Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Recommended Posts

modpol
On 30.7.2019 at 12:21, Entrelac skrev:

Jeg kunne ikke være mere enig.:gogo:

Min far kørte sindssygt mange branderter hjem mens han levede, dengang var det jo normalt, at drikke øl i arbejdstiden og til fyraften. Men det var jo totalt vandvittigt, bl.a. fordi han levede af sit kørekort. Dengang var jeg desværre for pjokket til at sige fra.:mellow:

Og dengang brugte man heller ikke altid sikkerhedssele :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
1 time siden, modpol skrev:

Og dengang brugte man heller ikke altid sikkerhedssele :)

Nej, men der var vist noget med, at man skulle have en vis alder/højde ell.l. før man måtte sidde på forsædet.

Der er mange ting der har ændret sig siden da. Det er ikke så længe siden, at min 22-årige datter kiggede på mig og sagde "men mor, i må da have vidst, at rygning ikke var sundt". Men nej, der var s'gi ikke nogen der vidste, eller tænkte på, at man kunne blive syg af rygning. De er jo så også begyndt at komme "noget" i cigaretterne, som ikke altid har været der. Men dengang var det helt normalt, at der blev røget mellem retterne til familiefester, og ofte var der en bakke med div. former for tobak der blev budt rundt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
Skrevet (redigeret)
For 47 minutter siden, Entrelac skrev:

Nej, men der var vist noget med, at man skulle have en vis alder/højde ell.l. før man måtte sidde på forsædet.

Der er mange ting der har ændret sig siden da. Det er ikke så længe siden, at min 22-årige datter kiggede på mig og sagde "men mor, i må da have vidst, at rygning ikke var sundt". Men nej, der var s'gi ikke nogen der vidste, eller tænkte på, at man kunne blive syg af rygning. De er jo så også begyndt at komme "noget" i cigaretterne, som ikke altid har været der. Men dengang var det helt normalt, at der blev røget mellem retterne til familiefester, og ofte var der en bakke med div. former for tobak der blev budt rundt.

Jo det vidste man godt, helt tilbage til 40'erne har man kendt til rygnings skadelig virkninger, men det var først i fiserne med kræftforskningen at man fandt ud af relationen til lungekræft og det var her det for alvor ændrede sig.

Før var det mere det vi i dag kalder KOL som man kendte til, samt langsommere healing af sår osv.. Men så sent som i halvfjerdsere have man stadig folk som påstod at det ikke var skadelig eller ligefrem sundt.

Men alle burde have vist, sådan som man hoster om viden som røg i øvrigt, at det var usundt, man viste måske bare ikke, hvor skadeligt, det reelt er.

Redigeret af modpol
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...