Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Recommended Posts

Ethanol-Erik
For 1 time siden, snoozz skrev:

Ja naturligvis.

Men det koster alligevel mere at fodre en indsat, end en celle som er tom.

Og så kan du godt kalde mine tal for "teoretiske" men det gør dem jo ikke mindre "virkelige"?

Fængsler er ikke forventet at skulle være overskudsforretninger, fængsler er ligeledes heller ikke sat i verden for at hævne den indsattes handlinger.

Fængsler er beregnet til straf, eftertanke, forbedring - i nævnte rækkefølge.

Heldigvis kan fængsler også bruges til at afsondre lystmordere og andre af de værste galninge fra det omgivende samfund.

Og det må jo så gøre det for den slags udskud - når der nu ikke er stemning for 'andre løsninger' i dette land.  :fløjt: 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
homofaber
For 8 timer siden, snoozz skrev:

Der er nogle helt grundlæggende ting i misforstår totalt, så her er et lille forsøg på at forklare det.

Bemærk det er ikke et forsøg på at forsvare spirituskørsel, for det er naturligvis aldrig i ordren. Er man beruset og skal hjem så må man finde en ædru chauffør, toget eller en taxi, men som en anden påpeger tænker man ikke altid rationelt i den tilstand, MEN!...!

Og så vil jeg også lige bruge lige lejligheden til at påpege den anden problematik. I alle andre typer af lovovertrædelser går vi i Danmark højt op i at man er lige for loven. Altså at man få den samme straf for en given forbrydelse uanset om man begår den på Bornholm eller Vollsmode er Gjelleruparken, eller Motalavej i Korsør.

Men netop med spritus kørsel er det anderledes. Du får taget din bil, og får ikke pengene fra salget. Derfor er det altaggørende om du kører i en gammel Skoda til 5000 kr - det kan de fleste komme sig over - men er det en BMW eller en Ferrai til 500.000 eller over 1 mio kr, kan du have en gæld for livet. For den samme lovovertrædelse som ham i den gamle Skoda !

Og jeg forsvarer stadig ikke spirituskørsel, men jeg mener der er et problem med retssikkerheden, når den ene straffes med hvad der svarer til en ugeløn, mens en anden er forgældet for livet, for den helt samme forbrydelse !

Du glemmer lige, at ofrene for spritbilister bliver slået ihjel eller invalideret, men du har ondt af en spritbilist, der kommer i gæld. Det er ikke en menneskeret at have bil eller kørekort. Man beslaglægger bilerne, fordi man ikke vil have spritbilister til at køre på vejene. Man kan bare lade være med at drikke og køre bil!

Det eneste tidspunkt, hvor spritbilisme er i orden er, når de kører galt og kun slå sig selv ihjel. Så kan de ikke slå andre uskyldige ihjel mere.

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
basle72
For 10 timer siden, snoozz skrev:

Der er nogle helt grundlæggende ting i misforstår totalt, så her er et lille forsøg på at forklare det.

Bemærk det er ikke et forsøg på at forsvare spirituskørsel, for det er naturligvis aldrig i ordren. Er man beruset og skal hjem så må man finde en ædru chauffør, toget eller en taxi, men som en anden påpeger tænker man ikke altid rationelt i den tilstand, MEN!...!

Og så vil jeg også lige bruge lige lejligheden til at påpege den anden problematik. I alle andre typer af lovovertrædelser går vi i Danmark højt op i at man er lige for loven. Altså at man få den samme straf for en given forbrydelse uanset om man begår den på Bornholm eller Vollsmode er Gjelleruparken, eller Motalavej i Korsør.

Men netop med spritus kørsel er det anderledes. Du får taget din bil, og får ikke pengene fra salget. Derfor er det altaggørende om du kører i en gammel Skoda til 5000 kr - det kan de fleste komme sig over - men er det en BMW eller en Ferrai til 500.000 eller over 1 mio kr, kan du have en gæld for livet. For den samme lovovertrædelse som ham i den gamle Skoda !

Og jeg forsvarer stadig ikke spirituskørsel, men jeg mener der er et problem med retssikkerheden, når den ene straffes med hvad der svarer til en ugeløn, mens en anden er forgældet for livet, for den helt samme forbrydelse !

Det er netop så lige for loven som det kan være.

Bøden for spritkørsel er indkomstbestemt, promillen ganget med netto månedsløn, og de biler vi kører i afspejler i høj grad vores indtægt. Det er næppe salgsassistenten fra Netto der får konfiskeret en BMW til 500,000kr og heller ikke en med adresse på strandvejen der får konfiskeret en skoda til 5000kr. Så efter min mening er noget mere lige for loven, end hvis det feks kostede 10,000kr i bøde, så ville rigmanden jo bare køre alt det spritkørsel det passer ham, da det ikke betyder en pind

• Synes godt om 4

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz
For 9 timer siden, homofaber skrev:

Du glemmer lige, at ofrene for spritbilister bliver slået ihjel eller invalideret, men du har ondt af en spritbilist, der kommer i gæld. Det er ikke en menneskeret at have bil eller kørekort. Man beslaglægger bilerne, fordi man ikke vil have spritbilister til at køre på vejene. Man kan bare lade være med at drikke og køre bil!

Det eneste tidspunkt, hvor spritbilisme er i orden er, når de kører galt og kun slå sig selv ihjel. Så kan de ikke slå andre uskyldige ihjel mere.

Du fatter jo slet ikke min pointe.

Vi kan altid diskutere om en bøde eller fængsel er "rimeligt" Uanset om den så var på 1000 kr eller 1 mio kr. Min pointe er at man ikke straffes ens, men alt efter hvad ens bil er værd.

Det svarer til at i sager om hustruvold straffes man ud fra hvor lækker ens kæreste er, eller hvad hun vejer. Det giver jo ingen mening vel ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz
Skrevet (redigeret)
For 8 timer siden, basle72 skrev:

Det er netop så lige for loven som det kan være.

Bøden for spritkørsel er indkomstbestemt, promillen ganget med netto månedsløn, og de biler vi kører i afspejler i høj grad vores indtægt. Det er næppe salgsassistenten fra Netto der får konfiskeret en BMW til 500,000kr og heller ikke en med adresse på strandvejen der får konfiskeret en skoda til 5000kr. Så efter min mening er noget mere lige for loven, end hvis det feks kostede 10,000kr i bøde, så ville rigmanden jo bare køre alt det spritkørsel det passer ham, da det ikke betyder en pind

Du kan jo ligeså godt tænke omvendt. Det er netop kasseassistenten som har behov for at låne - måske ikke 500.000 kr, men lad os sige 200.000 kr til en bil. Mens personen på kontanthjælp slet ikke kan låne nogen steder - og derfor har en skrammelkasse til 5-10.000 kr ;)

Og tro mig - alkoholikere - om de er rige eller ej, de køber da bare en anden bil og kører videre.

Redigeret af snoozz

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ethanol-Erik
For 6 timer siden, snoozz skrev:

Og tro mig - alkoholikere - om de er rige eller ej, de køber da bare en anden bil og kører videre.

Ork, jeg tror dig skam - noget siger mig at du i dette tilfælde ved hvad du taler om. :fløjt:

Og det med at 'de køber da bare en anden bil' - det retfærdiggør i den grad at sådanne hjernedøde drukmåse bliver smidt i spjældet når de bliver snuppet tilpas mange gange uden kørekort - stive eller ej!

Stod det til mig, så skulle I druk-bilister spærres inde, allerede efter første kørsel uden kørekort!

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
basle72
For 10 timer siden, snoozz skrev:

Du kan jo ligeså godt tænke omvendt. Det er netop kasseassistenten som har behov for at låne - måske ikke 500.000 kr, men lad os sige 200.000 kr til en bil. Mens personen på kontanthjælp slet ikke kan låne nogen steder - og derfor har en skrammelkasse til 5-10.000 kr ;)

Og hvis de gør det, så burde de sidde i fængsel til de var afvænnet

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
basle72
For 2 timer siden, Ethanol-Erik skrev:

Ork, jeg tror dig skam - noget siger mig at du i dette tilfælde ved hvad du taler om. :fløjt:

Og det med at 'de køber da bare en anden bil' - det retfærdiggør i den grad at sådanne hjernedøde drukmåse bliver smidt i spjældet når de bliver snuppet tilpas mange gange uden kørekort - stive eller ej!

Stod det til mig, så skulle I druk-bilister spærres inde, allerede efter første kørsel uden kørekort!

Man burde måske at køberen af et motorkøretøj havde et gyldigt kørekort, det ville da gøre det væsentligt sværere bare at købe en ny bil

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Det gør forhandlere også - for det meste - hvis man fx vil ha en prøvetur.

Men det gør private på fx bilbasen eller den blå avis ikke. Det er heller ikke deres opgave. 

Iøvrigt er der intet ulovligt i at eje en bil selvom man ikke har kørekort.

Det kan eksempelvis være fordi ens kæreste er i RKI og derfor ikke må eje noget af nævneværdig værdi, eller bare fordi den anden bare har større anciennitet hos forsikringen og der for kan forsikre bilen billigere.

Lidt det samme som når unge forsikrer deres biler i forældrenes navn.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DDR
For 11 timer siden, snoozz skrev:

Det kan eksempelvis være fordi ens kæreste er i RKI og derfor ikke må eje noget af nævneværdig værdi, eller bare fordi den anden bare har større anciennitet hos forsikringen og der for kan forsikre bilen billigere.

så er det selfølgelig helt iorden at snyde og bedrage.... 🙄

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...