Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Recommended Posts

DenBruneMunk
Skrevet (redigeret)
For 2 timer siden, DDR skrev:

så er det selfølgelig helt iorden at snyde og bedrage.... 🙄

Det er da ikke snyd eller ulovligt? Sådan fungerer Danmark jo, ellers var der jo lavet regler imod det.

Mænd lader kvinder eje værdier når manden går konkurs for millioner,. Familie børn som fylder 18  , går på farens forsikring som fører og opbygger anciennitet, de områder er helt lovlige og forsikringer tilbyder det ikke uden grund. Var det så grelt som du gør det, så ville der jo være forbud imod det.

Det er synd systemet kan bruges af sådanne personer som kan skade andre men vilkårene i vores system er ikke gode nok til at stoppe dem, det gør det ikke til snyd og bedrag men en virkelighed som måske ændres når det går galt ofte nok. 

Skal jeg lige påpege at flere forsikringer har ikke regler for ansvar men på ens kasko, er det er krav at føreren har kørekort når den har været i et uheld eller ulykke, ellers frafalder dækning, som også gælder f.eks førerforsiking som ikke dækker personer uden kørekort.
Måske har andre forsikringer strengere regler men der er forbehold.

Redigeret af DenBruneMunk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
CCB
On 23.7.2019 at 12:09, Entrelac skrev:

Hvis du ikke har gjort noget forkert, så forstår jeg ikke, at du ikke har fået en dygtig advokat til, at hjælpe dig med, at få dit kørekort tilbage, for så må det jo være frataget dig på et forkert grundlag.

Det var ikke sådan jeg mente det..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
CCB
On 24.7.2019 at 17:03, Tim Hansen skrev:

Skriver i ejet navn, med et vellignende billed, og har børn som har færdig gjort skolen... Jeg ville jo mene, at du i det mindste for deres skyld, ville tage det som en mand, og vedkende dit ansvar...

God pointe.. jeg har ændret mit brugernavn og billede nu så.. jeg tager det da osse som en mand, jeg synes bare det er tarveligt at det skal koste mig en halv mill. når andre kan slippe næsten gratis ved at køre i en billig spand!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
For 7 minutter siden, CCB skrev:

God pointe.. jeg har ændret mit brugernavn og billede nu så.. jeg tager det da osse som en mand, jeg synes bare det er tarveligt at det skal koste mig en halv mill. når andre kan slippe næsten gratis ved at køre i en billig spand!!

Du glemmer at velhavende folk kører i dyrere biler, og ved spirituskørsel, får de altså også bøder som er tilsvarende indkomsten og ikke faste beløb, så kunne det være du har råd til den dyre spand, så er det vel helt som alt skal være, det synes jeg. 
Er det ikke tilfældet, så har du nok lært rigtig meget, hvis du tiltrækkes af den opførsel igen. Får du kortet igen, så tænker du nok rigtig meget over det og konsekvenserne.

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Man glemmer også et andet aspekt. Folk med biler til 300.000 kr eller mere, må tænkes at køre mange km - også på jobbet.

Uden bilen kan personen derfor blive tvunget til ufaglært arbejde, eller måske dagpenge eller kontanthjælp i sidste ende.

Så er personen pludselig ikke mere velhavende end ham med den gamle spand, men har har stadig fået en både som samlet set er måske 50 gange større. Penge som er uendeligt svært at afdrage for kassemand i netto eller en kontanthjælps modtager.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
For 29 minutter siden, snoozz skrev:

Man glemmer også et andet aspekt. Folk med biler til 300.000 kr eller mere, må tænkes at køre mange km - også på jobbet.

Der er mange muligheder, man kan også være velhavende og køre i en Mercedes til 2Mil, og få den konfiskeret og kun kører 15.000 om året i alt, altså til virksomheden og hjem.

Det er umuligt at vide hvem som drikker, og samtidig opfører sig uansvarligt, der er helt sikkert mange typer mennesker som det kan sker for. 

Min bil koster end 300.000 og jeg kører da ikke så meget som du antyder :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 9 timer siden, CCB skrev:

Det var ikke sådan jeg mente det..

Hvordan mente du det så?

Måske at det du har gjort ikke er så slemt når nu ingen kom til skade?

Bullshit.:ad!:

Min søn var sipndssygt tæt på, at blive slået ihjel af en bilist, som jeg vil vædde på kørte spirituskørsel. Hvis han havde ramt min søn, så er jeg sikker på, at han ville have kørt videre uden at ænse det, og så kunne han have skrevet det samme som dig, når han sidder og praler med hvor mange branderter han har kørt hjem.

Spirituskørsel vidner om manglende ansvarsfølelse, og bør efter min mening straffes hårdt.

• Synes godt om 2
  • Elsker 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ethanol-Erik
For 4 timer siden, Entrelac skrev:

Spirituskørsel vidner om manglende ansvarsfølelse, og bør efter min mening straffes hårdt.

Enig!

Samtidigt er det jo nærmest til at grine af, når disse sputkørere tuder som pattebørn - efter de har fået snuppet kortet:

'Jamen, jeg har et MEEEGET vigtigt arbejde hvor jeg er nødt til at kunne køre bil!' 😀👏🤮

Jamen, for fanden da, så burde man måske tænke sig EKSTRA meget om, inden man satte sit kørekort - og måske sin frihed over styr.

Nej, jeg har ingen, ingen medlidenhed med sprut/narko-bilister - væk med bilen og en mærkbar tur i spjældet - første gang!!

• Synes godt om 2
  • Elsker 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 6 timer siden, Ethanol-Erik skrev:

Enig!

Samtidigt er det jo nærmest til at grine af, når disse sputkørere tuder som pattebørn - efter de har fået snuppet kortet:

'Jamen, jeg har et MEEEGET vigtigt arbejde hvor jeg er nødt til at kunne køre bil!' 😀👏🤮

Jamen, for fanden da, så burde man måske tænke sig EKSTRA meget om, inden man satte sit kørekort - og måske sin frihed over styr.

Nej, jeg har ingen, ingen medlidenhed med sprut/narko-bilister - væk med bilen og en mærkbar tur i spjældet - første gang!!

Jeg kunne ikke være mere enig.:gogo:

Min far kørte sindssygt mange branderter hjem mens han levede, dengang var det jo normalt, at drikke øl i arbejdstiden og til fyraften. Men det var jo totalt vandvittigt, bl.a. fordi han levede af sit kørekort. Dengang var jeg desværre for pjokket til at sige fra.:mellow:

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
Skrevet (redigeret)
On 29.7.2019 at 17:21, snoozz skrev:

Uden bilen kan personen derfor blive tvunget til ufaglært arbejde, eller måske dagpenge eller kontanthjælp i sidste ende.

Så er personen pludselig ikke mere velhavende end ham med den gamle spand, men har har stadig fået en både som samlet set er måske 50 gange større. Penge som er uendeligt svært at afdrage for kassemand i netto eller en kontanthjælps modtager.

Den største bøde der er givet for sprit i Danmark er på ca. 150.000 og da det er netto månedlig indkomst gange promille, så kan du tænker lidt over den.

Redigeret af modpol
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...