Recommended Posts

Ethanol-Erik
1 time siden, snoozz skrev:

Man blir stadig ikke en farligere billist (hvis man ellers er ædru) fordi man ikke har kørekort.

Så bliver man sikkert heller ikke en farligere hjertekirurg - 'bare' fordi man har begået en eller flere alvorlige fejl - og af samme grund fået frataget sin autorisation.

Derfor går jeg ud fra at det alligevel ville være helt ok for dig at lade samme 'Doktor von Fusk' udføre den livsvigtige operation på din 2-årige, hjertesyge datter? (Tænkt situation😉)

Eller - så du ham helst fjernet helt og aldeles fra operationsgangen?

Jeg ved godt hvad jeg synes.. 🤨

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Ahrr... kan nok ikke helt sammenlignes.

Erarre humanum est. !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
homofaber

snoozz og det næste smarte trick: Køb altid en gammel bil til max. 5.000. Bulerne i forskærmen kan altid bare bankes ud, når man rammer fodgængere på vej hjem fra bodegaen. 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
BenniM

Fortvivl ikke. Jeg arbejder med at få folk i arbejde igen. Bilen er væk og pengene tabt. Det kan godt være at du tror at kørekort er en nødvendighed, men jeg har haft stresset mange arbejdsløse til at finde arbejde som ikke kræver et kørekort. Du kan også vælge at droppe erhvervskarrieren og tage skraldespandsuddannelsen som SOSU hjælper. Du vil spørge: Skal jeg ikke bruge kørekort for at komme rundt til de ældre?

Nej. Det er ikke alle SOSU-hjælpere og assistenter som kører rundt. Mange henslæber deres tid på plejehjem og bosteder indtil de kan gå på pension.

Sket er sket. Nogle foreslår at købe en ny billig bil, men jeg vil mene at det er en fejltagelse. Se det som muligheden for en ny start og som en hævn over det samfund som har svigtet dig. Bliv SOSU-hjælper og yd det minimale indtil din tid på arbejdsmarkedet er slut.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
BenniM
For 18 timer siden, Ethanol-Erik skrev:

Så bliver man sikkert heller ikke en farligere hjertekirurg - 'bare' fordi man har begået en eller flere alvorlige fejl - og af samme grund fået frataget sin autorisation.

Derfor går jeg ud fra at det alligevel ville være helt ok for dig at lade samme 'Doktor von Fusk' udføre den livsvigtige operation på din 2-årige, hjertesyge datter? (Tænkt situation😉)

Eller - så du ham helst fjernet helt og aldeles fra operationsgangen?

Jeg ved godt hvad jeg synes.. 🤨

Der er et sidespring fra tråden, men du ved ikke om den læge som udfører operationen er kvalificeret. Det har nogle personer som har drevet TV-forretninger i Næstved sørget for.

https://www.berlingske.dk/samfund/danmarks-dyreste-laegeprojekt

Selv når det går helt galt, så kan man ikke ramme lægen for alvor.

https://ekstrabladet.dk/112/article4430260.ece

Om kørekortundervisningen reelt gør bilister til bedre bilister ved jeg ikke, men det er endnu engang reglerne.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
For 9 minutter siden, BenniM skrev:

Om kørekortundervisningen reelt gør bilister til bedre bilister ved jeg ikke, men det er endnu engang reglerne.

Den undervisning giver dem de grundlæggende love og retningslinjer, og forklarer om adfærd i trafikken men intet sidder fast første gang, så det gør dem afgjort til bedre stillet i trafikken men så ny er der meget få af dem som er bedre bilister. Men jo, der er skam også dem som har kørt 30 år, og slet ikke kan det mere, for de har glemt reglerne og kører i en spand til 1000kr og er totalt ligeglade med lov og regler, dem skal vi have smidt ud af bilen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz
For 3 timer siden, BenniM skrev:

Fortvivl ikke. Jeg arbejder med at få folk i arbejde igen. Bilen er væk og pengene tabt. Det kan godt være at du tror at kørekort er en nødvendighed, men jeg har haft stresset mange arbejdsløse til at finde arbejde som ikke kræver et kørekort.

Haha, endelig en der indrømmer at systemet med fuldt overlæg stresser de arbejdsledige. Godt man allerede er på pension. Så er det noget nemmere at få hverdagen til at hænge sammen uden bil, også selvom man ikke bor inden for S-togs-nettet.

Men du har da ret i at der findes masser af jobs hvor kørekort ikke er en nødvendighed. På fabrikker fx. Husker min tid på fabrik, det var så dejligt deprimerende aldrig at se dagslys i hele vinterhalvåret.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
On 12.7.2019 at 14:06, snoozz skrev:

Med hensyn til kørsel i frakendelsestiden: Man blir stadig ikke en farligere billist (hvis man ellers er ædru) fordi man ikke har kørekort. Man "glemmer" jo ikke at køre bil af den grund.

Eftersom ts har fået taget kortet p.g.a. spirituskørsel, så har han allerede flere gange vist, at han ikke er kompetent til at køre bil. Sådan en båtnakke skal, efter min mening, aldrig nogensinde have lov til, at føre et køretøj med motor eller batteri.:sur:

• Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Leasingselskaber bruger det som et salgsargument, at politiet ikke kan tage bilen, det synes jeg er mere klamt, selvom det naturligvis er sandt, som at de heller ikke kan tage en med pant i.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
CCB

Der er meget fordømmelse herinde.. Jeg har jo ikke gjordt noget forkert ingen er kørt over eller noget..

Tak for leasingtippet!! I mit job kan man ikke kører rundt i en 5000 kroners spand..

- Claus Bredvig

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind