Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Recommended Posts

snoozz
1 time siden, DenBruneMunk skrev:

Det er da også surt for Snoozz at have været i næsten samme situation. Men der er sandelig betalt for den dumhed lyder det til.

Ja mener da jeg har betalt i form af: konfiskeret bil - det var samme dag som jeg havde købt den. Jeg havde egenligt tænkt mig at bo i den da jeg var husvild - til jeg fandt en lejlighed, istedet endte jeg på hospitalet og derefter forsorgshjem.

Lidt ironisk gik der næsten 2 år inden jeg faktisk blev indkald til at afsone de 50 dage i fængsel. Men den slags er også dyrt. Man får nemlig ikke kontanthjælp mens man er fængslet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
For 1 time siden, DenBruneMunk skrev:

Det er da også surt for Snoozz at have været i næsten samme situation. Men der er sandelig betalt for den dumhed lyder det til.

1: Nu skrev jeg jo ikke til ham, men TS.

2: Jeg ved ikke hvor surt det er, han har jo selv sat sig i bilen, gentagende gange, velvidende, at han var pløre fuld.

3: At han så nu bare sidder og gør sig morsom over det, gør ham i min verden til, en smule intetsigende og jeg gider end ikke læse hvad han skriver.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
1 time siden, Tim Hansen skrev:

1: Nu skrev jeg jo ikke til ham, men TS.

2: Jeg ved ikke hvor surt det er, han har jo selv sat sig i bilen, gentagende gange, velvidende, at han var pløre fuld.

3: At han så nu bare sidder og gør sig morsom over det, gør ham i min verden til, en smule intetsigende og jeg gider end ikke læse hvad han skriver.

1: Jeg forklarede jo bare at hvorfor snoozz svarede som han gjorde, det har intet med dit svar til TS, som var en misforståelse og snoozz troede det var til ham, som tidligere forklaret. Så er det underordnet hvem du skrev til, når det ikke var snoozz som altså kunne misforstås.

2: Det er altid surt , om det så er egen dumhed, uheld eller uopmærksomt, set udefra. Når man har kendt alkoholikere, så ved man at disse ikke altid er ved deres fulde fem, og derfor: ikke velvidende når hjernen er væk, det må man forstå, også selvom personen drages til ansvar for alt.

3: Ja ok.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
For 1 time siden, snoozz skrev:

Lidt ironisk gik der næsten 2 år inden jeg faktisk blev indkald til at afsone de 50 dage i fængsel. Men den slags er også dyrt. Man får nemlig ikke kontanthjælp mens man er fængslet.

Det er jeg så glad for at høre, vi ikke betaler for.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Terence
For 3 timer siden, snoozz skrev:

Ja mener da jeg har betalt i form af: konfiskeret bil - det var samme dag som jeg havde købt den. Jeg havde egenligt tænkt mig at bo i den da jeg var husvild - til jeg fandt en lejlighed, istedet endte jeg på hospitalet og derefter forsorgshjem.

Du skrev ellers det var en overskudsforretning for dig.  

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz
Skrevet (redigeret)

Der er nogle helt grundlæggende ting i misforstår totalt, så her er et lille forsøg på at forklare det.

Bemærk det er ikke et forsøg på at forsvare spirituskørsel, for det er naturligvis aldrig i orden. Er man beruset og skal hjem så må man finde en ædru chauffør, toget eller en taxi, men som en anden påpeger tænker man ikke altid rationelt i den tilstand, MEN!...!

ALLE taber på det. Hvis man lidt laver et simpelt regnestykke, og uden jeg kan de eksakte tal så har jeg læst mig frem til at det koster omtrent 2000 kr i døgnet at have en person fængslet. Altså når man tæller alle udgifter med.

På 50 dage er det så 100.000 kr. Læg dertil så at jeg ikke har nogen indtægt i perioden, og kommunen derfor må låne mig, eller alternativt mister jeg min bolig, og skal på forsorgshjem når jeg bliver løsladt hvilket er endnu dyrere, og så mangler jeg stadig en bolig som jeg skal have et indskudslån til når jeg finder en !.

Så det kan jo hurtigt blive en årelang gæld / gældsspiral, selvom jeg allerede for længe siden har fattet at man ikke skal køre bil hvis man har indtaget alkohol (eller noget andet ulovligt )....!

Og uhyre dyrt for samfundet også. I kan jo begynde at regne på hvad det koster at jeg er på førtidspension fremfor at være i de jobs jeg havde førhen. Det var i sommerhuse, og via Vikarbereuaer, så essentielt at man var selvkørende ;)

I øvrigt må man godt eje en bil selvom man enten er under 18 år, eller man ikke har kørekort. Det gør bare at politiets nummerpladescanner bonger ud hver gang de ser den ;)

Redigeret af snoozz

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Der er nogle helt grundlæggende ting i misforstår totalt, så her er et lille forsøg på at forklare det.

Bemærk det er ikke et forsøg på at forsvare spirituskørsel, for det er naturligvis aldrig i ordren. Er man beruset og skal hjem så må man finde en ædru chauffør, toget eller en taxi, men som en anden påpeger tænker man ikke altid rationelt i den tilstand, MEN!...!

Og så vil jeg også lige bruge lige lejligheden til at påpege den anden problematik. I alle andre typer af lovovertrædelser går vi i Danmark højt op i at man er lige for loven. Altså at man få den samme straf for en given forbrydelse uanset om man begår den på Bornholm eller Vollsmode er Gjelleruparken, eller Motalavej i Korsør.

Men netop med spritus kørsel er det anderledes. Du får taget din bil, og får ikke pengene fra salget. Derfor er det altaggørende om du kører i en gammel Skoda til 5000 kr - det kan de fleste komme sig over - men er det en BMW eller en Ferrai til 500.000 eller over 1 mio kr, kan du have en gæld for livet. For den samme lovovertrædelse som ham i den gamle Skoda !

Og jeg forsvarer stadig ikke spirituskørsel, men jeg mener der er et problem med retssikkerheden, når den ene straffes med hvad der svarer til en ugeløn, mens en anden er forgældet for livet, for den helt samme forbrydelse !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
For 2 timer siden, snoozz skrev:

På 50 dage er det så 100.000 kr. Læg dertil så at jeg ikke har nogen indtægt i perioden, og kommunen derfor må låne mig, eller alternativt mister jeg min bolig, og skal på forsorgshjem når jeg bliver løsladt hvilket er endnu dyrere, og så mangler jeg stadig en bolig som jeg skal have et indskudslån til når jeg finder en !.

Så det kan jo hurtigt blive en årelang gæld / gældsspiral, selvom jeg allerede for længe siden har fattet at man ikke skal køre bil hvis man har indtaget alkohol (eller noget andet ulovligt )....!

Og uhyre dyrt for samfundet også. I kan jo begynde at regne på hvad det koster at jeg er på førtidspension fremfor at være i de jobs jeg havde førhen. Det var i sommerhuse, og via Vikarbereuaer, så essentielt at man var selvkørende ;)

I øvrigt må man godt eje en bil selvom man enten er under 18 år, eller man ikke har kørekort. Det gør bare at politiets nummerpladescanner bonger ud hver gang de ser den ;)

Ikke særligt godt forsvar, for en gerning du har begået. Så slap nu lidt af inden du gør dig selv helt til grin.

Dine tal er teoretiske, og fængsler er der allerede, betjente render rundt også selvom cellen er tom, så dine tal er et gennemsnit for leje , lønninger osv, som er der, også hvis du havde droppet din sprit kørsel og samfundet slap for den fare det udgør.  

Der er ingen undskyldninger, også selvom du tror nogen mister på det, så er der kun en, det er dig som mister noget.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Ja naturligvis.

Men det koster alligevel mere at fodre en indsat, end en celle som er tom.

Og så kan du godt kalde mine tal for "teoretiske" men det gør dem jo ikke mindre "virkelige"?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
For 2 minutter siden, snoozz skrev:

Ja naturligvis.

Men det koster alligevel mere at fodre en indsat, end en celle som er tom.

Og så kan du godt kalde mine tal for "teoretiske" men det gør dem jo ikke mindre "virkelige"?

Det er præcis hvad de gør. Dine gerninger undskyldes ikke med økonomiske udgifter, og drop lige den mad, det er ikke det som skaber underskud på betalingsbalancen i Danmark.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...