ungdommen ikke generelt virker særligt miljøbevidst, sådan som der svines under karnevallet i Aalborg.

I den forløbne uge har der været et andet stort arrangement i byen. Tall Ship Races. Her er publikum meget blandet. Jeg vil dog sige at der er langt færre unge og langt flere modne og ældre samt børnefamilier end til karnevallet. Og netop derfor, synes jeg, at det er meget sigende, at der har været nærmest pinligt rent i Aalborg under begivenheden, selvom der har været mindst lige så mange deltagere som under Karnevallet. Jeg synes da, at det tyder lidt på, at det netop er de helt unge, der har et problem med at holde orden i gaderne. Mens de modne og familierne er mere bevidste om ikke at svine og at rydde op efter sig. 

Jo, der findes miljøbevidste unge. Men de burde så være bedre til at udøve justits overfor deres kammerater og jævnaldrende. Fordi hvorfor tager de ikke dem i armen, når de sviner under karnevallet og på Roskilde og beder dem stoppe - eller i det mindste rydde op efter sig?! Det virker på mig som om, at enten er de miljøbevidste unge i klart mindretal. Eller også har de bare svært ved at vinde gehør hos deres jævnaldrende. Det korte af det lange er, at jeg overordnet set ikke er overbevist om, at de unge over én kam er mere miljøbevidste og renlige end vi andre. Tværtimod måske - så synes jeg de unge sviner mere end min generation gør....

Min fornemmelse er, at den såkaldt miljøbevidste ungdom er noget, der bliver promoveret af globalisteliten og af magthaverne. Fordi de selv gerne vil fremme den grønne agenda. Og for at få succes med den grønne agenda, er det især vigtigt at nå ud til de unge. Derfor bruger de hende den unge semiautistiske svenske pige som talerør og symbol på hele ungdommen. Hvilket jeg mener, er at udnytte hende lidt og at manipulere med hende. Hun er kun blevet gjort til symbol, fordi det tjener magthavernes interesse. Fordi den grønne agenda er selve kernen i deres Agenda21 og Agenda 2030.

Med andre ord tror jeg, at myten om den åh, så miljøbevidste ungdom, er noget der er blevet skabt ovenfra af eliten. Det kommer ikke fra ungdommen selv. Og man skal være opmærksom på, at mange af de store samfundsbevægelser er skabt af eliten. Det samme gælder f.eks. feministerne og Black Lives Matter. Skabt af eliten fordi de tjener en bestemt agenda. Det er ikke nede fra den jævne mand eller kvinde, at sådanne bevægelser starter. Og undersøger man finansieringen af disse grupper, står der tit Rockefeller, Rothschilds eller Soros på konvolutten. Som er den absolutte finansielle og globalistiske magtelite.

Redigeret af Lucianone
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Sjovt som man kan gøre ethvert tiltag man er kritisk over for, til en politisk sammensværgelse om magt. 

Den køber jeg umiddelbart ikke. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
For 1 minut siden, ThomasSneum skrev:

Sjovt som man kan gøre ethvert tiltag man er kritisk over for, til en politisk sammensværgelse om magt. 

Den køber jeg umiddelbart ikke. :)

Jeg er ikke kritisk overfor, at man vil gøre noget for miljøet, bestemt ikke.

Men jeg er kritisk overfor, at man bruger den grønne agenda til at indføre et globalistisk verdensdiktatur under FN, kaldet Agenda 21 og Agenda 2030, hvor man bruger miljøet som påskud for at indføre en række drastiske tiltag, der i praksis skaber en enorm overvågning og kontrol af borgerne. F.eks. bliver bæredygtighed brugt som påskud til, at al vor gøren og laden skal overvåges og kontrolleres ned i mindste detalje. Fordi vi skal være åh, så bæredygtige, skal der installeres censorer og microchips overalt, så der kan blive holde øje med hver enkelt persons forbrug af vand, elektricitet, køleskab, toilet o.s.v. Alle trafiklys og alle gader skal overvåges. Ida Auken, der er en erkendt tilhænger af Agenda 2030, taler f.eks. helt åbent om et utopisk komunistisk samfund, hvor alle skal køre i kollektive deleelbiler og hvor ingen må eje noget privat! Alle skal bo i små, klaustrofobiske kasser i storbyerne! - Det er jo Orwells 1984, vi er på vej imod, når Agenda 2030 bliver en realitet, hvad det allerede er på vej til.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 1 minut siden, Lucianone skrev:

Jeg er ikke kritisk overfor, at man vil gøre noget for miljøet, bestemt ikke.

Men jeg er kritisk overfor, at man bruger den grønne agenda til at indføre et globalistisk verdensdiktatur under FN, kaldet Agenda 21 og Agenda 2030, hvor man bruger miljøet som påskud for at indføre en række drastiske tiltag, der i praksis skaber en enorm overvågning og kontrol af borgerne. F.eks. bliver bæredygtighed brugt som påskud til, at al vor gøren og laden skal overvåges og kontrolleres ned i mindste detalje. Fordi vi skal være åh, så bæredygtige, skal der installeres censorer og microchips overalt, så der kan blive holde øje med hver enkelt persons forbrug af vand, elektricitet, køleskab, toilet o.s.v. Alle trafiklys og alle gader skal overvåges. Ida Auken, der er en erkendt tilhænger af Agenda 2030, taler f.eks. helt åbent om et utopisk komunistisk samfund, hvor alle skal køre i kollektive deleelbiler og hvor ingen må eje noget privat! Alle skal bo i små, klaustrofobiske kasser i storbyerne! - Det er jo Orwells 1984, vi er på vej imod, når Agenda 2030 bliver en realitet, hvad det allerede er på vej til.

Fin illustration af min pointe. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
For 1 minut siden, ThomasSneum skrev:

Fin illustration af min pointe. 

Du antyder, at det er en konspirationsteori, hvad jeg skriver. Det er det ikke. Læs her:

https://www.weforum.org/agenda/2016/11/shopping-i-can-t-really-remember-what-that-is/

Overskriften til denne artikel, skrevet af Ida Auken, er:

Welcome to 2030. I own nothing, have no privacy, and life has never been better

- Det er da helt klart et kommunistisk dystopia hun taler for! Og det er ikke bare en konspirationsteori, for det er Agenda 2030, hun taler om. Og den er allerede en realitet og bliver i disse år implementeret i alle danske storbyer. Her i Aalborg kan jeg tydeligt se Agenda 2030´s aftryk overalt i byen, når der bygges nyt....høje klaustrofobiske skyscrapere, hvor folk bor i små kasser. Og nede ved havnefronten er der indført wifi over det hele. Det rene digitale overvågningshelvede er vi på vej imod....

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Zorglup

''Under festivalen var der da også mange klima- og miljøbevidste unge, der adspurgt af pressen sværgede ved Greta Tunbergs fletninger, at i år var året hvor de helt sikkert ville tage deres selvdestruerede campingudstyr med hjem - eller i det mindste aflevere på festivalens dertil indrettede genbrugsstationer, inden de skulle hjem og stene Netflix. Søndag formiddag var der dog ikke meget klima-selvjustits at spore på festivalens campingområde, der lignede en Spejder Sport-forretning fra helvede, hvor mågerne havde en fest, med at tømme lejrene for de efterladte pølsehorn og smattede rugbrød, der lå spredt mellem underbukser og lattergaspatroner.''
https://ekstrabladet.dk/roskilde/nyheder/jaevnet-med-jorden-roskralde-festival-er-slut/7703752

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind